Gå til innhold

Hvor mye har du i forsikring på dyret ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med å tegne forsikring på kattungen min, og har gått for det selskapet hvor jeg har de andre forsikringene mine. Der måtte jeg velge dekning på enten 10 eller 30 000 på behandling. Jeg gikk for 30, iom at det uansett ikke ble rare summen i måneden. Men jeg ble sittende å tenke litt på det, hva er egentlig mest fornuftig? 

Så de av dere med forsikring på dyr, hvor stor sum har dere forsikret for? Og hvor mye betaler dere i måneden? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting

Anonymkode: ac055...a5c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting

Anonymkode: ac055...a5c

Nei, det er jo også et alternativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Har forsikret min hund for inntil 50 000, den dekker også medisiner, betaler 400 i mnd. Tusenlappene flyr fort hvis det skjer noe, så synes det er greit. Har brukt den en gang og var veldig glad for å ha forsikring da. 

Anonymkode: 29477...a44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal forsikre for 15.000 

Anonymkode: ab5ef...dac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50 000. Har dratt opp ei regning på 30 000 på en søndag, og var veldig glad jeg hadde forsikring da.

Anonymkode: bab65...53f

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsikret min hund for inntil 50 000, den dekker også medisiner, betaler 400 i mnd. Tusenlappene flyr fort hvis det skjer noe, så synes det er greit. Har brukt den en gang og var veldig glad for å ha forsikring da. 

Anonymkode: 29477...a44

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

50 000. Har dratt opp ei regning på 30 000 på en søndag, og var veldig glad jeg hadde forsikring da.

Anonymkode: bab65...53f

Takk for svar alle tre! :) 

Tusenlappene flyr definitivt fryktelig fort. Jeg finner en trygghet i å vite at jeg har en egenandelssum å forholde meg til, og at sjansen for å måtte velge avliving på grunn av høy pris er mindre. Sist jeg var hos dyrlegen kom det raskt opp på 2000 kr, bare med et par prøver, en medisin og konsultasjon. Hadde katten trengt flere prøver, så begynner det å balle på seg. Og søndagspriser er helt ville. 

Jeg ser at to av dere har valgt 50k, og kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg nok fort også gjort det. :ler: Men her var 10 og 30 alternativene, slik jeg forstod det, så da ble det slik. 

Har dere livsforsikring også forresten? 

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg skulle bruke forsikringen 1 gang og den ikke dekket ditt eller datt, satt jeg heller penger på en bufferkonto. 

Anonymkode: 28023...8ee

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter jeg skulle bruke forsikringen 1 gang og den ikke dekket ditt eller datt, satt jeg heller penger på en bufferkonto. 

Hmmmm, interessant. Har du noen eksempler på hva den ikke dekket? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller jeg tror foresten jeg skal ta 30.000. Var ikke mange kronene i forskjell PR mnd. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller jeg tror foresten jeg skal ta 30.000. Var ikke mange kronene i forskjell PR mnd. 

Nei, det var det jeg så også. For min del tror jeg det var noe slikt som 80kr i forskjell på 10 og 30 000, så da var det jo greit. Det er det verdt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Vampen skrev:

Nei, det var det jeg så også. For min del tror jeg det var noe slikt som 80kr i forskjell på 10 og 30 000, så da var det jo greit. Det er det verdt. 

Ja det vil jeg si. Plutselig flyr jo de 1000 lappene så 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forsikret våre for 30.000 pr pus. Betaler rundt 360 til sammen i måneden tror jeg. 

En ting du bør sjekke er om forsikringsselskapet ditt forsikrer livet ut, for det er det langt ifra alle som gjør. Og det er ikke barebare å få byttet forsikringsselskap når pusen har blitt 10 år. 

Anonymkode: a0a6c...53a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Vampen skrev:

Hmmmm, interessant. Har du noen eksempler på hva den ikke dekket? 

Gamle hunden min fikk kreft da hun var 10 år, da hadde jeg betalt i ti år, uten at forsikringselskapet sa at den slutter å virke på de fleste sykdommer etter ti år. Brukket tann på en hund som er 9 år ville de ikke dekke, slikt måtte man regne med grunnet alder.

Er når hunder er eldre det kommer mye sykdommer, og da dekker ikke forsikingen det. Så for meg er det mye bedre å ha egen konto til dyrene, som dekker slikt. Nå er begge mine hunder 12 år, men årlige vetrinærutgifter på 15000 pga tannrens ble en nødvendighet etter fylte ti. Dette vil ingen forsikring dekke uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har forsikret våre for 30.000 pr pus. Betaler rundt 360 til sammen i måneden tror jeg. 

En ting du bør sjekke er om forsikringsselskapet ditt forsikrer livet ut, for det er det langt ifra alle som gjør. Og det er ikke barebare å få byttet forsikringsselskap når pusen har blitt 10 år. 

De som sier de gjør det har klausuler, så i realiteten er det ikke mye som dekkes. Bør eses med lupe.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vil jeg si. Plutselig flyr jo de 1000 lappene så 🙄

Yes! Å dra til dyrlege har vært noe av det skumleste jeg gjør, nettopp med tanke på hvor dyrt det kan bli. Jeg brant meg litt på en katt som kom hjem med et stygt bitt en tidlig søndag, og endte opp med sårstell til en verdi av nesten 6000kr, fordi det var en søndag. Så jeg er veldig klar for å betale litt i måneden for å kunne gå inn døra hos dyrlegen med litt lavere skuldre. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt innspill, det burde jeg definitivt sjekke litt nærmere. 

Endret av Vampen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gamle hunden min fikk kreft da hun var 10 år, da hadde jeg betalt i ti år, uten at forsikringselskapet sa at den slutter å virke på de fleste sykdommer etter ti år. Brukket tann på en hund som er 9 år ville de ikke dekke, slikt måtte man regne med grunnet alder.

Er når hunder er eldre det kommer mye sykdommer, og da dekker ikke forsikingen det. Så for meg er det mye bedre å ha egen konto til dyrene, som dekker slikt. Nå er begge mine hunder 12 år, men årlige vetrinærutgifter på 15000 pga tannrens ble en nødvendighet etter fylte ti. Dette vil ingen forsikring dekke uansett.

Takk for svar. Jeg så at forsikringen jeg har bare dekket tannproblemer om det var ulykkeskade. 

Nå er det jo noen år til kattungen er senior, men jeg skjønner at jeg bør lese meg opp på dette med alder. 

Skrevet

Vi har forsikret hundene men ikke katten, etter at vi fikk nye naboer og de hadde det som viste seg være en skikkelig slosskjempe som banket alle kattene i nabolaget og vår måtte til gjentatte behandlinger som til slutt hadde kostet 16000 kan jeg vel si at jeg skulle ønsket vi hadde forsikret pusen også! 

Flere av naboene klaget på katten og mattilsynet kom på banen hvor eier fikk pålegg om å holde katten inne eller kastrere, det var en rasekatt som visstnok var kjent for å sloss og som ikke har lov å gå ute uten kastrering (?) de nektet kastrere og bygde kattesikkert uthus til den - nydelig pus men høres ut som et barn som gråter av og til.. Uansett så funker innhegningen godt for alle kattene i nabolaget og ingen har fått juling siden.. :fnise: men har vi forsikret pus i ettertid? Nope.. Den er nå 13 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke forsikring... men er usikker på om jeg burde skaffe det. Har kastrert innekatt. Han har skikkelig fôr og vannfontene, så urinsteiner, noe som er største trusselen, er lav. Har hatt urinstein en gang tidligere, før vannfontene og riktig fôr. Det kostet sånn 4000 kr eller noe, for to konsultasjoner hos veterinær. Har hørt at slike problemer dekkes ikke av forsikring, men er usikker på om dette stemmer. 

Jeg er så på gjerde. Hadde jeg hatt utekatt så hadde jeg hatt forsikring, ingen tvil om det...

Anonymkode: a4ada...52a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke forsikring... men er usikker på om jeg burde skaffe det. Har kastrert innekatt. Han har skikkelig fôr og vannfontene, så urinsteiner, noe som er største trusselen, er lav. Har hatt urinstein en gang tidligere, før vannfontene og riktig fôr. Det kostet sånn 4000 kr eller noe, for to konsultasjoner hos veterinær. Har hørt at slike problemer dekkes ikke av forsikring, men er usikker på om dette stemmer. 

Jeg er så på gjerde. Hadde jeg hatt utekatt så hadde jeg hatt forsikring, ingen tvil om det...

Anonymkode: a4ada...52a

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg ble sittende å lese på min forsikring, og når det gjelder hva den ikke dekker står dette: 

Sitat

Vi dekker ikke avliving eller behandling av katt på grunn av atferdsforstyrrelser, medfødte lidelser eller offentlige krav.

Så jeg vil jo egentlig tro den skal dekke slike ting? :klo: Det er jo ikke medfødt, en atferdsforstyrrelse eller et offentlig krav. 

Sist jeg var hos dyrlegen fikk jeg spørsmål om forsikring, for det var en slik sak som forsikringer typisk dekker, fikk jeg beskjed om. Det var en katt som plutselig ble akutt syk, med oppkast, og som ikke ville verken spise eller drikke. Da kan jo ofte pengene fly, bare på grunn av prosessen med å finne ut hva som var galt. Og det kan jo skje både inne- og utekatt. 

Når det er sagt, jeg har «alltid» hatt katt og dette er første gang jeg har forsikring. For min del ha deler det litt om ro i sjelen, dersomattehvisatte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...