Solveig Greve Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Mitt inntrykk er at overdrevent helsefokus har gått ut over steketradisjonene våre. Overalt synes jeg det blir mer og mer fokus på koking, selv om koking langt i fra er like spennende. Via Fjordland kan vi nå også regelrett koke stekeretter, og dette syns jeg er usmakelig. Da jeg var liten var det alltid egg og bacon til søndagfrokost, men frykten for fett og frie radikaler har gjort at dagens frokost består av kokt egg og kanskje litt kaviar. Jeg bare spør; Hvor ble det av våre steketradisjoner? Vennlig hilsen Solveig Greve. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 5 timer siden, Solveig Greve skrev: Mitt inntrykk er at overdrevent helsefokus har gått ut over steketradisjonene våre. Overalt synes jeg det blir mer og mer fokus på koking, selv om koking langt i fra er like spennende. Via Fjordland kan vi nå også regelrett koke stekeretter, og dette syns jeg er usmakelig. Da jeg var liten var det alltid egg og bacon til søndagfrokost, men frykten for fett og frie radikaler har gjort at dagens frokost består av kokt egg og kanskje litt kaviar. Jeg bare spør; Hvor ble det av våre steketradisjoner? Vennlig hilsen Solveig Greve. Hei Vi har jo ikke så godt av for mye stekt mat som bl.a. inneholder akrylamider. Men til søndag og til fest og høytider er det greit ettersom det er av og til, mener jeg Anonymkode: aa4aa...0c6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Flere går jo også mer og mer bort fra kjøtt i kostholdet, av forskjellige grunner Anonymkode: aa4aa...0c6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Mange har ikke kunnet grille ute i sommer grunnet grillingsforbud. Kanskje det er en av årsakene til lite engasjement i din tråd om stekt mat og stekeglede? Anonymkode: aa4aa...0c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå