Gå til innhold

+47 før man ringer utlandet, mobil?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Stemmer det at et menneske umulig kan være i utlandet (kanariøyene) når jeg ikke slår +47 først, men kun mobilnummeret?

Noen som sier det her, og hvis det stemmer, er det en som lyger på seg et utenlandsopphold... (ingen kjærestevenn, he he - ikke riktig så dramatisk spennende...)

Vedkommende svarer i telefonen - selv om jeg ikke altså slo +47 først...

vega

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Hver gang du lagrer de som har ringt deg sitt mobilnummer på mobilen så kommer det +47 først, selv om de ringte deg i Norge. Så det der tror jeg ikke stemmer, tror det kan være en automatikk i det :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Så lenge det er en norsk mobiltelefon trenger du ikke slå noe prefix foran for å komme frem samme hvor han er i verden. Altså, du kommer frem ved å ringe bare det vanlige nummeret uansett..

Dessuten, hvis h*n er i utlandet, så hadde det ikke hjulpet å trykke +47 foran uansett, siden det er landskoden inn til norge, da hadde du jo måttet trykke landskoden inn til det landet han er i..

Hilsen ei som jobber i opplysningen :P

Gjest gjest1
Skrevet

Hvordan kan noen mene at man må slå +47 for å ringe en som befinner seg i utlandet? ..hmmm....

Men er både du og han i utlandet, og du vil ringe ham på mobil, DA må du etter å ha slått gjeldende lands prefiks for å komme UT av dette landet slå +47 før vennen sitt mobilnummer... selv om han står rett ved siden av deg i Kuala Lumpur eller hvor som helst...

Gjest Anonymous
Skrevet
Stemmer det at et menneske umulig kan være i utlandet (kanariøyene) når jeg ikke slår +47 først, men kun mobilnummeret?

Noen som sier det her, og hvis det stemmer, er det en som lyger på seg et utenlandsopphold... (ingen kjærestevenn, he he - ikke riktig så dramatisk spennende...)

Vedkommende svarer i telefonen - selv om jeg ikke altså slo +47 først...

vega

Hvorfor skal du slå 047? det er dalandskoden til Norge.

Når du ringer noen på mobil, så kan de være hvor i verden det måtte være,uten at du får greie på det.

Når noen (norsk mobil) sitter i utlandet og ringer deg, så må de slå landskoden til Norge først. men,det kommer ikke opp til deg. eks om du har dette nr i din adr.bok, så kommer det bare opp eks. Kari eller hem det måtte være. eller bare mobilnr.

Du må ikke være så mistenksom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm - jeg var altså ikke mistenksom i det hele tatt jeg, før noen spurte om jeg slo +47 først... og bla bla bla...at da kunne det ikke stemme... (jeg lånte denne "noens" mobil da jeg ringte vedkommede i utlandet for par dager siden..)

Men takk for svar.

(Jeg vet at +47 er landskoden til Norge, men spurte her for å avkrefte/bekrefte overfor "noen" om det var automatikk i det, siden jeg altså selv er i Norge, og ringte et norsk mobilnummer...)

Gjest gjest1
Skrevet

"Noen" er helt på jordet når det gjelder det aktuelle tema, og det kan du jo fortelle "henne". :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

"Henne"???

Pga at jeg skrev "bla bla bla..."???

Javel, da. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Liten spesifisering: "47" er landskoden, "+" er for fortelle sentralen at du skal ut av landet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hm - jeg var altså ikke mistenksom i det hele tatt jeg, før noen spurte om jeg slo +47 først... og bla bla bla...at da kunne det ikke stemme... (jeg lånte denne "noens" mobil da jeg ringte vedkommede i utlandet for par dager siden..)

Men takk for svar.

(Jeg vet at +47 er landskoden til Norge, men spurte her for å avkrefte/bekrefte overfor "noen" om det var automatikk i det, siden jeg altså selv er i Norge, og ringte et norsk mobilnummer...)

kan det spille noen rolle for deg hvor folk befinner s da?

Skrevet

Når du slår et mobilnr går du jo til sentralen i norge uansett, det er den som sender vidre til evt utland hvis mobil befinner seg der. Hvis en derimot er i utlandet sammen med venner og skal ringe til venner man er sammen med, må man slå norges kode for å nå dem.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

kan det spille noen rolle for deg hvor folk befinner s da?

Ja, faktisk, når det gjelder langvarig trenering av saksgang og økonomiske anliggender.

Men spiller det noen rolle for deg hva saken gjelder, må spørre???

vega

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...