Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Litt usikkert enda om det gjemmer seg en spiren i magen min. Har ikke flere tester hjemme, ellers hadde jeg selvsagt testet! I morgen skal jeg på ferie til syden med samboer og hans familie. Hva er ditt beste tips for å unngå alkohol/skjule årsaken til hvorfor man egentlig ikke drikker alkohol? Jeg drikker alkohol ellers, så blir rart hvis jeg plutselig ikke skal ha. Eier ikke pokerfjes 🙊🤭
Gjest studentmammaen Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Kjøp alkoholfri vin , og bytt om på etiketten eller lat som den er falt av.. Mange veldig gode alkoholfrie alternativer om dagen, blandt annet en helt blank blomstervin. Den heter noe med blomstervin, husker ikke mer navn enn det..
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Kan du ikke si at dere prøver da og at du av den grunn ikke vil drikke? Be bartenderne lage alkoholfri drink til deg - ute av syne og hørevidde for de som ikke skal vite hva du drikker. Jeg har dessverre ingen tro på "pencilin kur" eller lignende. Et lite hjertesukk: Jeg håper vi snart kommer dit at folk lærer seg folkeskikk igjen: Du: "Nei, jeg skal ikke ha alkohol" De andre: "Ok". Så kan man tenke sitt, men holde kjeft.
GulSitron Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Du kan si du er litt sliten eller ør i hodet så du ikke ønsker å drikke alkohol?
Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2018 7 minutter siden, studentmammaen skrev: Kjøp alkoholfri vin , og bytt om på etiketten eller lat som den er falt av.. Mange veldig gode alkoholfrie alternativer om dagen, blandt annet en helt blank blomstervin. Den heter noe med blomstervin, husker ikke mer navn enn det.. Vin er ikke min «greie», utfordringen blir om kveldene med drinker etter middagen 😕
Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2018 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Kan du ikke si at dere prøver da og at du av den grunn ikke vil drikke? - Må diskutere den litt med samboeren i såfall, men er nok er nok et av de bedre forlagene Be bartenderne lage alkoholfri drink til deg - ute av syne og hørevidde for de som ikke skal vite hva du drikker. - også aktuelt Jeg har dessverre ingen tro på "pencilin kur" eller lignende. - Enig 👌🏼 4 minutter siden, Blondie65 skrev: Et lite hjertesukk: Jeg håper vi snart kommer dit at folk lærer seg folkeskikk igjen: Du: "Nei, jeg skal ikke ha alkohol" De andre: "Ok". Så kan man tenke sitt, men holde kjeft - og helt enig ✌🏼👏
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Hva med å si at du ikke har lyst på? Samfunnet vårt har jo blitt helt sykt med tanke på at man må ha en veldig god grunn for å ikke drikke alkohol! Anonymkode: 56e32...5f7 2
Sheltay Retrac Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Si at du er litt dehydrert og ikke orker hodepine eller noe sånt? At du er sliten? Ikke lyst på?
Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, GulSitron skrev: Du kan si du er litt sliten eller ør i hodet så du ikke ønsker å drikke alkohol? Blir kankje litt rart å si det en hel uke 🤭 Har vurdert å si at jeg føler jeg har så fin fremgang på trening for tiden, så jeg ikke vil «ødelegge» det med alkoholinntak en hel uke. Da vil jeg tro jeg blir satt noen skritt tilbake
Gjest studentmammaen Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 5 minutter siden, Patriotpaula skrev: Vin er ikke min «greie», utfordringen blir om kveldene med drinker etter middagen 😕 Kan du ikke late som du drikker da? Eller si du kjører ?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 De har i grunn graviditetstester i andre land enn Norge altså, så man kan fint kjøpe det på apotek. Anonymkode: b5a26...455 7
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 Jeg har svart ut fra at dette er en sydentur som varer noen dager. Da er "dehydrert", "vondt i hodet" og lignende lett å avsløre som å være kjip. "Har ikke lyst på" er greit nok - spesielt hvis det så ut som du drakk i går.
Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #13 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, studentmammaen skrev: Kan du ikke late som du drikker da? Eller si du kjører ? Vi bor på samme hotell dsv! Vil ikke være aktuelt med noen bil. Får kanskje lure til meg noen alkoholfrie drinker 🤗
Nyttig Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Leste litt for raskt her 😊 Endret 23. juli 2018 av Nyttig Leste for raskt ja... 1
sølvdryss Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Om mulig be bartenderen lage drinkene du bestiller alkoholfri. Om mulig kan du også prøve å gå direkte i baren og bestille, ikke vee bordet. Feks bestille en drink i baren etter å feks ha vært en tur på do. Bestill enkle drinker som er lett p skjule at er alkoholfri (om de spør hva den heter og kjenner igjen hvordan den ser ut). Feks rom og cola (uten rom selvsagt). Om dere skal drikke på hotellrommet så kan du bytte ut etiketten, evt lage enkle drinker med kun blandevann. Du kan jo tidlig si du ikke er så glad i p drikke på dagtid slik at du kun opplever problemet med å skjule at du ikke drikker på kvelden. Si du er mest glad i vann/brus som tørstedrikk.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 Bestill alkoholfrie drinker i baren når ingen hører. Eller send mannen din i baren for deg. Anonymkode: 62b89...674
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, Nyttig skrev: Hvor gammel er du egentlig? Er vel ingen som bestemmer hva du skal drikke, om de andre ikke godtar det så må du bare kutte de ut. Poenget er vel at hun ikke har lyst å svare på hvorfor hun ikke drikker.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Hvis dere velger en fast bar kan du jo avtale med bartenderen at du får alkoholfritt. Be de lage noe godt som du kan kalle "special" og så får du akkurat den. Da spiller det jo ingen rolle hvem som hører.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 12 minutter siden, Nyttig skrev: Hvor gammel er du egentlig? Er vel ingen som bestemmer hva du skal drikke, om de andre ikke godtar det så må du bare kutte de ut. Haha dummeste svaret i tråden. Hvis man pleier drikke så lurer selvfølgelig de andre på hvorfor. Anonymkode: 62b89...674 1
Patriotpaula Skrevet 22. juli 2018 Forfatter #20 Skrevet 22. juli 2018 Takk for alle forslag 😊 Finner nok på en god løsning 👌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå