Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt som sommervikar i kommunen. Kontrakten gjelder altså kun 18. juni-20. august. 

Har jobbet jevnlig siden 18. juni og fram til nå. Hadde en periode fri på 11 dager, men ellers har jeg hatt maks to fridager mellom to vakter. Jeg jobbet i dag, og skal nå ha fri fram til neste vakt som er mandag 30. juli (altså 8 dager fri). 

Har jeg rett til å bruke egenmelding i løpet av uka 30. juli-5 august? Har ganske mange vakter denne uka. Har prøvd å sette meg inn i reglene angående hvor mye man må ha jobbet for å ha rett til egenmelding, men forstår det ikke helt. 

Anonymkode: e8646...5aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Hvorfor skal du bruke egenmelding egentlig? For fridager? For det er ikke lov. De skal benyttes ved sykdom.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bøff Eløff skrev:

Hvorfor skal du bruke egenmelding egentlig? For fridager? For det er ikke lov. De skal benyttes ved sykdom.

Fordi jeg har en skade som gjør at det er vanskelig for å meg å utføre jobben. Går jo an med sykemelding, men lurer her altså på det med egenmelding. Vet at det ikke er lov å bare ta seg fridager og bruke egenmeldingen for dette :)

AnonymBruker
Skrevet

For å ha krav på betalt ed egenmelding må man ha jobbet minst 2 mnd. Det vil si du ikke får betalt hvis du ringer inn syk og velger egenmelding.

Anonymkode: 6b41f...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For å ha krav på betalt ed egenmelding må man ha jobbet minst 2 mnd. Det vil si du ikke får betalt hvis du ringer inn syk og velger egenmelding.

Ok, så det gjelder for vikarer også? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det gjelder for vikarer også? 

Ja den gjelder for alle.

• Liker 1
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har en skade som gjør at det er vanskelig for å meg å utføre jobben. Går jo an med sykemelding, men lurer her altså på det med egenmelding. Vet at det ikke er lov å bare ta seg fridager og bruke egenmeldingen for dette :)

Da må du sykemelde deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...