Gå til innhold

Jeg har fått nye naboer........

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort. 

Jeg kjøpte leilighet i tomannsbolig i fjor. Jeg bor i 1. Etasje, og det bodde et rolig, hyggelig par i 2. Etasje inntil nylig. De har har flyttet nå, og jeg tror de nå leier nå ut leiligheten ovenfor (har ikke snakket mye med dem, derfor usikker). 

Problemet er at de nye leieboerne har et barn, som løper og herjer konstant når det er hjemme. Jeg la merke til det samme dag de flyttet inn. Det er veldig trinnlyd her, men jeg hører ingenting ellers.

Det er klart jeg skal klare å leve med litt støy, men her dunker det i taket konstant etter de flyttet inn... og jeg vet det var en risiko jeg tok da jeg kjøpte i 1. Etasje, men det jeg lurer på er om andre har erfaringer med dette? Tok dere kontakt med dem og ba dem om å dempe seg? Kontaktet styret? (Dette er et sameie). Jeg er konfliktsky og vil gjerne ha et godt forhold til mine naboer, men det her er utrolig slitsomt 😞 spesielt når jeg har trivdes så godt her frem til nå... 

Anonymkode: 27dcb...dc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke så mye å gjøre med det, dessverre. Jeg fikk nye naboer i fra midtøsten ved forrige leilighet. Hele boligen vår lukta hvitløk :spy:

Anonymkode: 8f92d...c3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Få sprøytet isoalsjon i etgskillet.  Man må leve, det vil si barn løper gjerne når de er små. Og er utrolig hvor mye de kan bråke bare ved å gå

Anonymkode: 560fc...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg bare en ting å si; hvis dette er det største problemet, er du heldig med naboene dine

Anonymkode: 27fb1...7ea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke så mye å gjøre med det, dessverre. Jeg fikk nye naboer i fra midtøsten ved forrige leilighet. Hele boligen vår lukta hvitløk :spy:

Anonymkode: 8f92d...c3a

Anbefaler deg å skru opp hvitløksforbruket selv. Det er sunt og godt, og da kjenner du ikke lukten. :) 

Hvitløkslukt kan forresten følge med folk fra alle land og kulturer, så jeg vet ikke helt hvorfor du måtte fremheve at de er fra midtøsten. Jeg er erkenorsk, og det lukter nok bra hvitløk hos meg også for noen som aldri bruker det selv. 

Anonymkode: 44087...6e1

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å skru opp hvitløksforbruket selv. Det er sunt og godt, og da kjenner du ikke lukten. :) 

Hvitløkslukt kan forresten følge med folk fra alle land og kulturer, så jeg vet ikke helt hvorfor du måtte fremheve at de er fra midtøsten. Jeg er erkenorsk, og det lukter nok bra hvitløk hos meg også for noen som aldri bruker det selv. 

Anonymkode: 44087...6e1

Er det så farlig å si da? At noen er fra midtøsten og lukter hvitløk?  Ingenting man kan si lenger uten att folk skal reagere.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Beste tips er å aldri bo under noen! Bor du i to/firemannboliger så bo alltid i toppen!

Gjelder jo generelt leiligheter også, men ikke like lett der.

Anonymkode: 37e8b...c8d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man bosetter seg i nærheten av folk må man tåle lyd.

Anonymkode: 68911...125

• Liker 3
Gjest -Willow
Skrevet

Er det høyt under taket? Kanskje dere kan senke det og isolere ytterligere, eller sprøyte isolasjon inn i etasjeskillet som nevnt over her? Tviler på at det er så mye annet du får gjort. Barn løpegår hele tiden og er nok ikke mye foreldrene får gjort med det. 

Skrevet

Dersom barnet er lite, så legger det seg vel tidlig på kvelden? Da er det ro og fred fra rundt 20.30-tiden?

Hvis det er snakk om at barnet løper rundt fra ca 16-20 (det er kanskje i banehage/på skole på dagtid), så ser jeg ikke helt problemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta å gå opp å hilse på naboen og så informere fint om at det er lytt mellom etasjene. 

Anonymkode: a2af4...d0b

Skrevet

Da jeg bodde i sokkelleilighet sa utleier bare at unger ikke kan gå. Det er ikke mulig å si til dem at de må gå, for det er glemt i neste øyeblikk.. :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Hei, og takk for svar 😊 det er ikke det at jeg ikke tåler lyd, og jeg har selv full forståelse for at en ikke kan styre alt hva barn gjør og at selvfølgelig, barn er barn. Det blir det lyd av, og det lever jeg fint med :) det er bare den trampingen/løpingen som foregår hele tiden. Legger nok kanskje spesielt godt merke til det nå sommerstid da, ettersom barnet er hjemme stort sett hele dagen. 

Lurte på om det var innafor å sende dem en melding/evt gått opp og bare forklart på en fin måte at det er mye trinnlyd mellom leilighetene. Noen andre som har gjort dette og vil dele erfaring? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, og takk for svar 😊 det er ikke det at jeg ikke tåler lyd, og jeg har selv full forståelse for at en ikke kan styre alt hva barn gjør og at selvfølgelig, barn er barn. Det blir det lyd av, og det lever jeg fint med :) det er bare den trampingen/løpingen som foregår hele tiden. Legger nok kanskje spesielt godt merke til det nå sommerstid da, ettersom barnet er hjemme stort sett hele dagen. 

Lurte på om det var innafor å sende dem en melding/evt gått opp og bare forklart på en fin måte at det er mye trinnlyd mellom leilighetene. Noen andre som har gjort dette og vil dele erfaring? 

ts

Syes jeg faktisk ikke. Bodde i 2 etg i tomannsbolig. Fikk klager fra de u der at vi gikk. La nytt gulv med trinndemping under, fikk enda klager, la gulv til gulv teppe med trinnplater u der på barnas soverom, fikk enda klager. Hva skal man egentlig gjøre? Da er det fsktisk den som plages av lyden som må prøve å løse det. Man går på gulv, barn løper gjerne, men enda er det få som tramper for å lage lyd til naboen. Vi flyttet, faktisk ugreit å ikke kunne leve i egen leilighet og hele tiden måtte gå på tå pga naboen klager.

Skrevet

Hører til når en bor slik, har det selv her og jeg har mye støy utenfor også. Men jeg bor sentralt, liker å bo her og da må en tåle lyder. Lyder av at barn løper eller tramper er det minste jeg tenker på. Da er det verre når det er veiarbeid midt på natten og det får en gjort lite med. Du kan jo prøve å bli kjent med naben din og da etterhvert lufte tanken om at det er veldig lytt

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syes jeg faktisk ikke. Bodde i 2 etg i tomannsbolig. Fikk klager fra de u der at vi gikk. La nytt gulv med trinndemping under, fikk enda klager, la gulv til gulv teppe med trinnplater u der på barnas soverom, fikk enda klager. Hva skal man egentlig gjøre? Da er det fsktisk den som plages av lyden som må prøve å løse det. Man går på gulv, barn løper gjerne, men enda er det få som tramper for å lage lyd til naboen. Vi flyttet, faktisk ugreit å ikke kunne leve i egen leilighet og hele tiden måtte gå på tå pga naboen klager.

Ha styr på ungene dine kanskje.

Anonymkode: 9b1e8...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ha styr på ungene dine kanskje.

Anonymkode: 9b1e8...18e

Veloppdragne store barn som var livredde naboen og listet seg på tå.. Koser meg ekstra med å få høre av tidligere naboer at de som kjøpte leiligheten har små barn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veloppdragne store barn som var livredde naboen og listet seg på tå.. Koser meg ekstra med å få høre av tidligere naboer at de som kjøpte leiligheten har små barn. 

Jeg har IKKE tenkt å være en slik nabo. Det var mer tenkt på som en vennlig påminnelse da det ikke er sikkert de vet at lyden bærer godt nedover. 

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har IKKE tenkt å være en slik nabo. Det var mer tenkt på som en vennlig påminnelse da det ikke er sikkert de vet at lyden bærer godt nedover. 

Ts

Jeg mener det må å gjøre litt ekstra for å ta hensyn til naboene sine. 
Jeg hører stadig at folk slamrer igjen skapdører her (også etter stilletiden). Selv lukker jeg dem igjen normalt nettopp fordi det høres så godt når man bare dytter dem igjen. Det er for mange som bare tenker på seg selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...