Gå til innhold

Sammenheng mellom manglende datingsuksess og livet ellers

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, æøå* skrev:

Hva da, jobbe i utlandet?

Jepp :)

Anonymkode: d38f8...344

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame, og er ikke enig i at dette kun gjelder menn. Dette gjelder muligens menn og stygge damer. Jeg har ikke hell i noe som helst, og jeg vet at livet mitt ville vært bedre om jeg hadde vært en normalt pen dame. Da hadde jeg turt å snakke til folk, og deretter turt å gjøre mer av det jeg ville ha gjort med livet mitt. Kanskje hadde jeg møtt på en normal mann også. Man skal ikke undervurdere effekten et godt utseende har på folk altså, når alt i hele verden dreier seg nettopp om det. Trist, men faen så sant.

Anonymkode: 8c8f3...3c7

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Dessverre ja, det har nok blitt mye som Herr Heftig sier...Det er liksom alt eller ingenting. Folk som gjør det godt på minst en arena, gjør det gjerne også bra på de andre arenaene. Vi har i stor grad blitt et "winner takes it all" samfunn, kanskje særlig blant menn. Jeg syntes overhodet ikke synd på meg selv sammenlignet med andre (har grei jobb, egen leilighet, reiser litt i ny og ne, har et nettverk osv.) men jeg ser jo som mann at de som er mer vellykkede stikker av med damene også. Nesten uten unntak er alle som er i forhold/som har godt "drag" på kvinner de som er har et par av følgende egenskaper: Reiser mye, toppjobb, veldig ekstrovert, har en hobby de er veldig interessert i, og generelt er bekymringsfrie mennesker. For så vidt greit nok i seg selv, selv om jeg antakeligvis kommer til å dø alene selv, så unner jeg folk som faktisk gjør det bra lykke i livet, gitt at de faktisk har jobbet hardt for det selv og finansierer sin egen livsstil uten å belaste andre. 

Det jeg er mindre tolerant ovenfor er at mange lever et tilsynelatende vellykket liv på andres regning. Har selv en grei (men på ingen måte veldig utviklende og interessant) jobb, og jeg jobber ekstremt mye. Gjerne 10+ timer om dagen. Og hva ser jeg? Andre som sykemelder seg, som tar "sykt barn" dager i hytt og pine, menn som ikke gidder jobbe, men som heller ikke lar noe stå i veien for å drive med dyre hobbyer og reise verden rundt selv om de ikke jobber en dag i livet. Skal innrømme at jeg begynner å bli lei av å være en av "sliterne", som må stå på hodet halve døgnet for at andre skal ha det bra og kunne bli og holde seg attraktive for kvinner. 

Men, på den positive siden, så er det stor motivasjon for å jobbe hardt og flytte til et land der man kun kan leve på egen innsats og ikke stå på andres skuldre, slik som i sosialistrottelandet som Norge er i ferd med å bli. Der er det å jobbe hardt også relativt attraktiv blant kvinner :)

Du har problemer☺️ Misliker sånne typiske frp’ere som deg, menn som ikke har empatiske evner, ikke finnes intellektuelle, tenker bare på seg selv og er stort sett en bondetamp uten evne til refleksjon! Det kjære deg! Er ikke attraktivt for meg som kvinne! Du viser jo tydelig hvem du er i dette innlegget og får lyst til å snu i døra når jeg leser innlegget ditt. Det er viktig å tenke helhetlig når det gjelder samfunnet og andre folk også... skulle alle tenkt på kun seg selv og de stygge ungene de puler på seg, så hadde ikke ting gått rundt... alle jobber vel ræva av seg, hvem er du til å dømme og kalle andre for late osv ? Hadde du hatt litt iq så hadde du skjønt at alt ikke ligger i kun svette 😉 synes du heller kan bidra til samfunnet enn å sette et par junior fjolls av deg selv til verden! Som mange ikke burde gjort. Hvis samfunnet hadde vært så idiotisk og at sånne som deg sitter med alt og de som sliter sitter igjen med ingenting og fortjener all dritten, så hadde jeg kommet hjem til deg og slakta ungene og kona di. Håper du ender opp alene for du har ikke et snev av kjærlighet i deg og fortjener ikke en bra kone og barn... kos deg med jobben din du... du er heldig nok!

Anonymkode: 453a8...072

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har problemer☺️ Misliker sånne typiske frp’ere som deg, menn som ikke har empatiske evner, ikke finnes intellektuelle, tenker bare på seg selv og er stort sett en bondetamp uten evne til refleksjon! Det kjære deg! Er ikke attraktivt for meg som kvinne! Du viser jo tydelig hvem du er i dette innlegget og får lyst til å snu i døra når jeg leser innlegget ditt. Det er viktig å tenke helhetlig når det gjelder samfunnet og andre folk også... skulle alle tenkt på kun seg selv og de stygge ungene de puler på seg, så hadde ikke ting gått rundt... alle jobber vel ræva av seg, hvem er du til å dømme og kalle andre for late osv ? Hadde du hatt litt iq så hadde du skjønt at alt ikke ligger i kun svette 😉 synes du heller kan bidra til samfunnet enn å sette et par junior fjolls av deg selv til verden! Som mange ikke burde gjort. Hvis samfunnet hadde vært så idiotisk og at sånne som deg sitter med alt og de som sliter sitter igjen med ingenting og fortjener all dritten, så hadde jeg kommet hjem til deg og slakta ungene og kona di. Håper du ender opp alene for du har ikke et snev av kjærlighet i deg og fortjener ikke en bra kone og barn... kos deg med jobben din du... du er heldig nok!

Anonymkode: 453a8...072

Haha, dette må jo være dagens. Når du først snakker om at andre ikke er intellektuelle så kan du jo ta en titt på din egen intellektualitet først der du reflekterer over egen nyanseringsevne. Jeg skrev ikke noe sted at man ikke skal ha støtteordninger for de som faktisk trenger det, min frustrasjon var i innlegget knyttet til de som misbruker disse ordningene. Og nei, det er faktisk ikke alle som "jobber ræva av seg". Samfunnet bidrar jeg til så det monner, med relativt høy skattbar inntekt, frivillig arbeid i lange perioder osv. 

Hva har du selv bidratt med annet enn å komme med personangrep og drapstrusler? (Det er for øvrig bare å prøve å skade meg eller noen av de jeg er glad i det, så skal angriperen får seg en lærepenge h*n kommer til å huske for resten av livet).

Skrevet

Tror nok det til en viss grad stemmer. Den siste tiden har det vært mye snakk om "misslykkede menn" som velges bort av kvinner, og jeg tror nok det særlig for menn er en sterk sammenheng mellom vellykkethet og attraktivitet. Når det gjelder kvinner virker det ofte som det å slite på noen områder fører til at en gjør dårlige valg av menn, eller lever et "utsvevende" liv i jakt etter bekreftelse og virkelighetsflukt, noe som naturlig nok ofte gjør forhold vanskeligere.

Så er det nok også en omvendt sammenheng her også, at mennesker som tenker fremover og sørger for å bygge seg et godt liv på andre områder ofte også gjør dette med tanke på kjærlighetsliv og forhold, mens de som sliter med, eller ikke er interesserte i, å tenke fremover og bygge en stabil hverdag ikke klarer det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...