Gå til innhold

Hvor ble stekegleden av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt inntrykk er at overdrevent helsefokus har gått ut over steketradisjonene våre. Overalt synes jeg det blir mer og mer fokus på koking, selv om koking langt i fra er like spennende. Via Fjordland kan vi nå også regelrett koke stekeretter, og dette syns jeg er usmakelig. Da jeg var liten var det alltid egg og bacon til søndagfrokost, men frykten for fett og frie radikaler har gjort at dagens frokost består av kokt egg og kanskje litt kaviar. Jeg bare spør; Hvor ble det av våre steketradisjoner?

Vennlig hilsen Solveig Greve.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Solveig Greve skrev:

Mitt inntrykk er at overdrevent helsefokus har gått ut over steketradisjonene våre. Overalt synes jeg det blir mer og mer fokus på koking, selv om koking langt i fra er like spennende. Via Fjordland kan vi nå også regelrett koke stekeretter, og dette syns jeg er usmakelig. Da jeg var liten var det alltid egg og bacon til søndagfrokost, men frykten for fett og frie radikaler har gjort at dagens frokost består av kokt egg og kanskje litt kaviar. Jeg bare spør; Hvor ble det av våre steketradisjoner?

Vennlig hilsen Solveig Greve.

Hei :) Vi har jo ikke så godt av for mye stekt mat som bl.a. inneholder akrylamider.  Men til søndag og til fest og høytider er det greit ettersom det er av og til, mener jeg :) 

Anonymkode: aa4aa...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Flere går  jo også mer og mer bort fra kjøtt i kostholdet, av forskjellige grunner :) 

AnonymBruker
Skrevet
  • Mange har ikke kunnet  grille ute i sommer grunnet grillingsforbud. Kanskje det er en av  årsakene til lite engasjement i din tråd om stekt mat og stekeglede?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...