AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Hei! Nå skal jeg prøve å legge dette ut på mest forståelig og riktig måte, i håp om å få noen ordentlige råd, hjelp eller veiledning. Jeg er på utkikk med noen med åpne tanker rundt temaet kjønnsidentitet, og hadde vært sjeleglad for all hjelp. Jeg har vanskelig for å sette fing på hva jeg føler helt, men jeg skal prøve å være rett ut. Jeg elsker å kle meg i dame klær, parykk og sminke, men jeg føler en viss skam og redsel bare av å skrive dette til "offentligheten". Jeg er en mann som tilnærmer meg 30årene. Men klarer ikke komme videre! Jeg sitter så fast i livet, og noe sier meg at det er problemer med hvem jeg egentlig vil være som er et stort problem i forhold til å utvikle meg. Jeg trenger sårt snart å bli den jeg er ment til å være. Og her kommer det flaue; en pen og søt jente. Da jeg har vokst opp med fordommer om "homo" og at alt annet en å være straight er ok, er dette mitt livs utfordring. Jeg skal være åpen. Jeg har til og med kontaktet legen min for å få fått på problemet. Men jeg ønsker å fremskynde situasjonen min. Jeg trenger enten et netverk med aksepterende mennesker som kan hjelpe meg med å forstå at det er OK å være den jeg vil være. Jeg får en blomstrende herlighet i meg av tanken på å bli tatt i mot av en kvinne, to kvinner, eller en gruppe av kvinner som en del av "rasen" deres. Jeg er en livredd person som ikke tør være noe annet en det jeg har blitt fortalt av samfunnet, mine foreldre og venner, er greit å være. Så! Råd? Jeg er forberedt på useriøse svar, men all seriøsitet taes imot med god hånd. For å være klar: Finnes det noen kvinner der ute som kan ta meg i mot? Og har noen som helst råd for hva neste steg burde være, dersom jeg må gå veien selv? Tusen takk for all hjelp! Mvh fortvilt, snart 30årig person. Anonymkode: 87845...609 2
Duff Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Du er hjertelig velkommen. Jeg er født kvinne og er ikke veldig opptatt av sminke og dill men savner veninneprat i livet. Jeg antar du ønsker råd fra andre som har gått gjennom prosessen med å bytte kjønn eller er det ett miljø du vil ha hvor menn er kvinner når de føler for det? Anbefaler deg å bestille en time hos Espen Ester Pirelli Benestad. Mange reiser langveisfra for å få hjelp der. Han/hun kan alt om dette og er utdannet sexolog. 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 Hei duff! Takk for åpenhjertigt svar. Jeg er på utkikk etter et miljø hvor menn kan være kvinner når de vil. Den enkle måten hadde naturlig å hatt en venninnegjeng i mitt område som kunne holdt på min hemmelighet, og latt meg utforske på fri hånd. Men det er jo ikke bare å knipse slikt fram. Jeg har hørt om Espen Pirelli. Jeg skal ikke legge ned muligheten for å kontakte ham. Venninne prat er jeg da alltids åpen for! Desverre er jeg "tvunget" som jeg pleier å forklare meg selv, til å leve livet som maskulint, og sliter med å være så feminin så jeg ønsker. Men jeg merker at jeg liker for eksempel bare det å diskutere innredning og slike ting med andre kvinner. Det gir meg en blomstrende følelse av å kunne få fram min feminine side rundt for eksempel en ansatt på en interiør butikk. Mvh Anonymkode: 87845...609 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Har du sett Rupauls Drag Race? Ja det er litt på kanten men der er det mange som snakker om dette med identitet. Har sett dette med typen og både han og jeg har større forståelse for tema nå. Ellers tror jeg at du nesten må legge fra deg det at du skal gjøre visse ting som "mann", Ja... lettere sagt enn gjort! Men vi er i en tid nå hvor flere og flere setter spørsmål ved hva som tilhører hvilket kjønn. So what om du ønsker å snakke om interiør og hva enn annet "veninneprat"? Hvis du er ukomfortabel med å kle deg helt som en kvinne så kan du kanskje begynne smått? Ikke for å skjule det for andre, men for å ta ett steg av gangen for din egen skyld og da kanskje oppdager hva du virkelig ønsker som du kanskje ikke tør å "tenke høyt". Ønsker du å bytte kjønn eller å utforske å være kvinne når du vil? Igjen på Rupaul Drag race har man "menn" som liker å kle seg som kvinner men som ellers er helt "normale" menn. Anonymkode: a662a...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Tusen takk for seriøsitet og forståelser her. Har hørt om TV showet! Det skal jeg se på. Jeg skjønner at jeg må bare ta steg for steg. Det er det som faktisk får meg lengst avgårde! Jeg barberte faktisk litt av manne hårene mine forleden. Det var et stort steg. Og jeg kjenner at det tok meg på en måte litt videre. Jeg setter pris på tipsene som kommer. Mvh Anonymkode: 87845...609 3
John McClane Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for seriøsitet og forståelser her. Har hørt om TV showet! Det skal jeg se på. Jeg skjønner at jeg må bare ta steg for steg. Det er det som faktisk får meg lengst avgårde! Jeg barberte faktisk litt av manne hårene mine forleden. Det var et stort steg. Og jeg kjenner at det tok meg på en måte litt videre. Jeg setter pris på tipsene som kommer. Mvh Anonymkode: 87845...609 Hei søte lille jenta😊 Du skulle jo hatt noen som kunne vært med deg og kanskje puchet deg samtidig som du visste at de var dine ekte venner. Skjønner at du har litt problemer med å løsrive deg og det at du fikk tatt noe mannehår er jo et veldig viktig steg på veien. Jeg skulle gjerne hjulpet deg, selv liker jeg ikke hår og fjerner det jeg føler for og liker å være nybarbert. Så det kan anbefales og trenger du tips så er det vare å gi et pip. Kvinneklær i offentlighet og privat er jo ikke det samme. Klarer du full kvinne privat? Jeg skulle gjerne hjulpet men bor nok et stykke unna. Men om det hadde hjulpet så kunne vi kledd oss i 100% kvinneklær sammen, hadde det hjulpet? Bedre med to like og ikke alene? Sminke må læres, da kunne vi lært sammen og vært like blanke begge to🤣 Jeg mener dette selvsagt og grunnen til at jeg kan skrive slikt er at jeg vil hjelpe og spesielt de som føler seg avvist eller utstøtt el.l. Vet åssen det er, det er vondt. Det hjelper å ha en der som er helt som deg, som venter trofast. Jeg bor i Bergen og du bor østlandet? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 Hei John! Jeg setter enormt pris på hvordan du tilbyr deg å hjelpe meg i min harde kamp mot indre kjønn. Jeg har nok en vei å gå enda for å klare full kvinne privat enda, men jeg skal ha det som et mål. Jeg tenker vi kan heller veksle tanker å ideer rundt dette på private meldinger, enn å møtes. Og jeg hadde foretrekt at hvis jeg skulle møte en at det hadde vært av det kvinnelige kjønn. Så teit så det høres ut da jeg egentlig mener at kjønn ikke bør identifiseres pga noe man har vokst opp som. Du virker som en grei person og jeg kan godt melde med deg 😊 Mvh Anonymkode: 87845...609 1
Gjest Alterego666 Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 Jeg kan ikke hjelpe deg, men ønsker deg lykke til på reisen. Jeg forstår at dette er vanskelig, og jeg ønsker en forståelsesfull og tolerant verden for deg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 Ta kontakt med landsforeningen for transseksuelle. www.lfts.no Espen Esther Pirelli er også et godt tips. Bor du i Oslo finnes det garantert et miljø hvor du kan finne noen som har de samme tankene som deg. Anonymkode: 1bd5f...30a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Anbefaler serien til Caitlyn Jenner. Anonymkode: d25c7...96e
Vampen Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Hvis du søker på YouTube, så er det en del der som snakker om det å være trans, og som deler erfaringer med både det å «komme ut» og å ta steget mtp å leve som det kjønnet man føler man er. Her er en liste med ganske mange: https://blog.feedspot.com/transgender_youtube_channels/ Kanalene varierer mye, fra de som snakker om helt andre ting, men som tilfeldigvis er trans, til de som deler erfaringer og har det å være trans som sitt hovedtema. Ellers vil jeg også få si at vi heldigvis lever i 2018, Norge er et lite land, så dette med å være trans har nok ikke fått like mye oppmerksomhet her som i USA. Men å ville være den du egentlig er, er verken flaut eller et problem. Du har verdi, akkurat som du er! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Men du er jo en mann. Må jo prøve å bli glad i den du er vel? Kjønnsoperasjoner...er ikke det litt...rart? Bør man ikke akseptere den man er? Anonymkode: 24f13...f1a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 Du kan jo ha venninner selv om du er mann.. Anonymkode: 24f13...f1a
Vampen Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du er jo en mann. Må jo prøve å bli glad i den du er vel? Kjønnsoperasjoner...er ikke det litt...rart? Bør man ikke akseptere den man er? Anonymkode: 24f13...f1a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ha venninner selv om du er mann.. Anonymkode: 24f13...f1a Dette blir litt som å fortelle homofile at de må forelske seg i det motsatte kjønn. Du er jo mann, du må forelske deg i kvinner. Du kan jo fortsatt ha kompiser selv om du er sammen med en kvinne. Det er mulig du også bør tilbringe litt tid med å se på kanalene jeg nevnte. Det er forøvrig heller ikke slik at alle som er trans tar kjønnsoperasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 6 minutter siden, Vampen skrev: Dette blir litt som å fortelle homofile at de må forelske seg i det motsatte kjønn. Du er jo mann, du må forelske deg i kvinner. Du kan jo fortsatt ha kompiser selv om du er sammen med en kvinne. Det er mulig du også bør tilbringe litt tid med å se på kanalene jeg nevnte. Det er forøvrig heller ikke slik at alle som er trans tar kjønnsoperasjon. Blir jo ikke, er mann homo er man homo. Er man mann er man mann...capish? Orker ikke se en serie om caitlyn jenter, herregud for en pappskalle😅 Anonymkode: 24f13...f1a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 2 minutter siden, Vampen skrev: Dette blir litt som å fortelle homofile at de må forelske seg i det motsatte kjønn. Du er jo mann, du må forelske deg i kvinner. Du kan jo fortsatt ha kompiser selv om du er sammen med en kvinne. Det er mulig du også bør tilbringe litt tid med å se på kanalene jeg nevnte. Det er forøvrig heller ikke slik at alle som er trans tar kjønnsoperasjon. Så vitenskapen har tatt feil denne gangen når ts utifra biologisk sett er en mann? Men vedkommende ønsker å bli noe annet enn det biologien/vitenskapen/naturen tyder på. Konklusjon: vitenskapen må tilpasse seg og rette seg etter vedkommendes ønsker og lyster. Hvor er det blitt av folk som har har tro på vitenskapen? Anonymkode: 9b90a...428
Vampen Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir jo ikke, er mann homo er man homo. Er man mann er man mann...capish? Orker ikke se en serie om caitlyn jenter, herregud for en pappskalle😅 Anonymkode: 24f13...f1a 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vitenskapen har tatt feil denne gangen når ts utifra biologisk sett er en mann? Men vedkommende ønsker å bli noe annet enn det biologien/vitenskapen/naturen tyder på. Konklusjon: vitenskapen må tilpasse seg og rette seg etter vedkommendes ønsker og lyster. Hvor er det blitt av folk som har har tro på vitenskapen? Anonymkode: 9b90a...428 Jeg foreslår isåfall at dere begge leser dere opp opp på vitenskap rundt transkjønnede. Sånn om dere absolutt må mene noe om dette. Et interessant funn er feks at hjernen til transkvinner ofte ligner mer på hjernen til cis-kvinner, enn hjernen til en mann. Eller at det er mer vanlig med transkjønnede blant eneggede tvillinger, enn toeggede, som kan tyde på en geneteisk komponent. Det er også en del om hormoner og fosterutvikling. I tillegg til at kjønn er mer enn mann og kvinne, det er feks også noe som heter intersex. Og på toppen av det har vi selvfølgelig også elementene med identitet og miljø. Å være trans er heller ikke noe nytt. Flere gamle kulturer har hatt mer enn to kjønn. Og nei, Kaitlynn Jenner er i grunnen ikke veien til å bli opplyst. Det finnes et hav av andre der ut, feks noen av disse: 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #20 Skrevet 22. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 24f13...f1a Hahahahaha det var akkurat det jeg skrev om over. Jeg føler meg som et dyr...har et indre dyr i meg...kan samfunnet eller de menneskene jeg er glad i, akseptere den jeg egentlig er? Anonymkode: 9b90a...428
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå