AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Jeg har to måkefinker, som jeg fikk fortalt var gutter når jeg overtok dem, men nå har det seg slik at det ligger et egg i bunnen av buret. Nå har de fått strimlet avispapir som materiale, men hva annet kan jeg gjøre, og hvordan type rugekasse kan brukes? Veldig ny på finkehold og dette var ikke planlagt i det hele tatt, så håper noen vet hva jeg kan gjøre Anonymkode: 411be...d1b
Million Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Vær klar over at det kan være to hunner du har, ikke nødvendigvis en hann og en hunn. Men er du heldig, har du en av hvert kjønn. Hunner kan legge egg uten at det er hanner tilstede. Men det finner du ut om det er, om du gir dem rede og de klarer å ruge ut unger av egg(ene) 🙂 Du kan kjøpe et redehus til dem, der de kan bygge seg et rede om du gir dem redematerialer. Redematerialer får du kjøpt i alle zoobutikker skulle jeg tro, men også på nett. Som her f.eks. Bildet av redehuset nedenfor kommer fra samme nettbutikk. Finker eller burfugl som skal legge egg, bør få et eget, spesielt næringsrikt fôr som bare kalles eggefôr. Dette for at fuglene bedre skal klare påkjenningen det er å lage og legge eggene. Redehus for finker: Endret 22. juli 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Har et redehus av den typen men de er redde og vil ikke nærme seg det. Skal få kjøpt inn eggefor i morgen, men lurer på om jeg kan bruke gress eller høy som noe midlertidig redemateriale hvis de vil ha det? Anonymkode: 411be...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå