Gjest Bringebær Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Fra jeg og mine venninder var 14 år gamle, har de pratet om bryllupet sitt... Hvor de vil gifte seg, hvordan kjole de vil ha, borddekorasjon osv... mens jeg alltid har stått litt på sidelinja å bare hørt på. Hadde dere som er gift et bilde i hodet på hvordan alt skulle foregå? Jeg har aldri drømt om hvordan bryllupet mitt skal forløpe seg, og har heller aldri hatt noe særlig lyst til å gifte meg. Helt til nå... Sambo har mer eller mindre fridd til meg, og jeg har virkelig lyst å gifte meg med han... Så hvor begynner jeg?? Det eneste jeg vet, er at jeg ikke vil ha et vanlig festlokale ala typen swingklubben her i tromsø. Jeg vil ha en "ballsal" med flotte lysekroner og høyt under taket... Kan dere hjelpe meg litt på vei dere som har vært gjennom alt dette?
lucky Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Ja, jeg har vært akkurat som deg. Venninner har planlagt og tenkt oppover årene, mens jeg har bare liksom ikke brydd meg....helt til i oktober i fjor da min kjære fridde. Og da ble jeg helt i HUNDRE og syntes det var en så romantisk ting å skulle gjøre I dagene som fulgte datt ting på plass liksom, både hvordan vi skulle gifte oss, kjole, farger etc.. Og jeg var som deg og; hadde lyst til å ha enten et stort partytelt eller en ballsal e.l., men siden vi har valgt å gifte oss her i Troms som vi bor av praktiske årsaker, har det blitt et tradisjonelt festlokalet, men det er egentlig greit Lykke til men planleggingen
Harry's kvinne Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Hei, du, jeg føler med deg... Jeg har heller aldri drømt om bryllup. Tenkte bare at jeg blir vel gift en gang og at jeg vil gifte meg om høsten for jeg synes det er den vakreste årstiden. Jeg har nå brukt over tre måneder på å bestemme meg for kjole - det unner jeg ingen. Jeg har vært kvalm mange ganger og at hatt lyst til å avlyse hele greia når alt ble så vanskelig. Nå har jeg bestilt kjole (fremdeles med bange anelser, men det er en annen tråd) og "bryllupsboka" er ganske full av idèer som jeg har fått her og ting som jeg vil/skal gjøre. Nå er det mest morsomt for jeg elsker å planlegge og blitt helt hekta på KG. Mange som hadde alt klart på forhånd har skiftet mening flere ganger. Kos deg med det, veien blir til mens man går.
Gjest gjesten Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Jeg har heller aldri drømt og planlagt hvordan mitt eventuelle bryllup skulle bli som barn. Min mening den gangen og som voksen gikk i retning av at jeg ikke ser hva som er så stort med et bryllup. Synes det er det i etterkant som er det store. Ikke engang å springe rundt i "prinsessekjole" var særlig attraktivt den gangen. Syntes at det ble litt for fjaset og oppstyltet. Sambo og jeg har diskutert bryllup, men klarer ikke å se meg selv i et tradisjonelt kirkebryllup som bare tar av mht pris, kjole og hva det nå måtte være. Tror at dette er like normalt som å gå berserk rundt hva en ønsker for seg selv og sitt bryllup. Konklusjonen må jo være at folk er ulike med ulike syn og følelser angående dette. En blir like mye gift med hverandre selv om en ikke "tar av" og blir helt bridezilla. Om man har det godt i ekteskapet kommer neppe an på hvordan dagen ble feiret eller ikke....
Arwen Skrevet 8. mars 2005 #6 Skrevet 8. mars 2005 Hverken jeg eller mine venninner har snakket om bryllup før det ble aktuelt. Helt normale jenter vi tror jeg
Miori Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Jeg skulle ikke begynne å sminke meg, drikke alkohol, røyke, gifte meg eller få barn.... Men.. Det ene etter det andre, rent bortsett fra barn da... Men det kommer nok en gang det også!
Gjest Bringebær Skrevet 9. mars 2005 #8 Skrevet 9. mars 2005 Godt å høre at jeg ikke er alene... Det har virket som om alle jeg kjenner som er gift har visst hele tiden hvordan bryllupet skal være. Det er uheldigvis ikke alle som får bryllupet sitt som de vil; ei venninde av meg gifta seg med en i 2001. Han var lestatianer med sterkt religiøse foreldre. Så bryllupet blei uten musikk, uten alkohol og sluttet kl 1 på natten... Brura måtte danse brudevalsen med faren sin, og hun ser ikke tilbake på dagen med glede... De er forøvrig skilt nå, og han gifta seg på nytt denne helga :o
Martha Stewart Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 Konklusjonen må jo være at folk er ulike med ulike syn og følelser angående dette. En blir like mye gift med hverandre selv om en ikke "tar av" og blir helt bridezilla. Om man har det godt i ekteskapet kommer neppe an på hvordan dagen ble feiret eller ikke.... Kos deg med forberedelsene du og prøv å unngå mest mulig at det blir en tid med stress i forkant. I stor grad blir det slik dere selv gjør det til. Og ikke la deg påvirke for mye av hva andres oppfatning om drømmebryllupet er!
Gjest Bringebær Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 Skal nok kose meg masse med planlegging... Drømte i natt at jeg giftet meg, men bryllupet var noe mislykket.. Hehe.. Takk for svar alle sammen :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå