Paprika Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Håper noen kan hjelpe meg med bilder av indisk nasjonaldrakt eller lignende for damer. Må prøve å lage meg noe lignende til ett prosjekt vi har på gang. Om noen har forslag til fremgangsmåte mottas det med takk.
Snuppelure Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Indisk nasjonaldrakt for kvinner heter Sari. Den består av et stoffstykke på 7 meter, og "knytes" på kroppen. Under har du et langt tynt bomulsskjørt med strikk i livet og en t-trøye med kort liv. Det er vanlig å pynte med snykker. Blandt annet mange tynne armbånd. Nå skal jeg forsøke å forklare hvordan du knyter en sari: Hold stoffet på langs, og ta tak i et hjørne slik at at kortsiden henger ned. Start med å rynke en god del i hånden din, trekk inn som trekkspill. Fest trekkspillet bak strikken på underskjørtet, ved navelen. Trekk stoffet rundt livet en eller to ganger mot høyre, løft så resten av stoffet opp og over din høyre skulder, det skal henge ned bak deg. Du har nå knytt en sari :-)
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Håper noen kan hjelpe meg med bilder av indisk nasjonaldrakt eller lignende for damer. Må prøve å lage meg noe lignende til ett prosjekt vi har på gang. Om noen har forslag til fremgangsmåte mottas det med takk. Jeg stemmer for at vi alle drar hit; -og blir enige om hvordan du burde gå frem :-) NAM!!
Hilde Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Jeg har sari, kan prøve å få tid til å ta den på meg i kveld, og ta bilde.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #5 Skrevet 8. mars 2005 Jeg har sari' date=' kan prøve å få tid til å ta den på meg i kveld, og ta bilde.[/quote'] Gjør det Newt! Gjør det!! :-)
Hilde Skrevet 8. mars 2005 #6 Skrevet 8. mars 2005 http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=2362 Der var bildet. Tskjorten jeg har på er bare en vanlig tskjorte, fant ikke den originale i farten.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=2362 Der var bildet. Tskjorten jeg har på er bare en vanlig tskjorte, fant ikke den originale i farten. Så snilt å ta det bryet.
Paprika Skrevet 9. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2005 Tusen takk for både bilde og beskrivelse av hvordan plagget skal brukes. Setter veldig stor pris på det. Har nå fått en innsikt i hvordan jeg skal kle meg med dette plagget. Kjempesnilt av deg å hjelpe meg ut her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå