Gå til innhold

Fremmed katt går inn i leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre lenger. En katt som ikke bor langt unna kommer stadig innom på besøk hos oss og bare går inn døra. 

Alt startet for omtrent 3 uker siden da pusen begynte å komme til terrassen vår. Det er ikke noe uvanlig i seg selv, da vi ved flere anledninger har hatt katter her nede som har vært kosete. Vi har klappet de der ute, men aldri gitt de noen mat. Men de har aldri gått inn i leiligheten her. 

I begynnelsen av forrige uke begynte katten jeg snakker om å gå inn her. Har jagd den ut hver gang, men den kom tilbake like fort. Begynte ettervært å mistenke at eieren var på ferie, og katten virket veldig sulten så vi tok kontakt med dyrlege, osv. De anbefalte oss å gi den mat og vann ute, og at vi skulle komme til dyrlegen for å lese av chip på tirsdagen under åpningstiden. Dette var mandag kveld, og vi gav han mat og vann som anbefalt.

Etter chip lesning tirsdag fikk vi vite hvem eieren var, og vi leverte katten der. De hadde riktignok vært borte noen dager, men hadde katteluke. De sa også at noen hadde vært innom der daglig for å fylle på mat og vann, men de så aldri pusen. Mest antagelig fordi den var ute. Det var mulig katten hadde savnet eieren sin tenkte jeg som gjorde at den begynte å gå inn her tenkte jeg. Jeg antok at problemet ville løses når eierne nå var hjemme igjen.

Men Selv  etter dette så har katten fortsatt med å gå inn døra her flere ganger hver eneste dag. Det går ikke da min mann er ekstremt allergisk, og den bor jo heller ikke her. Ikke kan jeg lokke døra heller.. fordi da blir det for varmt for oss.  

Så hva gjør vi?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare jag den ut, skrem den ordentlig. Bruk sprayflaske med vann og vann katten.

Anonymkode: 17bb7...0b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den må forstå at det er ubehagelig å være hos dere, altså skrem den! Ikke bare «husj nå må du gå hjem» men «BØØØ» det er ikke slemt. Men den må skjønne at det ikke er et sted den skal være 

Anonymkode: 46dc2...9a7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...