Gå til innhold

4ere som later som de er 7ere på Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser litt begge sider her føler jeg, kan godt skjønne at daten blir skuffet dersom en har 'jukset' med tinderbildene sine. Om det er at en ser slankere ut eller med bilderedigering. Samtidig forstår jeg kanskje også den som jukser, hun eller han håper kanskje på å vinne mer på personlighet enn utseendet når de først møter daten. 

Jeg bruker ikke Tinder, men kanskje de som gjør det skal forvente at de må 'kysse en del frosker' før de finner en som passer de perfekt, både utseendemessig og personlighet. Det er jo ingen lov som sier at folk ikke kan fikle med bildene sine, så da må man jo bare møtes å finne ut av det på den måten. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Gjerrigknark skrev:

Nettopp. Så da er det ikke noe som angår oss. 

Jo. Jeg er 28 og jeg liker ikke trenden som er nå. Det gjør unge mennesker usikker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på 4 tinder dates i år. Kun én av dem så faktisk ut som på bildet.

De andre var tykkere, og hadde typisk airbrushet bildene sine med noe filtre og photoshop. Skuffelsen har vært helt enorm, og i går måtte jeg svelge enda en kamel og bli med en jente på en øl som jeg absolutt ikke hadde lyst til å ta.

Hvorfor lyve? De vet jo at de ikke kommer noen vei med dette? Det er jo så sykt mismatch. Jeg er en gutt som faktisk ser ut som på bildene mine. Hvorfor er ikke jentene fair?

Anonymkode: de120...309

Jeg synes det går andre veien også, er ikke bare jenter som ikke ser ut som på bildene sine. Har vært på flere dater hvor menn har brukt gamle bilder og ser betydelig eldre og rynkete ut en forespeilet. Samme med vekt og hår, de legger ut bilder fra før de fikk ølvom, eller før de mistet håret. Nå liker jeg aldri en profil som kun har bilder med caps eller lue lenger for da tror jeg han prøver å skjule at han har blitt skalla 😂
Men man må også ta med i beregningen at det å treffe et menneske ansikt til ansikt alltid vil gi et annet inntrykk enn bilder på en datingprofil. Det beste er jo å ha et åpent sinn og kanskje det kan bli et hyggelig treff selv om det ikke er match.

Anonymkode: f6132...81e

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, lille humla skrev:

Jo. Jeg er 28 og jeg liker ikke trenden som er nå. Det gjør unge mennesker usikker. 

Skjønner hva du mener. Jeg har barn som skal møte dette om en ti års tid. Regner med ting har justert seg til da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor overvektig var damen da? For er jo stor forskjell på 5 kg, og 30 kg. De fleste føler jo ikke at 5 kilo har noe å si.

Anonymkode: 6446c...723

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor overvektig var damen da? For er jo stor forskjell på 5 kg, og 30 kg. De fleste føler jo ikke at 5 kilo har noe å si.

Anonymkode: 6446c...723

Enig. Var det ei feit dundre med form som et egg eller ei som hadde noen kosekilo greit spredt utover? Dette er et definisjonsspørsmål.

Anonymkode: 93d71...773

AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her.

Nå snakker jeg kanskje litt ufølsomt når jeg gir tall til jenter, men det er bare for å illustrere at disse jentene har utgitt seg for å være mye penere og slankere enn det de er. Da blir jo jeg skuffet selvsagt, og hver eneste gang har jeg da dessverre sagt nei til å møtes videre når de da spør meg.

Jeg skjønner veldig godt at folk vil vise seg fra sin beste side. Jeg bruker også gode bilder av meg selv. Men jeg ser fortsatt ut som personen på bildene! Dét er forskjellen. 

I går var det ikke bare fasongen (hun må ha vært minst 10 kilo tyngre) men også utseendet, som det var tydelig at hun hadde fikset på på bildene.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hvordan defineres en "4-er" eller en "7-er"? Hvem bestemmer hvem som er hva på "skalaen"?

Aldri skjønt det der. Det er ikke noen universell forståelse av hva en 4`er eller 7`er er. Det er individuelt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

36969990_120884832161940_7631841509838422016_n.jpg

Anonymkode: 1eb3a...2be

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her.

Nå snakker jeg kanskje litt ufølsomt når jeg gir tall til jenter, men det er bare for å illustrere at disse jentene har utgitt seg for å være mye penere og slankere enn det de er. Da blir jo jeg skuffet selvsagt, og hver eneste gang har jeg da dessverre sagt nei til å møtes videre når de da spør meg.

Jeg skjønner veldig godt at folk vil vise seg fra sin beste side. Jeg bruker også gode bilder av meg selv. Men jeg ser fortsatt ut som personen på bildene! Dét er forskjellen. 

I går var det ikke bare fasongen (hun må ha vært minst 10 kilo tyngre) men også utseendet, som det var tydelig at hun hadde fikset på på bildene.

Jeg føler jeg er glad jeg aldri har fikset på noen som helst profil...men jeg har møtt maaaaaange menn som har gjort det. 

Anonymkode: 216e3...c24

Gjest Overrasket
Skrevet

Det er noen hårsåre folk i denne tråden. Det er faktisk ikke en dødssynd å måle folks utseende i relativ forstand til andre mennesker. Og folk som sier at de aldri har hatt en relativ oppfatning av andres utseende målt mot mennesker generelt er bare skinnhellige løgnere som skal fremstille seg selv som så mye bedre og mer korrekte enn de er. Vi gjør det alle sammen, vi rangerer folks utseende, enten bevisst eller ubevisst, og enten vi vill eller ikke. Så å bebreide TS fordi han tar opp et problem som han sitter med er bare unødvendig pjatt. Han er ikke nødvendigvis et dårlig menneske bare fordi han eksemplisfiserer spørsmålet sitt ved bruk av tall-rangeringer. De dårlige menneskene er de som tror de er perfekte nok til å sette seg selv høyere enn andre basert på oppførsel de liksom ikke gjør selv.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er noen hårsåre folk i denne tråden. Det er faktisk ikke en dødssynd å måle folks utseende i relativ forstand til andre mennesker. Og folk som sier at de aldri har hatt en relativ oppfatning av andres utseende målt mot mennesker generelt er bare skinnhellige løgnere som skal fremstille seg selv som så mye bedre og mer korrekte enn de er. Vi gjør det alle sammen, vi rangerer folks utseende, enten bevisst eller ubevisst, og enten vi vill eller ikke. Så å bebreide TS fordi han tar opp et problem som han sitter med er bare unødvendig pjatt. Han er ikke nødvendigvis et dårlig menneske bare fordi han eksemplisfiserer spørsmålet sitt ved bruk av tall-rangeringer. De dårlige menneskene er de som tror de er perfekte nok til å sette seg selv høyere enn andre basert på oppførsel de liksom ikke gjør selv.

Du har rett i det, men måten han formulerer seg på får han til å virke ut som en usympatisk og overfladisk mann. Jeg synes problemstillingen til ts egentlig er reell. Det er jo dumt å "lure" noen ved å vise redigerte bilder av seg selv til det ugjenkjennelige på Tinder, velge et 10 år gammelt bilde eller et bilde hvor man er 30 kg lettere. Samtidig lurer jeg jo på om ikke ts har sett at bildene har vært filter på? Ts nevner filter og det er jo ganske lett å se da... 

Anonymkode: 7188a...72e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva for deg til å tro at disse jentene ikke opplever den samme skuffelsen som deg? Du påstår at du ser helt lik ut på bildet, men kan godt hende de selv føler det samme. 

Flere studier viser at vi føler oss mer attraktive enn det andre oppfatter oss som.

Endret av hetia96
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

:klappe:

Anonymkode: 8f1be...8ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i det, men måten han formulerer seg på får han til å virke ut som en usympatisk og overfladisk mann. Jeg synes problemstillingen til ts egentlig er reell. Det er jo dumt å "lure" noen ved å vise redigerte bilder av seg selv til det ugjenkjennelige på Tinder, velge et 10 år gammelt bilde eller et bilde hvor man er 30 kg lettere. Samtidig lurer jeg jo på om ikke ts har sett at bildene har vært filter på? Ts nevner filter og det er jo ganske lett å se da... 

Anonymkode: 7188a...72e

TS.

Det er godt mulig jeg virker usympatisk for deg, når jeg bruker tall for å referere til attraktivitet. Ikke legg så mye i det. Det er bare for å raskt kunne forklare at attraktivet er noe som kan variere.

Jeg har sett filter, men jeg snakker mer om å brushe helt vekk. Hun så lite ut som jenta på bildene.

9 minutter siden, hetia96 skrev:

Hva for deg til å tro at disse jentene ikke opplever den samme skuffelsen som deg? Du påstår at du ser helt lik ut på bildet, men kan godt hende de selv føler det samme. 

Flere studier viser at vi føler oss mer attraktive enn det andre oppfatter oss som.

Det er godt mulig at noen jenter har blitt skuffet over mitt utseende. Men jeg mener ikke at jeg har lurt dem og jeg ser ikke grunn til at de kan klage slik som jeg gjør her. Alle bildene jeg har, er tatt i løpet av det siste året, og de ser ut som meg og alle utenom ett er helt uten filtre. Jeg er fullt klar over det fenomenet at man føler seg vakrere enn det man egentlig er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det er døvt å pynte på sannheten, og på lang sikt skader de bare seg selv.

er selv +15 kg mer enn jeg burde, har nyere helfigurbilder fra ulike vinkler.. men fortsatt vært veldig nervøs for at de er for "fine", ettersom jeg har fått mye positiv tilbakemelding på tinder o.l. 

Så jeg har vist bildene til x-antall venner og spurt om de ser realistiske ut og fått svar om at de er det. 

Har vært på et par dates, ikke spurt de om det såklart.. men de vil ihvertfall møtes igjen, så da har det vel funket den strategien om å be venner om hjelp til å velge ut bilder.

Anonymkode: 5ae40...7d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tykksaker har gjerne overdreven selvtillit når det gjelder eget utseende. De fleste menn vil ikke ta i dem med ildtang, hvis de ikke har en fetisj for det. Så jeg ville ikke lagt for stor vekt på dette med å fake utseende, er dem selv det går utover når de tropper opp på date, seende ut som First Price når de har markedsført seg som Jacobs.  

Anonymkode: 93d71...773

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er døvt å pynte på sannheten, og på lang sikt skader de bare seg selv.

er selv +15 kg mer enn jeg burde, har nyere helfigurbilder fra ulike vinkler.. men fortsatt vært veldig nervøs for at de er for "fine", ettersom jeg har fått mye positiv tilbakemelding på tinder o.l. 

Så jeg har vist bildene til x-antall venner og spurt om de ser realistiske ut og fått svar om at de er det. 

Har vært på et par dates, ikke spurt de om det såklart.. men de vil ihvertfall møtes igjen, så da har det vel funket den strategien om å be venner om hjelp til å velge ut bilder.

Anonymkode: 5ae40...7d9

Det høres jo veldig bra ut! Jeg skal også spørre et par kamerater om mine bilder. For min egen del merker jeg at ansiktet mitt raskt tar en litt annen fasong når jeg går opp bare et par kilo. Jeg er på grensen mellom "slank" og "normal" fettprosent, derfor kan jeg virke kjekkere enn på ekte, hvis jeg har bilder fra en "slank" periode (akkurat nå har jeg tatt ferie, spist litt drittmat og ansiktet responderer raskt, haha).

Skrevet

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke møter noen gjennom nett. Man får ikke de rette inntrykkene av en person via skjermen eller bilder. 

Møtte en gjennom nett for mange år siden, og den personen virket så mye morsommere og livligere før vi traff hverandre. Når vi traff hverandre så var han jo så tam, seriøs og kjedelig - i forhold til - den oppfatningen jeg først fikk av ham. Så vi krasjet ganske enkelt helt fullstendig. Da var det jo virkelig kjekt at vi avtalte en fjelltur på første date 😅

Aldri mer. 

Da er det så mye bedre å treffe noen på den vanlige måten, og så finner man fortere ut om man har kjemi og stemning sammen, om tonen går fint og personlighetene passer sånn noenlunde sammen. Man får hvertfall en mer bedre indikasjon på det. 

Skrevet
8 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hvordan defineres en "4-er" eller en "7-er"? Hvem bestemmer hvem som er hva på "skalaen"?

Vel, hvis de må photoshoppe or airbrushe og alt mulig, så sier det seg selv at de ikke er der på skalaen som de later som.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...