AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Han er velutdannet, har studert medisin og er nå i full jobb, men fant ut at han bor hjemme med foreldrene fortsatt. Jeg søkte opp navnet og han er registrert på samme adresse som foreldrene. Jeg tenkte kanskje at det var gammel informasjon så jeg sjekket google maps og de bildene han har lagt ut på instagram gjennom lang tid er fra nøyaktig slik det ser ut utenfor boligen deres. Det er et ganske stort hus, men hva i all verden? Han er 33 år, og greit nok at man sparer penger, men at han orker å bo hjemme? Lite sannsynlig at det handler om bare pengene men faktisk at han ønsker å bo der? Det ga meg kalde føtter å finne ut av dette... Anonymkode: 2bdcf...af5
moroklompen Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Jeg tenker det enkleste må være å spørre han? Om han bor hjemme fordi han sparer opp er kapital til sin egen bolig og huset er stort nok til at han ikke lever oppå foreldrene og han har vært singel så dere jeg ikke problemet, da virker han derimot fornuftig og har gjort en vurdering på at han som singel ønsker å spare så mye som mulig for å få seg noe eget og ett best mulig utgangspunkt. Bor han hjemme fordi han er en mammagutt som får middag og vasket klær for seg så Hadde jeg vært skeptisk. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Jeg hadde nok blitt litt betenkt selv, men jeg tenker at det kommer jo veldig an på hvorfor han bor hjemme da. Man kan jo feks se for seg at han har gamle/syke foreldre som han ønsker å hjelpe, eller at han sparer egenkapital for en periode. Som lege tjener han vel godt, men har sikkert mye studielån også? Da er det jo ikke krise. Hvis han bor hjemme fordi han ikke gidder å vaske sine egne klær, er det så klart noe annet. Generelt sett er det en rød lampe når voksne folk bor hjemme, men det kan jo være en god grunn. Kanskje han har egen leilighet som en del av huset? Forresten... Kjenner du ham godt nok til å vite at han faktisk ER lege? Møtte en fyr en gang som skrøt på seg høy utdannelse og fancy jobb og men som egentlig var arbeidsledig og bodde hjemme hos moren... Anonymkode: 49f14...e4f 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Kanskje de har en egen leilighet til han, du vet jo ikke nok om situasjonen. For hadde jeg selv studert i mange år, og kunne bo hjemme i egen leilighet, så hadde jeg gledelig gjort det. Mer skeptisk hvis han har bodd på gutterommet sitt til han var 33 år. Anonymkode: f14ee...78f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Gjør det noe da? Øker jo sjansen for at han vil samboer med deg før hele livet har gått. Anonymkode: 0f494...12a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 I utgangspunktet ikkje, det er mange grunnar til at folk bur heima. Det er ikkje sikkert at han er ein mammadalt som ikkje vaske klærne sine sjølv. Kanskje han ikkje vil sløsa penger når han kan bu billig heima, håper ikkje han er gniten då. Uansett burde du snakka med han. Det kan jo henda han vil bu i nærleiken fordi noen i familien er syk eller han har ansvar for noko som du ikkje veit om. Ha eit opent sinn. Anonymkode: a7d2f...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Halve Kvinneguiden bor vel hjemme, så dum plass å spørre. Absolutt ikke normalt etter min mening, men har han jobb da? Anonymkode: 0019c...4a4
matrobot Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Hvis foreldre har et stort hus og han «leier» leiligheten/hybelen under f.eks., så ser jeg ikke problemet. Mine foreldre bor teknisk sett hos min bestemor som har et altfor stort hus og hjelper henne mye med diverse ting som f.eks. handle mat, hagearbeid, osv. Men det er selvsagt helt noe annet hvis han fortsatt bor i gutterommet sitt og får moren sin til å lage middag / vaske klær til ham. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 Jeg er 24 og skal bo hjemme til jeg har studert ferdig og spart litt. Skal starte med studier neste år, så jeg blir altså boende her 6-7 år til. Jeg ser ikke noe galt i det? Har et godt forhold til foreldrene mine. Kommer og går som jeg vil, noe som er naturlig for en voksen person. De er liksom mennesker jeg bor i hus med, og av og til henger vi, eller spiser middag sammen. Hva er så galt med det? Jeg bodde med kjæresten før det ble slutt. Så ble pappa akutt syk, og jeg holdt på å miste ham. Da valgte jeg å flytte hjem, fordi jeg skjønte at jeg vil utnytte hver eneste minutt jeg kan med de. En eller annen dag kommer jeg til å få mann og barn, og da kommer jeg til å se de mindre. Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet med å bo i hus med sine foreldre. Anonymkode: faf80...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Det ville vært en dealbreaker for meg, om det ikke kun var for en midlertidig kort periode i forbindelse med endte studier/ny jobb. Når man er 33 år er man voksen og bør ha flyttet ut, til og med å hybel/leilighet i samme hus som foreldrene er i grenseland. Ingen privatliv what so ever, og ikke særlig attraktivt. Anonymkode: 06611...eb0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han er velutdannet, har studert medisin og er nå i full jobb, men fant ut at han bor hjemme med foreldrene fortsatt. Jeg søkte opp navnet og han er registrert på samme adresse som foreldrene. Jeg tenkte kanskje at det var gammel informasjon så jeg sjekket google maps og de bildene han har lagt ut på instagram gjennom lang tid er fra nøyaktig slik det ser ut utenfor boligen deres. Det er et ganske stort hus, men hva i all verden? Han er 33 år, og greit nok at man sparer penger, men at han orker å bo hjemme? Lite sannsynlig at det handler om bare pengene men faktisk at han ønsker å bo der? Det ga meg kalde føtter å finne ut av dette... Anonymkode: 2bdcf...af5 Anonymkode: 7e49a...eba 1
jabx Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 Er det også galt hvis han har en egen separat leilighet tilknyttet boligen?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør det noe da? Øker jo sjansen for at han vil samboer med deg før hele livet har gått. Anonymkode: 0f494...12a Hvordan øker det sjansen for at han vil bli samboer med meg? Anonymkode: 2bdcf...af5
orwell Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Om man er 33 år, og har bodd hjemme hele livet, så ville varsellampene virkelig blinket for meg. Men det er jo mange faktorer her. Formildende omstendigheter for meg er f.eks: Det er en egen utleiedel, eller huset er delt opp slik at man kan leve separate liv. Huset ligger veldig godt plassert i en by - slik at det er enklere økonomisk, samtidig som man kan være ute/sosial. Foreldrene er svært laid back. (Oversatt - de blander seg så lite at det ikke blir kvelende / nesten ikke noe annerledes enn om han bodde i egen leilighet). Han har bare bodd der i deler av sitt voksne liv. F.eks. etter ett tidligere brudd, bytte av bolig, nødvendig for å bli ferdig med utdanning (f.eks. om studert for lenge for å få studielån), osv. Endret 22. juli 2018 av orwell 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Bor hjemme eller ei. Ts har neppe sjans på noen lege så de drømmene er det bare å legge fra seg. En lege vil neppe innlate seg med en navlebeskuende KG-kvinne. Anonymkode: fe552...662
tirben Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor hjemme eller ei. Ts har neppe sjans på noen lege så de drømmene er det bare å legge fra seg. En lege vil neppe innlate seg med en navlebeskuende KG-kvinne. Anonymkode: fe552...662 Tror du overvurderer leger! 😂 De er også vanlige mennesker, selv om de har klart en vanskelig utdannelse. Noen er snille, andre er ekle, noen er utadvendte, andre er beskjedne, noen er kjekke, andre er mindre heldige med utseendet. Noen har draget på det andre kjønn, andre har ikke det. Du finner like stort mangfold blant medisinutdannede som blant andre yrkesgrupper. 😁 TS: Kan det være at han har egen leilighet i foreldrenes hus, og at de er gamle? Finn ut hvordan han bor der. Hvis han bor på gutterommet, ville det vært en dealbreaker for meg, men ikke om de bodde i hver sin boenhet. 1
Million Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Kanskje han bor hjemme mens han nedbetaler studielånet i store jafs? Eller at han sparer til egenkapital for å kjøpe seg en egen bolig etterhvert? Hvis han har bodd hjemme under studietiden også, har han kanskje klart seg uten større studielån, men sparer nå så mye han kan for å skaffe seg bolig etterhvert. Jeg ville vel vært litt skeptisk med tanke på en fyr som ikke har trening i å bo selv og kanskje derfor heller ikke med husarbeid etc.... men det kan jo hende han har egen leilighet i kjelleren der og sørger for alt selv, helt separat fra foreldrene...? Dette kan du bare finne ut av ved å spørre han, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Kanskje han har en egen leilighet for seg selv i det store huset, og således har mye privatliv? Og selv sparer opp til et eget hus på lik størrelse, som kommer til å koste en del? Og syns det er hyggelig å kunne gå opp en etasje og hilse på foreldrene når han har lyst? Anonymkode: 50734...ddf
Oddy Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 Anbefaler deg å spørre han hvorfor han bor hjemme. Selv hadde jeg nok vært skeptisk tanken på alderen hans. Men for alt vi vet har han en god grunn til det.
Gjest Peanut Skrevet 22. juli 2018 #20 Skrevet 22. juli 2018 Jeg ser ikke på det der som et så stort problem jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå