Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #1 Del Skrevet 8. mars 2005 Stemmer det at et menneske umulig kan være i utlandet (kanariøyene) når jeg ikke slår +47 først, men kun mobilnummeret? Noen som sier det her, og hvis det stemmer, er det en som lyger på seg et utenlandsopphold... (ingen kjærestevenn, he he - ikke riktig så dramatisk spennende...) Vedkommende svarer i telefonen - selv om jeg ikke altså slo +47 først... vega Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 8. mars 2005 #2 Del Skrevet 8. mars 2005 Hver gang du lagrer de som har ringt deg sitt mobilnummer på mobilen så kommer det +47 først, selv om de ringte deg i Norge. Så det der tror jeg ikke stemmer, tror det kan være en automatikk i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #3 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei! Så lenge det er en norsk mobiltelefon trenger du ikke slå noe prefix foran for å komme frem samme hvor han er i verden. Altså, du kommer frem ved å ringe bare det vanlige nummeret uansett.. Dessuten, hvis h*n er i utlandet, så hadde det ikke hjulpet å trykke +47 foran uansett, siden det er landskoden inn til norge, da hadde du jo måttet trykke landskoden inn til det landet han er i.. Hilsen ei som jobber i opplysningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2005 #4 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvordan kan noen mene at man må slå +47 for å ringe en som befinner seg i utlandet? ..hmmm.... Men er både du og han i utlandet, og du vil ringe ham på mobil, DA må du etter å ha slått gjeldende lands prefiks for å komme UT av dette landet slå +47 før vennen sitt mobilnummer... selv om han står rett ved siden av deg i Kuala Lumpur eller hvor som helst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #5 Del Skrevet 8. mars 2005 Stemmer det at et menneske umulig kan være i utlandet (kanariøyene) når jeg ikke slår +47 først, men kun mobilnummeret? Noen som sier det her, og hvis det stemmer, er det en som lyger på seg et utenlandsopphold... (ingen kjærestevenn, he he - ikke riktig så dramatisk spennende...) Vedkommende svarer i telefonen - selv om jeg ikke altså slo +47 først... vega Hvorfor skal du slå 047? det er dalandskoden til Norge. Når du ringer noen på mobil, så kan de være hvor i verden det måtte være,uten at du får greie på det. Når noen (norsk mobil) sitter i utlandet og ringer deg, så må de slå landskoden til Norge først. men,det kommer ikke opp til deg. eks om du har dette nr i din adr.bok, så kommer det bare opp eks. Kari eller hem det måtte være. eller bare mobilnr. Du må ikke være så mistenksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #6 Del Skrevet 8. mars 2005 Hm - jeg var altså ikke mistenksom i det hele tatt jeg, før noen spurte om jeg slo +47 først... og bla bla bla...at da kunne det ikke stemme... (jeg lånte denne "noens" mobil da jeg ringte vedkommede i utlandet for par dager siden..) Men takk for svar. (Jeg vet at +47 er landskoden til Norge, men spurte her for å avkrefte/bekrefte overfor "noen" om det var automatikk i det, siden jeg altså selv er i Norge, og ringte et norsk mobilnummer...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2005 #7 Del Skrevet 8. mars 2005 "Noen" er helt på jordet når det gjelder det aktuelle tema, og det kan du jo fortelle "henne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #8 Del Skrevet 8. mars 2005 "Henne"??? Pga at jeg skrev "bla bla bla..."??? Javel, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #9 Del Skrevet 8. mars 2005 Liten spesifisering: "47" er landskoden, "+" er for fortelle sentralen at du skal ut av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #10 Del Skrevet 9. mars 2005 Hm - jeg var altså ikke mistenksom i det hele tatt jeg, før noen spurte om jeg slo +47 først... og bla bla bla...at da kunne det ikke stemme... (jeg lånte denne "noens" mobil da jeg ringte vedkommede i utlandet for par dager siden..) Men takk for svar. (Jeg vet at +47 er landskoden til Norge, men spurte her for å avkrefte/bekrefte overfor "noen" om det var automatikk i det, siden jeg altså selv er i Norge, og ringte et norsk mobilnummer...) kan det spille noen rolle for deg hvor folk befinner s da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. mars 2005 #11 Del Skrevet 9. mars 2005 Når du slår et mobilnr går du jo til sentralen i norge uansett, det er den som sender vidre til evt utland hvis mobil befinner seg der. Hvis en derimot er i utlandet sammen med venner og skal ringe til venner man er sammen med, må man slå norges kode for å nå dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #12 Del Skrevet 10. mars 2005 kan det spille noen rolle for deg hvor folk befinner s da? Ja, faktisk, når det gjelder langvarig trenering av saksgang og økonomiske anliggender. Men spiller det noen rolle for deg hva saken gjelder, må spørre??? vega Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå