Gå til innhold

Vil ikke på ferie lengre, skuffet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboeren skal til Alanya, Tyrkia på tirsdag. Vi trodde det skulle bli varmt når det var i juli og august. men virker som det bare blir 24 grader neste uke- og maks 28. Synes det er rart ettersom juli å august er de varmeste månedene? Vi er ganske skuffet nå. Går det an å avbestille ferien?

Anonymkode: 18a90...627

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

slapp av, det blir nok varmere. Er en helt annen type varme enn hva vi har hjemme. Og selv om de gjerne vil, kan de ikke spå tempraturer. 

Anonymkode: 5f0c8...e03

• Liker 8
Skrevet

Troll. Nei, selvsagt ikke! 

• Liker 1
Gjest Springfjær
Skrevet

24-28 grader er da innafor. 

AnonymBruker
Skrevet

Da må dere lese vilkårene for avbestilling, der vil det stå i hvilke tilfeller man kan avbestille. Eller kontakte reiseselskapet/flyselskapet. Er det billigbilletter direkte hos flyselskap eller en pakkereise fra en turoperatør vil jeg ikke tro at dere kan avbestille uten å tape hele eller deler av beløpet med mindre dere har tegnet avbestillingsforsikring som dekker aller grunner (normalt gjelder dette kun ved sykdom). 

Anonymkode: af95e...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Hvor varmt må det være da? 

Anonymkode: 8a21f...af0

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte dere værforsikring?

Anonymkode: 51c1f...9bc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jada bare la vær å møte på flyplassen. Men noen penger får dere ikke tilbake. Kos dere hjemme. Ingen som må dra på ferie hvis de ikke vil. Man MÅ ingen ting. 

Anonymkode: 16cfa...a7a

• Liker 15
Skrevet

Slapp av, det kommer nok til å  ligge på rundt 30-35 grader likevel.

Skrevet

Jeg synes det er spennende å reise uavhengig av været. Bare å se og oppleve annen kultur , språk og mat er fascinerende. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del hadde vært glad dersom det bare var 24-28 grader. Det er jo varmt i massevis! Over 30 grader hele tiden blir fort slitsomt.

Anonymkode: bdd27...125

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er da varmt nok 🙄

Anonymkode: afbd0...474

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Marina234 skrev:

Jeg synes det er spennende å reise uavhengig av været. Bare å se og oppleve annen kultur , språk og mat er fascinerende. 

Ja, kulturen i Alanya er virkelig kjempespennende. Skandinavisk og britisk fyllekultur tett på.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Marina234 skrev:

Joda, men da er ikke Alanya det beste reisemålet for TS. Det er et sted man kun besøker for å oppleve varme og kun litt festing...Hvertfall slik det er nå (og ikke pokker om jeg skal til Alanya eller et av de andre turistifiserte partystedene med det første, det står hvertfall langt ned på lista over steder jeg vil dra)

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg tror kanskje du bør starte med å sjekke værvarselet en gang til/på flere kilder.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som kan stoppe deg fra å avbestille ferien, det er frivillig å reise. Men pengene du har betalt, vil du ikke få igjen. Jeg er helt sikker på at dere vil kose dere allikevel, selv om det «bare» er 24-28 grader. Husk på at luftfuktigheten der er annerledes enn her, så det vil fortsatt føles mye varmere ut enn 24 grader. 

Skulle det bli overskya, regn eller kjøligere enn forventa, se på det som ei pause fra hetebølgen her hjemme. Fortsatt ting dere kan finne på :)

Anonymkode: 92eef...7d5

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men da er ikke Alanya det beste reisemålet for TS. Det er et sted man kun besøker for å oppleve varme og kun litt festing...Hvertfall slik det er nå (og ikke pokker om jeg skal til Alanya eller et av de andre turistifiserte partystedene med det første, det står hvertfall langt ned på lista over steder jeg vil dra)

Enig med deg. 

Skrevet
14 timer siden, Marina234 skrev:

Enig med deg. 

Jeg tror at inntrykket man får av Alanya kommer endel ann på alder og interesse. Nå er jeg snart pensjonist og  på min tur til Alanya der jeg bodde på et hotel utenfor byen så var jeg blandt annet oppe på borgen over byen,  i tårnet ved sjøen, på båttur uten party men for å oppleve sjøsiden. På Dim Cay,  den elven og badestedet som befinner seg et stykke oppe i fjellene over Alanya og i Side, på Manavgtelven, og en lang dagstur til Pammukale. Vi var og på tyrkisk aften med folkedans. Så å si at man ikke kan få kultur og opplevelser i  Alanya , det stemmer ikke.  Party så jeg ingenting til da vi sover på den tiden av døgnet.  Så mulighetene for å oppleve landet og kulturen og historien finnes om man ønsker det. 

Jeg har også reist en uke på busstur fra Antaliya  over Taurusfjellene, via Konya  til Kappadokia i februar, mars  måned og det var og en flott tur.  Da var det minusgrader og snø i Kappadokia.

Personlig så har jeg opplevd kun hyggelige tyrkere,  ja de kan mase litt akkurat inne på basaren i Antaliya og slike steder men det er litt deres kultur da og de er faktisk verre i  Kina.  Dette er noe vi opplever i mange land , jeg har besøkt 34 land til nå, og jeg har vent meg til det selv om jeg fremdeles synes akkurat det er ganske masete.  Men men sånn er det nå bare.  

Nå er jeg som sagt nærmere 60 år og reiser sammen med min ektemann  og tar utflukter i grupper med guide. Så det kan nok ha noe å si på hvem vi møter på våre turer.   Det blir stort sett hotel personale, taxi og buss sjåfører, kelnere, guider etc.  Og de har vært hyggelige og vennlige overalt. 

De siste årene så har det jo desverre vært endel uroligheter i landet og det er noe som gjør at jeg sitter på gjerdet og venter på bedre, roligere tider der, håper jeg.  Blir det slik så reiser jeg gjerne på flere turer dit da det et spennende land med mye kultur og historie og hyggelige folk og god mat.

AnonymBruker
Skrevet

Yr viser som regel minst et par grader for kaldt når det gjelder steder utenfor Norge, er min erfaring.

Anonymkode: 5b95d...1f9

Skrevet

Hvis du har sjekket været på Yr, så er det helt sikkert feil. Vi er i Bodrum i Tyrkia nå, og på Yr står det at det er 27 grader,  mens det egentlig er 34. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...