Gå til innhold

Gravid og stive fingre om morgenen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med stive, vonde fingre om morgenen og lurer på om dette er normalt for gravide eller om det er begynnende leddgikt? :(  Har aldri hatt det problemet før. Er 25 uker på vei.

Anonymkode: 6fb62...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det fikk jeg også. Baby er 1 mnd nå, og det er blitt litt bedre, men føler meg stinn i hendene om morgen fortsatt. Tror jeg skal ta det opp på 6-ukers kontroll.

Anonymkode: ae3bd...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 22 uker på vei og har det samme problemet, i tillegg til at fingrene er stive og tjukkere om natten. Kan muligens være vann i kroppen pga. varmen nå. 

Anonymkode: 27f9b...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mest sannsynlig vann i kroppen. Ikke bekymre deg for leddgikt. Jeg hadde det også, vondt i fingrene, sovnet i armene om jeg sov med knekk i albuen, og surklet i hoftene om jeg sov lenge i samme stilling med rumpa nedsunket i madrassen. Hadde likevel bare grad 1 av hovenhet i følge legen, og jordmor såg rart på meg og klemte meg på leggen når jeg til det opp med henne. Så skal være veldig normalt med litt vann. 

Anonymkode: c3e0b...9ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er harde netter for alle nå for tiden, og for dere gravide er det nok ekstra brutalt. Yror som de andre at det er vann😊

Anonymkode: 1bb38...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fortsatt litt stive ledd, 9 mnd etter fødsel 😅 går sakte men sikkert over 😊 

Anonymkode: 143ef...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det alle de andre sier 😊 hilsen 3. Gangs gravid som snart dør pga varmen. 

Anonymkode: bd4b0...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme hadde jeg... har det fremdeles (8 måneder siden fødselen). Går sakte men sikkert fremover 😂

Anonymkode: e36b9...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt!! Husker ikke forklaringen. Hadde det selv, kunne ikke lage knyttnever om morgenen for det var så stivt. Gikk over etter fødsel.

Anonymkode: 09f8b...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er pga både vann og økt blodvolum i kroppen :) Helt normalt!

Anonymkode: cce1c...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pga vann ja! Ble vondt i knærne også etterhvert.  For meg forsvant det dagen etter fødsel 😁

Anonymkode: 41033...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med stive, vonde fingre om morgenen og lurer på om dette er normalt for gravide eller om det er begynnende leddgikt? :( Har aldri hatt det problemet før. Er 25 uker på vei.

Ganske vanlig å få dette når man er gravid pga økt væskeansamling. Se link, jeg sliter med akkurat det samme i dette svangerskapet. https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var veldig redd for at jeg hadde fått tidlig leddgikt 😳

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...