Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med stive, vonde fingre om morgenen og lurer på om dette er normalt for gravide eller om det er begynnende leddgikt? :(  Har aldri hatt det problemet før. Er 25 uker på vei.

Anonymkode: 6fb62...26f

AnonymBruker
Skrevet

Det fikk jeg også. Baby er 1 mnd nå, og det er blitt litt bedre, men føler meg stinn i hendene om morgen fortsatt. Tror jeg skal ta det opp på 6-ukers kontroll.

Anonymkode: ae3bd...926

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 uker på vei og har det samme problemet, i tillegg til at fingrene er stive og tjukkere om natten. Kan muligens være vann i kroppen pga. varmen nå. 

Anonymkode: 27f9b...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Det er mest sannsynlig vann i kroppen. Ikke bekymre deg for leddgikt. Jeg hadde det også, vondt i fingrene, sovnet i armene om jeg sov med knekk i albuen, og surklet i hoftene om jeg sov lenge i samme stilling med rumpa nedsunket i madrassen. Hadde likevel bare grad 1 av hovenhet i følge legen, og jordmor såg rart på meg og klemte meg på leggen når jeg til det opp med henne. Så skal være veldig normalt med litt vann. 

Anonymkode: c3e0b...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er harde netter for alle nå for tiden, og for dere gravide er det nok ekstra brutalt. Yror som de andre at det er vann😊

Anonymkode: 1bb38...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt litt stive ledd, 9 mnd etter fødsel 😅 går sakte men sikkert over 😊 

Anonymkode: 143ef...774

AnonymBruker
Skrevet

Det alle de andre sier 😊 hilsen 3. Gangs gravid som snart dør pga varmen. 

Anonymkode: bd4b0...c64

AnonymBruker
Skrevet

Det samme hadde jeg... har det fremdeles (8 måneder siden fødselen). Går sakte men sikkert fremover 😂

Anonymkode: e36b9...4c0

AnonymBruker
Skrevet

Normalt!! Husker ikke forklaringen. Hadde det selv, kunne ikke lage knyttnever om morgenen for det var så stivt. Gikk over etter fødsel.

Anonymkode: 09f8b...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Dette er pga både vann og økt blodvolum i kroppen :) Helt normalt!

Anonymkode: cce1c...96d

AnonymBruker
Skrevet

Pga vann ja! Ble vondt i knærne også etterhvert.  For meg forsvant det dagen etter fødsel 😁

Anonymkode: 41033...1db

Skrevet
På 22.7.2018 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med stive, vonde fingre om morgenen og lurer på om dette er normalt for gravide eller om det er begynnende leddgikt? :( Har aldri hatt det problemet før. Er 25 uker på vei.

Ganske vanlig å få dette når man er gravid pga økt væskeansamling. Se link, jeg sliter med akkurat det samme i dette svangerskapet. https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/nerveskader/karpaltunnelsyndrom/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig redd for at jeg hadde fått tidlig leddgikt 😳

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...