AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Går dere rundt og forkynner? Anonymkode: 6020f...3db
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Nei, for meg er det å være kristen et personlig valg. Jeg mener det er like stor sannsynlighet for at andre religioner er "sannheten" som at kristendommen er det, eller at ingen er det. Jeg har derfor ikke noe behov for å "overbevise" noen. Anonymkode: 40410...69f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 Jeg kan godt fortelle at jeg er kristen om noen spør eller om det er relevant som for eksempel om noen snakker om døden eller om jeg er redd for å dø, og jeg anser det som å fortelle om min tro, men å forkynne er da noe helt annet og jeg hverken forkynner eller forteller tilfeldige på gata om min tro. Det er ikke min oppfatning at andre i Norge gjør dette heller utenom de som er jehovas vitne. Anonymkode: 83674...35f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er ikke den typen som gateevangeliserer, om det er det du mener, men jeg ser ikke noe galt i å gjøre det. Forutsetningen må selvfølgelig være å møte folk med respekt, og tåle at ikke alle er interessert. Ellers synes jeg det er litt skremmende at noen av dem som gateevangeliserer ikke alltid har all verdens kunnskap, prøver å selge inn troen som et enkelt svar på livets problemer, eller teologiske overbevisninger som ikke er helt sunne. Anonymkode: 36ebf...e16
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 Jeg er kristen❤️ men nei, jeg roper ikke ut til alle at jeg tror på Jesus. Jeg tror det er sant som ei venninne av meg sa at det er bedre å vise andre Jesus gjennom å være et kjærlig, omsorgssfullt, respektfullt, empatisk og lyttende menneske. Jeg tror verken man overbeviser folk ved å stå på gata og si, "Tro på Gud" eller ved å diskutere med folk om jorda er skapt av Gud eller av tilfeldigheter. Jeg tror bare det trekker folk vekk, og at de ser på oss som rare og dømmende. Liker uttrykket, "Dont be a weird christian".
Oddy Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Jeg er kristen men er ikke mange som vet jeg er det bortsett fra famile og nære venner. Har ingen interesse av å ''overbevise'' ikke-troende. Religon er et personlig valg og hva en velger å tro på får være deres sak.
herzeleid Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Har egentlig aldri opplevd kristne som særlig forkynnende. Kjent ganske mange som har vist seg å være kristne som aldri selv har bragt det opp. På den annen side har jeg opplevd veldig mange "forkynnende" ateister, med et stort behov for å legge ut om hvor teit de mener religion og religiøse er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Ja, selvsagt gjør jeg det. Ville vært en dårlig kristen om jeg kun brydde meg om egen frelse og ikke fortalte andre at de også kunne bli frelst. Anonymkode: cb9f2...3d6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 På 21.7.2018 den 15.57, AnonymBruker skrev: Går dere rundt og forkynner? Anonymkode: 6020f...3db Nei, folk ser så rart på meg når jeg plutselig bryter ut sang; "alle barna elsker jesus" Anonymkode: 4a79d...d2f
princeofithilien Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 Jeg er kristen, men er veldig forsiktig av natur, og troen er veldig personlig for meg, så det kunne ikke falt meg inn å begynne å forkynne til andre, vet ikke helt hvordan jeg skulle gjort det heller. Men jeg er jo stolt av troen min, legger ikke skjul på at jeg er kristen hvis noen spør eller prater om kristendom og religion, da kan jeg gjerne prate om det hvis andre er interessert i det.
StripeteSitron Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Nei, det føles ikke naturlig for meg. Jobben min gjør dog at det kommer opp som samtaleemne, så da er det ofte noen spørsmål rundt min tro og det er helt greit. Synes det er fint at folk er nysgjerrige og oppfordrer til å spørre om jeg merker de egentlig har lyst til å spørre om mer, men passer meg så jeg også respekterer deres grenser. Føler jeg har hatt mange mine samtaler om tro, men de har kommet på andres initiativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå