Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei flotte kvinnemennesker! 

Her sitter jeg på en søndag og er bare veldig sliten! Er det noen av dere som har erfaring med Provera og hvordan dere reagerte på de? Vi er prøvene og siden jeg ikke har menstruasjon har jeg fått ulike medikamenter som kan være drahjelp for å sette igang syklus og eggløsning:

- Metformin (2 tab x daglig ; siden januar-18): For å regulere menstruasjon. Har ikke direkte fått påvist pcos, men har en søster som har det og gyn ville skrive ut dette til meg av den grunn.

- Provera (1 tab x 12 dager ; inne i andre pp) : For å gi menstruasjon.

- Femar/Letrozol (2tab. x daglig i 5 dager av dag 3 etter menstruasjon) : for å stimulere til eggløsning. 

Har prøvd Provera i en pp, men ingen hell. Setter nå igang runde 2. Er på tablettdag 3, men blir helt utslått! Sliten, trøtt og lav kognitiv funksjon. Kan det være disse tablettene som gjør det? Noen som har erfaringer?

Første gang jeg tok Provera + femar/Letrozol la jeg ikke merke til ELslim eller noen spesielle tegn for eggløsning. Dette bekymrer meg. For det skal vel være klare signal når eggløsningen skjer?

Er til vanlig en aktiv jente - men disse dagene er jeg helt utafor. Sikkert også noe med at jeg bruker masse tankevirksomhet også. Skulle så gjerne fått trent litt, men blir nok en rolig rusletur for å plukke noen blomster 

Håper på svar.

Ha en fin søndag 😊

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg kom over dette innlegget ved å Google litt. Dette er jo en stund siden. Hvordan gikk det med deg? 

Jeg er nemlig litt i samme situasjon som du beskrev her. Gynekologen mistenker PCOS. Jeg har lange sykluser og cyster på eggstokkene. Gått på metformin siden desember (er ikke overvektig). Har denne uken startet på letrozol og også fått provera dersom syklusene forblir like lange (vært på over 100 dager). 

Hører gjerne din erfaring 😊

Skrevet

Hei! 

Gynekologen min mistenkte også PCOS hos meg. Hadde ingen symptomer, men siden søsteren min har fått det påvist så satte hun meg på metformin. Mente at det var relatert til arv, og trengte ikke å ha synlige symptomer. Når jeg kom til privat fertilitetsklinikk tok de meg av Metformin med en gang. De fant ingen holdepunkter for PCOS. Eggstokkene var «rene». 

Så derfor kan jeg dessverre ikke svare deg :( Uansett, lykke til 😄 

• Liker 1
Skrevet
På 24.1.2019 den 21.15, Tussi2018 skrev:

Hei! Jeg kom over dette innlegget ved å Google litt. Dette er jo en stund siden. Hvordan gikk det med deg? 

Jeg er nemlig litt i samme situasjon som du beskrev her. Gynekologen mistenker PCOS. Jeg har lange sykluser og cyster på eggstokkene. Gått på metformin siden desember (er ikke overvektig). Har denne uken startet på letrozol og også fått provera dersom syklusene forblir like lange (vært på over 100 dager). 

Hører gjerne din erfaring 😊

Jeg har pcos. Fikk provera for å få blødning og letrozol for å få eggløsning, ble gravid på første forsøk er nå 37+5 ☺️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...