Gå til innhold

Til dere som kan ha barna med på jobben

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber dere med?

Jeg er nødt til å ha med datteren min på jobb i 1 uke pga SFO er stengt. Arbeidsgiver klarte ikke å få kabalen til å gå opp så jeg fikk de 3 ukene mens SFO er stengt.

Jeg jobber på ett kontor, så dattera mi får låne litt av pulten for å tegne, ellers får hun gå litt i gangene her, se på filmer med iPad osv.

Anonymkode: e2bb7...37f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å ta med mine barn, men var ofte med mamma og pappa på jobb. De hadde begge kontorjobber. Vi tegnet, lekte på møterommet og jobbet litt. 

Anonymkode: 44f99...f82

• Liker 1
Skrevet

Kontor med diverse oppgaver så jeg slipper å sitte på rompa hele tiden. Har hatt med seksåringen min fra han var relativt liten på jobb og aldri vært et problem, han har vært med å gjort "oppgaver" osv. Har og hatt med litt leker og ipad, sitter alene så han har ikke hatt mulighet til å forstyrre andre enn meg. :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme som du. Tegne, bygge lego og ipad. Litt lek med leker på venterommet vårt. Jobber på kontor.

Anonymkode: 87c09...22b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på kontor som deg. Aldri hatt med barna, ikke hatt behovet så langt. Men flere kolleger har hatt det, de får en egen kontorstol hvor de kan tegne, se film på iPad eller pc, og så videre. Syns selv det kan være slitsomt med mindre barn (1-3 år) grunnet åpent kontorlandskap og dermed mye støy i perioder, men har selvsagt stor forståelse for at man som regel bare gjør dette hvis man ikke har noe alternativ.

Selv var jeg med både mor og far på jobben som barn. Mor jobbet på skole og SFO (samme som jeg gikk på) - men var noen ganger med henne på jobb før jeg selv var i skolealder, eller jeg var med på kontoret hennes når jeg var syk. Far jobbet med transport, det innebar stort sett å sitte i lastebil 80% av dagen, og drikke kakao med kollegaene på pauserommet resten av dagen. Husker det veldig godt. 

Anonymkode: 5a5a0...44a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke hatt med barna på jobb siden jeg jobber på et laboratorium. Ganske åpenbart hvorfor det ikke er mulig. Husker jeg var med faren min på jobb en gang. Han er lærer, så det var greit å være med i timen. Og han kunne gå litt tidligere fra jobb siden han ikke hadde undervisning på slutten av dagen

Anonymkode: f6154...59b

AnonymBruker
Skrevet

Husk at dette kan bli ett irritasjonsmoment hos de du jobber med. 

Jeg har hatt jobber hvor andre ansatte har tatt barna med på jobb. De er selvsagt søte og alt det der, men ...

Barn har ikke noe å gjøre på foreldrenes arbeidsplass å gjøre. Foreldrene passer på ungene, underholder dem, men gjør ikke jobben de er satt for å gjøre. Det blir barnepass. 

Anonymkode: 063f5...4a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med teater og kultur i kommunen. Det er endel kontor, litt rigging, litt fysisk jobb, lagerrydding, reise rundt og ta bilder/hente varer/I møter... 

Her er barna med litt på alt, men de foretrekker når vi er i tomme teatersalen og garderober. Da leker de over og under tribuner, løper rundt eller stabler esker, leker med kle hengere eller det som er tilgjengelig. På kontor er det film, tegning, eller lek med medbrakte leker på gulvet på mitt kontor, biler eller dukker osv. 

Anonymkode: a3a71...b43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og ungene har vært med på jobb når bhg er stengt. Da får de leke ute i skolegården/ tegne/ være med på enkle oppgaver klassen skal ha.

Anonymkode: b1c2c...6b8

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at dette kan bli ett irritasjonsmoment hos de du jobber med. 

Jeg har hatt jobber hvor andre ansatte har tatt barna med på jobb. De er selvsagt søte og alt det der, men ...

Barn har ikke noe å gjøre på foreldrenes arbeidsplass å gjøre. Foreldrene passer på ungene, underholder dem, men gjør ikke jobben de er satt for å gjøre. Det blir barnepass. 

Anonymkode: 063f5...4a0

Man har jo ikke med barna på jobb for morroskyld. Det er jo fordi det ikke finnes noe annet alternativ.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nuttery said:

Man har jo ikke med barna på jobb for morroskyld. Det er jo fordi det ikke finnes noe annet alternativ.

Det finnes alltid alternativer. En kirurg kan jo ikke ha med barna i operasjonssalen. 

Anonymkode: 7b4cc...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/21/2018 at 2:59 PM, AnonymBruker said:

Hva jobber dere med?

Jeg er nødt til å ha med datteren min på jobb i 1 uke pga SFO er stengt. Arbeidsgiver klarte ikke å få kabalen til å gå opp så jeg fikk de 3 ukene mens SFO er stengt.

Jeg jobber på ett kontor, så dattera mi får låne litt av pulten for å tegne, ellers får hun gå litt i gangene her, se på filmer med iPad osv.

Anonymkode: e2bb7...37f

Jeg er bibliotekar, og vi har playstation-skjerm med spill og konsoller tilgjengelig for brukerne på jobben. Pluss et uendelig valg med lesestoff, og filmer. Så har vi iPad på privaten som man kan ha med. 

Anonymkode: f454b...498

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...