Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 hørte på radioen i dag at mitt favorittdepartement vil komme med lovverk om hvor mye alkohol en drink kan inneholde. Dette kommer til å gjøre visse drinker, som Manhatten, ulovlige pga for høyt alkholnivå. Lovern var ganske komplisert, og gikk på antall forskjellige typer sprit som skal blandes i drinken etc, etc, etc. Jeg synes egentlig at dette begynner å bli ganske latterlig. Først var det rusbrus, så røyken, så sukkeret, så kan jeg ikke engang på drikke Long Island Icetea ute lenger (denne kommer heller ikke til å kunne mikses mer). Ikke skjønner jeg hva dette skal oppnå heller. Med røyken, så greit. Selv om jeg røykte masse selv da, kunne jeg lett nok se poenget med den. Kan se grunnen til at sukkeret er dårlig og, men dette begynner å bli litt vel overformynderi for min smak.
Gjest TomKrus Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Norge skal ha regler for alt Det har faktisk vært regler på dette lenge, men det har da vært lov til å ha inntil seks cl sprit i coctail-drinker. I bare drinker har det vært fy-fy med så mye.
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2005 Ja, men kunne de ikke latt de reglene vi hadde vært greie nok da? Nå blir det faktisk umulig å bestille en god del drinker ute. Jeg syns det er fullstendig latterlig.
Gjest TomKrus Skrevet 8. mars 2005 #5 Skrevet 8. mars 2005 Jeg syns det er fullstendig latterlig. Jeg og.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #6 Skrevet 8. mars 2005 Snart kommer vektkontrollørne hjem til deg, på ar.plassen.Er du overvektig skal du a mindre sykepenger pga din overvekt. Dete vil gjelde sykemeldinger som "kan" skyldes vekten din. Rygg og skellettplager. Diabetes, depresjon. heretter må du oppgi din ekt i arb.søknad. Alle overvektige blir ikke vurdert pga sjangsen for sykemld. Hilsen Dagfinn Høybraaten
Gjest Valhalla Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Hvorfor skal dette være mindre greit enn røykeloven, alkohol er jo skadelig og får man for mye kan det ende i vold eller irriterende oppførsel mot andre mennesker. Utesteder burde bli pålagt å registrere hvor mye de selger til hver enkelt og slutte og selge etter la oss si 3 drinker eller 4 øl. Det bør også bli ulovlig å drikke før man går på byen. Her må vi tenke på de ansatte og tredjeperson som ikke bør utsettes for disse alkoholelskernes uvaner.
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2005 De sinnsykt høye avgiftene vi har i dette landet gjør allerede at veldig få har råd til å drikke disse drinkene. I hvertfall ikke mer enn en eller to. Så alkoholikere pga drinkene som serveres på byen blir man bare ikke. Da er det farligere med den man serverer i sitt eget hjem. På byen får man kanskje 6 cl i de aller stekest, og da koster det også over 100 kroner. Ikke noe man kan drikke mye av, men en nytelse som man som voksen selv må få bestemme om man vil drikke. Om jeg tar en drink, blir ikke du syk av det. Om jeg tar en drink, kommer ikke jeg til å skape helsekø av den grunn.
Gjest TomKrus Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 De sinnsykt høye avgiftene vi har i dette landet gjør allerede at veldig få har råd til å drikke disse drinkene. I hvertfall ikke mer enn en eller to. Tror utestedene har ca 600% avanse pr. flaske, så det er ikke alkoholavgiftene som gjør at drinkene er dyre. (regnestykke: 4 cl. vodka ca 80 kr, dette betyr at en flaske vodka selges for 1500 kroner. Innkjøpspris polet: 254)
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2005 Tror utestedene har ca 600% avanse pr. flaske, så det er ikke alkoholavgiftene som gjør at drinkene er dyre. Ja det og. Poenget er at det skal solid god økonomi til for å kunne begrunne dette med frykten for alkoholisme.
Gjest TomKrus Skrevet 8. mars 2005 #11 Skrevet 8. mars 2005 Ja det og. Poenget er at det skal solid god økonomi til for å kunne begrunne dette med frykten for alkoholisme. Det er sant.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #12 Skrevet 8. mars 2005 Barnehagelogikken råder: "siden jeg ikke drikker, skal ikke du heller få lov til å drikke" (Høybråten).
Gjest Valhalla Skrevet 8. mars 2005 #13 Skrevet 8. mars 2005 Du blir kanskje ikke alkoholiker, men her må vi tenke på de ansatte og andre mennesker som påvirkes av din drikking. Det er jo slik at mange blir voldelige i fylla og det skaper jo helseproblemer. I tillegg blir fulle folk veldig fort irriterende og derfor bør vi beskytte andre borgere mot dette. Helst burde dette selvsagt forbys, men vi får vel nøye oss med at folk ikke skal få lov til å bli for fulle så det går utover tredjeperson. Ja til forbud, ja til mennesker som beskytter oss. La oss bøye oss for staten, de vet alltid best.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2005 #16 Skrevet 8. mars 2005 Du vet, det KAN jo være noen gjester her inne som ikke har kjennskap til ditt ståsted...
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #17 Skrevet 8. mars 2005 Jeg må¨faktisk bøye meg i støvet i dag, og inrømme at jeg i min sløvhet to det første innlegget til Valhalla helt på alvor :oops: Tenke litt for meg selv.. "mørkemann, mørkemann.." Sorry..
mrs williams Skrevet 8. mars 2005 #18 Skrevet 8. mars 2005 :o sier bare en ting jeg og det er:KLOVNERIKE NORGE!!!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #19 Skrevet 8. mars 2005 Tror utestedene har ca 600% avanse pr. flaske, så det er ikke alkoholavgiftene som gjør at drinkene er dyre. (regnestykke: 4 cl. vodka ca 80 kr, dette betyr at en flaske vodka selges for 1500 kroner. Innkjøpspris polet: 254) Betaler utestedene vanlig pris for flaskene da?
Dødspingvinen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter #20 Skrevet 8. mars 2005 Tror de har lov til å kjøpe fra pol så sant de har skjenketillatelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå