Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i min sit.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

50 000,- i forbrukslån

20 000,- i kreditt

80% stilling i butikk hvor lønna er fra 20 - 25k

Fullført VGs, og har søkt på studie til høsten.

Dette må jeg betale hver måned for husleie for lån/kreditt, mob, trening, husleie, barnehage som utgjør 16-17 000,- 

Da har jeg kanskje 3-5000,- for eget bruk.

Skal jeg begynne å studere, og attpåtil ta lån, og jobbe mindre, 

eller

fortsette ett år, for deretter begynne å studere når gjeld er betalt? 

Jeg er i en alder av 25, og blir 26 i år.

Anonymkode: 60f03...d65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville jobbet et år til, det blir bare trangere som student. 

Anonymkode: e8d25...2c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville jobbet et år til, det blir bare trangere som student. 

Anonymkode: e8d25...2c2

Med studielån blir jo husleie,mat og div dekka, og hvis jeg spør sjefen om jeg kan jobbe 50% stilling?

I mine øyne kan det gå, men jeg er også litt usikker...kanskje noen her har erfaring fra lignende situasjoner?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med studielån blir jo husleie,mat og div dekka, og hvis jeg spør sjefen om jeg kan jobbe 50% stilling?

I mine øyne kan det gå, men jeg er også litt usikker...kanskje noen her har erfaring fra lignende situasjoner?

Kan jeg spørre hva du skal studere? Med endel studier bør du fokusere på studiene 100%

Anonymkode: 9cd58...094

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du ikke kan fortsette i en 80% stilling ved siden av studiet? Dette avhenger jo av studiet, men mange studier kan helt fint kombineres med mye jobb. Jeg har jobbet 100% ved siden av alle år mens jeg studerte, + 2 barn i skole/bhg. Men det går ikke med alt da. 

Hvis du ikke kan jobbe ved siden så ville jeg definitivt betalt ned gjeld før jeg startet å studere. Det er bare 1 år fra eller til. 

Anonymkode: b2a23...d5d

AnonymBruker
Skrevet

Grunnskoleutdanning master eller regnskapførerfag bachelor

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du ikke kan fortsette i en 80% stilling ved siden av studiet? Dette avhenger jo av studiet, men mange studier kan helt fint kombineres med mye jobb. Jeg har jobbet 100% ved siden av alle år mens jeg studerte, + 2 barn i skole/bhg. Men det går ikke med alt da. 

Hvis du ikke kan jobbe ved siden så ville jeg definitivt betalt ned gjeld før jeg startet å studere. Det er bare 1 år fra eller til. 

Studerte du på deltid eller heltid  når du jobber 100% ved siden av.

Anonymkode: 474d4...76e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man vil jo gjerne se barna sine litt og, være en god og tilstedeværende mor og rollemodell...

Anonymkode: a3649...729

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville jobbet et år til og tatt på meg alle ekstravaktene jeg kunne. 

Anonymkode: 66df8...b71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ka jo bruke av studielånet til å betale ned gjeld. Mye bedre å ha studiegjeld enn forbruksgjeld. Også tar du aldri opp sånn lån igjen....

Anonymkode: dab99...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnskoleutdanning master eller regnskapførerfag bachelor

Åja, da går det kanskje.

Må bare advare deg litt mot å bli regnskapsfører: moren min er det og hun sier det er veldig mange som utnytter arbeidstakerne:/ Hun sier at hun får fastlønn, og at hun ender opp med å jobbe mye mer... Ville bare si en heads up=)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, da går det kanskje.

Må bare advare deg litt mot å bli regnskapsfører: moren min er det og hun sier det er veldig mange som utnytter arbeidstakerne:/ Hun sier at hun får fastlønn, og at hun ender opp med å jobbe mye mer... Ville bare si en heads up=)

Samme med lærere.

Anonymkode: 9c474...d99

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, da går det kanskje.

Huff, men trives hun?

og hvis hun jobber der, er kanskje lønna også bra nok.

men hva mener du med at hun blir utnyttet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...