AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Skal på tur med Danskebåten og jeg kvir meg noe så til de grader. Mange mange år siden jeg har vært på båt, nettopp fordi jeg blir så sjøsyk. Tidligere har jeg forsøkt både plaster, armbånd og én type reisesyke tabeletter (mener de var i en blå pakke ev. Hvit pakke med blå skrift) ingenting av dette hjalp. Jeg skal dra med barnet mitt for første gang for barnet mitt sin del. Så jeg kan jo ikke ha hodet nedi en bøtte på hele turen. Noen som vet om noe særdeles effektivt mot sjøsyke? Alle tips og råd mottas med STORT takk. Anonymkode: 8e3fb...b90
Alvario Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Ta med gode klær og matpakke. Da kan dere sitte ute hele turen og evnt gå innom taxfree/lekerom når dere kommer nær Danmark (og stort sett alltid mindre bølger)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Jeg bruker Postafen reisesyketablett og det funker både på bil og tog og båt. Hvis du tror at de er for svake for deg så ville jeg snakket med lege om det finnes noe på resept. Anonymkode: 61f22...875 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, Mariell77 skrev: Ta med gode klær og matpakke. Da kan dere sitte ute hele turen og evnt gå innom taxfree/lekerom når dere kommer nær Danmark (og stort sett alltid mindre bølger) Jeg vet ikke om det er sånn for deg, men jeg blir syk selv om det ikke er store bølger, så det hjelper ikke å sitte ute hele turen. Det blir uansett ganske kjipt for en guttunge å være ute hele turen og ikke kunne gå inn og få med seg ting der. Anonymkode: 61f22...875
Alvario Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Jeg blir dårlig bare av at motoren til båten durer 🙈, men frisk luft hjelper meg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Huff, føler med deg. Det som pleier å hjelpe meg i tillegg til Postafen, er å legge meg ned i køya med en gang jeg kjenner at syken begynner. Ligger flatt på ryggen, puster rolig og dypt, og prøver å tenke at kroppen min er i harmoni med takten av bølgene på en måte. En slags meditasjon. Det pleier å hjelpe litt. Men det er kanskje vanskelig å få gjort hvis du er alene på båten med et lite barn? Det kan jo være at denne turen ikke blir så ille Det er sommer og fint vær, rolig på Skagerrak, og det er en stor båt som holder seg relativt stødig. Mindre turbulens enn mindre båter, f.eks. Hurtigruta, som i tillegg kjører forbi de mest værbitte stedene på norskekysten. Anonymkode: 080e8...299
matrobot Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Jeg husker en episode der Mythbusters testet diverse metoder for å unngå sjøsyke og da var tabletter selvsagt best. Men det hjalp tydeligvis også å spise ingefær. Utfra googlesøk er det episode 3 (Kill or Cure) av sesong 3 og den finnes på Netflix
Addie Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Postafen. Ta det før du går ombord, det hjelper virkelig Lugar midt i båten og langt nede, mine bølger der Mange bruker sånn seaband-armbånd, og det kan jo være at det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, Addie skrev: Postafen. Ta det før du går ombord, det hjelper virkelig Lugar midt i båten og langt nede, mine bølger der Mange bruker sånn seaband-armbånd, og det kan jo være at det hjelper. Må man ha resept på Postafen? Eller kan man bare gå innom apoteket og kjøpe? Anonymkode: 2bd3a...a07
Addie Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man ha resept på Postafen? Eller kan man bare gå innom apoteket og kjøpe? Anonymkode: 2bd3a...a07 Det er reseptfritt Men det er billigere å kjøpe på nett på apoteket og hente på apoteket etterpå. Hvilken strekning skal du kjøre båt? Endret 22. juli 2018 av Addie
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Prøv ingefær i varm drikke, fikk servert kaffe med ingefær om bord på hurtigruta, de som drakk kaffe berget bedre unna sjøsjuke enn de som ikke drakk. Var en tur på nyåret i dårlig vær. Anonymkode: e8032...de4
Marina234 Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Postafen reisesyketablett og det funker både på bil og tog og båt. Hvis du tror at de er for svake for deg så ville jeg snakket med lege om det finnes noe på resept. Anonymkode: 61f22...875 Reisesyketabeletter kan funke. Min anbefaling er å ta en prat med et apotek om råd anngående hva du kan bruke. Endret 22. juli 2018 av Marina234
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Hvis du går for Postafen så husk å ta det en time før du drar. Anonymkode: 61f22...875
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 Når jeg skal ut på turer der risikoen er stor for å bli reisesyk, bruker jeg både Postafen og Sea Bands (armbånd). Armbåndene lurer jeg noen ganger på om er mest placebo, men det fungerer i alle fall. Blir jeg kvalm, er det bare å legge seg mest mulig ned på ryggen. Sørg for å spise og drikke nok, gjerne litt salt mat, og ha sovet nok i forkant. Anonymkode: d0c8d...868
Blue Berry Skrevet 26. juli 2018 #15 Skrevet 26. juli 2018 Ta postafen 1-2 timer før avreise. Man kan bli veldig trøtt, så det er ikke anbefalt å kjøre bil. Spis et lett måltid før avreise. Ikke ha på noe som strammer på magen. Frisk luft hjelper mye. Ingefær kan også hjelpe. Får kjøpt ingefærkapsler på apoteket. God tur! Hilsen en som jobber på apoteket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå