AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er ansatt som sommervikar i kommunen. Kontrakten gjelder altså kun 18. juni-20. august. Har jobbet jevnlig siden 18. juni og fram til nå. Hadde en periode fri på 11 dager, men ellers har jeg hatt maks to fridager mellom to vakter. Jeg jobbet i dag, og skal nå ha fri fram til neste vakt som er mandag 30. juli (altså 8 dager fri). Har jeg rett til å bruke egenmelding i løpet av uka 30. juli-5 august? Har ganske mange vakter denne uka. Har prøvd å sette meg inn i reglene angående hvor mye man må ha jobbet for å ha rett til egenmelding, men forstår det ikke helt. Anonymkode: e8646...5aa
Gjest Bøff Eløff Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Hvorfor skal du bruke egenmelding egentlig? For fridager? For det er ikke lov. De skal benyttes ved sykdom.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Akkurat nå, Bøff Eløff skrev: Hvorfor skal du bruke egenmelding egentlig? For fridager? For det er ikke lov. De skal benyttes ved sykdom. Fordi jeg har en skade som gjør at det er vanskelig for å meg å utføre jobben. Går jo an med sykemelding, men lurer her altså på det med egenmelding. Vet at det ikke er lov å bare ta seg fridager og bruke egenmeldingen for dette Anonymkode: e8646...5aa
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 For å ha krav på betalt ed egenmelding må man ha jobbet minst 2 mnd. Det vil si du ikke får betalt hvis du ringer inn syk og velger egenmelding. Anonymkode: 6b41f...654 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å ha krav på betalt ed egenmelding må man ha jobbet minst 2 mnd. Det vil si du ikke får betalt hvis du ringer inn syk og velger egenmelding. Anonymkode: 6b41f...654 Ok, så det gjelder for vikarer også? Anonymkode: e8646...5aa
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, så det gjelder for vikarer også? Anonymkode: e8646...5aa Ja den gjelder for alle. Anonymkode: 6b41f...654 1
Gjest Bøff Eløff Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har en skade som gjør at det er vanskelig for å meg å utføre jobben. Går jo an med sykemelding, men lurer her altså på det med egenmelding. Vet at det ikke er lov å bare ta seg fridager og bruke egenmeldingen for dette Anonymkode: e8646...5aa Da må du sykemelde deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå