Gå til innhold

Blir dere som sliter litt respektert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om denne tråden passer bedre her enn i forum om helse, så prøver her.

Jeg er en voksen person med voksne barn som har flyttet ut.

Jeg har en gang i blandt en runde med flaska, hvor jeg drikker 4-5 dager på rad. Jeg gjør ikke noe annet enn det og er ikke den som gjør dumme ting i fylla.

Dette skjer 3-4 ganger i året og ellers drikker jeg veldig lite. Tar meg bare en øl og vin for kosen sin skyld.

Jeg har ett avslappet forhold til alkohol og kan styre meg. Jeg har disse fyllekulene for å roe helt ned og drikker bort stress og vonde tanker.

Mine nærmeste vet om dette og de er skuffet over meg enda det ikke skjer noe når jeg er full flere dager på rad. De sier jeg må få hjelp til alkoholproblemer mitt, men det er ikke noe problem. Jeg kan fint bare nippe til vin eller holde meg uten alkohol ellers.

Blir dere respektert av familie selv om dere har slike problemer?

Anonymkode: 815db...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig beskymret. Det handler jo ikke om du er rolig i fylla eller ikke. Fyll er uberegnelig og familie sitter igjen med en vond følelse og lurer på hva som kan skje. For du sier du har en skikkelig fyllakule i nesten en hel uke. Det er jo kjempeslitsomt for kroppen og sinnet. Plutselig en dag så skjer det noe uventet pga denne fyllekulen, og den angsten sitter dine nærmeste med. Oppsøk hjelp. Dette høres ut som periodedrikking, og det er et problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller få profesjonell hjelp framfor selvmedisinering? 

Anonymkode: 44e15...d52

AnonymBruker
Skrevet

Eg har fleire venner som gjer som deg, eg blir bekymra ja. Eg har ikkje blanda meg så mykje fordi det er i periodar, alle går på jobb, klarer å fungera i livet ellers. Men eg underkommuniserer ikkje kor skadelig det er. Ho eine gjekk frå periodedrikking til å drikke heile tida, då tok eg ein lang prat med ho som endte opp med at ho tok seg ein lang pause frå alkohol.

Kan vel si at eg vurdere kor ille det er før eg bryte inn. Har ikkje noko mindre respekt for di.

Anonymkode: f03e8...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ålreit for familie uansett hvor rolig du er når du er full. 

Anonymkode: 5bedf...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...