Gå til innhold

Forelsket i venninne, som er usikker på om det kan bli oss.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort: jeg (mann ca 30) har ei god venninne som jeg har kjent en stund. Jeg har lenge hatt følelser for denne jenta, noe hun vet. Hun har sagt at hun ikke vil ødelegge vennskapet,og ikke har hatt den tiltrekningen til meg,noe jeg har godtatt. Vi bestemte oss for å fortsatt være venner. Vi treffes ofte, lager mat, ser film osv etter stressende arbeidsuke, og vi deler også en hobby som begge bruker en del tid på, jeg har også hjulpet henne med praktiske ting ifb. med oppussing av en leilighet

Men, hun har også sagt til meg ifbm. alkohol at jeg på mange måter er den ideelle partner og at hun skulle ønske hun kunne utvikle kjærestefølelser for meg. Vi har også kysset et par ganger, noe hun bare har ledd bort senere som edru. Men jeg føler at det er noe der,om vi begge hadde turt å ta den sjansen.

Hun har underveis datet to andre fyrer. En av dem har etter mitt syn ikke behandlet henne bra og det har vært ekstremt kjipt og se på, når jeg vet at jeg kunne gitt henne den tryggheten hun søker. Dette er også noe hun har sagt selv uoppfordret: at hun føler seg trygg og vel sammen med meg. Hun har også sagt at jeg er den ideelle familieperson. I det siste så har hun sagt at hun er villig til å prøve å se på meg mer som en kjæreste, men at hun ikke kan love noe. Noe jeg selvsagt er glad for, samtidig som jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å være mer aktuell eller tiltrekkende for henne.

Jeg er ikke en veldig selvsikker type person og har nok litt vanskelig for å sette meg selv i respekt. F.eks. forrige helg så kom hun til meg om morgenen etter å ha overnattet hos eksen, og jeg måtte trøste henne og lage frokost til henne. Det endte med at vi hadde sex for første gang. Hun kan også finne på å tulle med at jeg bør få Tinder osv., selv om vi har hatt disse samtalene om oss to.

Nå lurer jeg på hvor veien går videre. Enten om jeg skal prøve å ta en samtale om hva jeg kan forvente av henne,eller la henne få mer tid til å utvikle følelser. Vil ikke presse henne bort eller skremme henne, samtidig som denne situasjonen gjør veldig vondt og jeg står på stedet hvil føler jeg. 

Råd/tanker?

Anonymkode: 6e2c8...972

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Endret av Moonwalker
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg personlig ville tatt litt avstand fra hun, men nå har dere også hatt sex, det er alltids en mulighet at dette vil skje igjen. Kanskje med tiden vil det bli mer følelser når dere har sex?

Å date andre som foreslått over her kan være en god ide

Endret av Morten1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som hun redpekterer deg nok synes jeg.. Jeg ville gitt henne opp. Er hin ikke blitt forelsket til nå vil hun neppe bli det. 

Anonymkode: a6e54...2b3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hun bruker deg. Ville ha datet andre. 

Anonymkode: 1ac19...8ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gå på date med en annen, og fortell henne det litt henslengt.

Anonymkode: c9b5b...535

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

forrige helg så kom hun til meg om morgenen etter å ha overnattet hos eksen,

Man up. Utrolig ekkelt å ha sex med henne etter at hun har knulla eksen sin rett før. Jag etter andre damer så kan du heller ha henne som en backup.

Hele den relasjonen deres høres helt dust ut. Hvordan kan du tenke deg at det skal funke å være i en kjærlighetsrelasjon med en hetereofil kvinne når det er du som er fitta i forholdet? Det funker ikke. Som mann kan du ikke være lesbe-venninna hennes og håpe at hun skal skifte legning/ bli forelska i deg.

Anonymkode: df7ab...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man up. Utrolig ekkelt å ha sex med henne etter at hun har knulla eksen sin rett før. Jag etter andre damer så kan du heller ha henne som en backup.

Hele den relasjonen deres høres helt dust ut. Hvordan kan du tenke deg at det skal funke å være i en kjærlighetsrelasjon med en hetereofil kvinne når det er du som er fitta i forholdet? Det funker ikke. Som mann kan du ikke være lesbe-venninna hennes og håpe at hun skal skifte legning/ bli forelska i deg.

Anonymkode: df7ab...672

Litt vulgært sagt,  men temmelig sant. 

Det vil være bra for deg og din selvrespekt, å komme deg vekk fra dette forholdet.  

Anonymkode: f1248...d6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror hun mener d hun sier, men at hun ikke klarer å se på deg som annen enn en bestekompis nå der hun er i livet. synes hun gjør rett i og ikke innvolvere et forhold med deg bare fordi du er god nok når de romantiske følelsene mangler. 

jeg tenker også at det er på tide for deg og ta litt styring. du må slutte å vente på henne. følelser er ikke noe man kan kontrolere uansett om man skulle ønske. 

jeg trur ikke hun med viten å vilje utnytter deg i det heletatt. men hun trenger nok hjelpen du gir uten å kreve noe tilbake og setter pris på det. selv har jeg vært alene i mange år og har også venner som er forelsket i meg som jeg tar i mot hjelp av når jeg trenger det. men jeg er tydelig på på at følelsene ikke er gjensidige og at jeg trives best som singel. 

hun holder deg på gress ved å si at hun vil prøve å få føkelser for deg. det synes jeg ikke er ok. mulig hun er forvirret selv og usikker, men sånn i et voksent liv funker mulige partneskap ikke på den måten. følelser KAN IKKE KONTROLERES ELLER SKAPES MED VILJE. 

jeg tror at det beste for deg på veien videre fremmover er å se etter følelsen av og bli elsket på et romantisk vis av en dame som virkelig liker deg på den måten, ikke bare som kompis med fordeler. jeg tenker du bør ta litt avstand fra forelskelsen, starte "sorgprossessen" og komme deg vudere. livet har så mye mer å by på. ei der ute vil være skikkelig innto you. og det fortjener du som alle andre. 

møte nye jenter og skap deg en fremtid som ikke er å være å i skyggen til ei du bare er fprelslet i. det går fint ann og være forelsket i noen og la det fare. for sitt eget ve og vell :) lykke til ❤

Anonymkode: 0e971...57f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vil ikke skje noe. Hennes sko va jeg vært i. Hadde en skikkelig god kompis, han var perfekt kjærestemateriale. Så da jeg dumpa den dårlige kjæresten min så ville jeg date kompisen (som hadde innrømmet han hadde følelser). Det kom dessverre aldri følelser fra min side, og jeg prøvde! Vi møttes ukentlig i månedsvis, hang, gikk ut og spiste, festet, hjalp hverandre i boligene. Det var en periode vi kyssa en del og prøvde å kline, men jeg kjente null kjemi, munnene våre passet liksom ikke sammen, han var i ekstase og det syns jeg er så rart. Tvingte meg selv til å ha sex med han 1 gang, da fikk jeg panikkanfall og skubba han av meg i reaksjon, vi prøvde aldri igjen.

Jeg tror godt på at hun skulle ønske det kunne bli et forhold, for det ønsket også jeg genuint. Dessverre så er man venn så fort man er satt i venneboksen - da har hu allerede bestemt/kjent etter hvor hun vil ha deg. Hold gjerne hverandre med selskap, men da må du ha respekt for hennes følelsesliv og ikke være bitter eller forvente ting. Det fordi det er du som har satt deg sjøl i denne situasjonen. Når dette skjer med mannlige kompiser så minner jeg dem alltid på å ikke ta vennskap for gitt - egentlig så er de jo mer verdt enn et forhold som muligens kan gå under uansett, og etter det så er man ikke noen ting for hverandre. 

Anonymkode: bc544...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2018 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Gå på date med en annen, og fortell henne det litt henslengt.

Anonymkode: c9b5b...535

Enig. Du kan prøve å vekke litt konkurranseinstinkt hos henne, for å de pm hun egentlig bare tar deg for gitt, fordi du alltid er der. Hvis du ikke ser noe som helst instinkt hos henne, så vet du i alle fall at her er det null håp. 

Date andre, kos deg, prøv å glem henne en periode. Høres ut som om hun bruker deg, spør du meg... 

Anonymkode: 3129f...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...