AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Neste uke ankommer jeg Trondheim kl 7 om morgenen og jeg ser at alle hotellene har innsjekk fra kl. 15. Jeg synes det virker kjedelig å måtte tråle rundt i byen i 8 timer, så kunne tenkt meg å sjekke inn tidlig på hotellet. Jeg reiser med nattoget og trenger sannsynligvis en del søvn. Er det vanlig å få så tidlig innsjekk? Kan jeg eventuelt booke rommet fra dagen før uten at jeg risikerer at de gir bort rommet mitt? Noen som har tips? Anonymkode: d18de...4ad
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Du kan kontakte hotellet og spørre om tidlig innsjekk, en del har dette som et tilbud. Dog får du sjelden rommet før i 11 tiden. Anonymkode: e7de5...13f
Måbarefåsiat... Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Ring hotellet da vel. Hvis de ikke er fullt belagt, kanskje det går. Er de det, går det kanskje ikke. Ingen her vet vel det.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 Noen hoteller slipper deg inn tidlig hvis de har ledig rom. Men det er ingen garantier, selvsagt. Thon Hotell på Trondheim Torg har jeg slippet inn på tidlig flere ganger. Men det er jo litt tilfeldigheter som avgjør om det er ledig og at ingen kommer deg i forkjøpet. Anonymkode: 060ba...302 1
Gjest Reputation Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 Jeg har fått det tidligere, men ikke så tidlig. Ta kontakt med dem. Hvis rommet er booket dagen før så vil du nok ikke få det før kl 11-12. Gjestene må først få sjekke ut og rommet skal vaskes.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Hvis du ringer hotellet bør det ikke være så vanskelig å få til, men det avhenger selvsagt at de har ledig kapasitet. Mulig du må booke fra dagen før, og så melde fra at du ikke ankommer før om morgenen. Anonymkode: 43207...a75
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #7 Skrevet 15. juli 2023 Dytter opp denne. Jeg skal på hotel idag og har behov for tidlig innsjekk. De hadde dette som valg da jeg booket hotellet men kunne ikke garantere det (betaler ekstra hvis det lar seg gjøre). Bør jeg a) ringe på forhånd og sjekke om jeg kan sjekke inn tidlig Eller b) bare møte opp i håp om at jeg får sjekke inn tidlig? Anonymkode: 3a89e...023
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #8 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dytter opp denne. Jeg skal på hotel idag og har behov for tidlig innsjekk. De hadde dette som valg da jeg booket hotellet men kunne ikke garantere det (betaler ekstra hvis det lar seg gjøre). Bør jeg a) ringe på forhånd og sjekke om jeg kan sjekke inn tidlig Eller b) bare møte opp i håp om at jeg får sjekke inn tidlig? Anonymkode: 3a89e...023 Det tror jeg hotellet svarer best på. Anonymkode: 31e92...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #9 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det tror jeg hotellet svarer best på. Anonymkode: 31e92...1c0 Jeg har snakket med dem for noen dager side . De vil ikke si noe. De kan ikke love noe. Jeg måtte bare komme men da må jeg kanskje sitte å vente. Jeg kunne ringe på forhånd men det var ikke sikkert de hadde noe svar. Derfor spør jeg her for å sjekke folks erfaringer 😉 Anonymkode: 3a89e...023
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #10 Skrevet 15. juli 2023 Jeg pleier bare å møte opp, og 3 av 4 ganger får jeg rom tidligere enn normal innsjekk. Om jeg ikke får det så setter jeg igjen bagasjen på deres bagasje oppbevaring også går jeg på oppdagelsesferd i området rundt hotellet. Anonymkode: bed5c...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #11 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dytter opp denne. Jeg skal på hotel idag og har behov for tidlig innsjekk. De hadde dette som valg da jeg booket hotellet men kunne ikke garantere det (betaler ekstra hvis det lar seg gjøre). Bør jeg a) ringe på forhånd og sjekke om jeg kan sjekke inn tidlig Eller b) bare møte opp i håp om at jeg får sjekke inn tidlig? Anonymkode: 3a89e...023 Spørs hvor tidlig. Én time tidligere går bra, men om du ønsker innsjekk før klokka 13, ville jeg ringt. Du må mest sannsynligvis betale ekstra for det. Anonymkode: 0273d...85e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Skrevet 15. juli 2023 Jeg har vært i denne situasjonen et par ganger, og da har jeg booket fra kvelden før, og sendt melding om når jeg kommer, dvs neste dag. En gang så ankom jeg hotellet kl 6, en annen gang kl 9, men så hadde jeg betalt fra kvelden før. Det var tilfeller hvor jeg hadde reist langt og hadde jetlag, og hvor jeg bare måtte få meg en seng og slappe av. Anonymkode: 38133...32d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har snakket med dem for noen dager side . De vil ikke si noe. De kan ikke love noe. Jeg måtte bare komme men da må jeg kanskje sitte å vente. Jeg kunne ringe på forhånd men det var ikke sikkert de hadde noe svar. Derfor spør jeg her for å sjekke folks erfaringer 😉 Anonymkode: 3a89e...023 Da er det svaret Ingen vet. Om alternativet var å "sitte og vente" på rom ville jeg jo ringt..... Og heller gjort noe annet om de ikke hadde rom. Anonymkode: 31e92...1c0 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #14 Skrevet 15. juli 2023 Hvis du er avhengig av å sove, bestill fra kvelden før. Spis frokost når du kommer og gå og legg deg. Hvis det bare hadde vært fint - møt opp og spør høflig. Du kan få ja, du kan få avslag,men da kan du i det minste sette fra deg bagasjen. Anonymkode: 28864...284 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #15 Skrevet 15. juli 2023 De vet jo gjerne ikke når folk kommer til å sjekke ut så rommet kan bli ledig. Men hvis det er noe ledig fra kvelden før bør det jo gå greit. Anonymkode: 060ba...302 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Skrevet 15. juli 2023 Du kan jo ringe, for de vet jo nå om noen har sjekket ut tidlig og hvorvidt renholderne har fått rengjort rommet. Anonymkode: 50059...ac5 1
Cata Skrevet 15. juli 2023 #17 Skrevet 15. juli 2023 Jeg ville møtt opp og spurt og tatt det med godt humør og bedt om å få sette inn bagasjen på oppbevaring hvis svaret var nei. Deretter hadde jeg enten gått ut for å se på omgivelsene eller jeg hadde funnet meg en stille krok i hotellvestibylen og satt meg ned med litt lesestoff og en kopp kaffe hvis sistnevnte hadde vært å få tak i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå