Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er det noen her som har fått svar på søknad om ledige studieplasser? Jeg ser at i oslo er det ca. 5 studier som allerede har forsvunnet, til og med noen av dem har jeg søkt på.. men jeg har enda ikke fått svar ? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xayah skrev:

Hei

er det noen her som har fått svar på søknad om ledige studieplasser? Jeg ser at i oslo er det ca. 5 studier som allerede har forsvunnet, til og med noen av dem har jeg søkt på.. men jeg har enda ikke fått svar ? 

Søkte klokken 09:00 sharp, men tar visst 2-3 dager før man får svar..

Anonymkode: 465c9...41c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt noe. Søkte også kl 0900. 

Anonymkode: 13ef6...a84

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt noe. Søkte også kl 0900. 

Samme her. Søkte også klokka 09:00! Studiene jeg søkte på ( noen av dem ) har forsvunnet fra lista.. 😕 håper jeg fikk studieplass 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søkte klokken 09:00 sharp, men tar visst 2-3 dager før man får svar..

Satser på svar på mandag 

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere restplassøkt på da?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dere restplassøkt på da?

For å være helt ærlig så har jeg søkt Religion studier i oslo. Søkte alt som var ledig. Til sammen har jeg søkt på 6 studier. Fikk dessverre ikke studieplass på hovedopptaket, er på venteliste på nummer 1000 og oppover :( må nesten bare få et par studiepoeng slikt at jeg kommer inn enklere neste år. 

Hva har du søkt?

AnonymBruker
Skrevet

Interkulturell forståelse, Bergen. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interkulturell forståelse, Bergen. 

Jeg også. Håper jeg kommer inn

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xayah skrev:

For å være helt ærlig så har jeg søkt Religion studier i oslo. Søkte alt som var ledig. Til sammen har jeg søkt på 6 studier. Fikk dessverre ikke studieplass på hovedopptaket, er på venteliste på nummer 1000 og oppover :( må nesten bare få et par studiepoeng slikt at jeg kommer inn enklere neste år. 

Hva har du søkt?

1000 og oppover?

hvor mange poeng har du?

Anonymkode: 42a8f...a62

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

1000 og oppover?

hvor mange poeng har du?

Studiene jeg søkte har 50 i poenggrense i år, i fjor det var lavere.. har 36 i poenggrense. 

Er ne 412 på det ene studiet, men uansett hva så er alt håpløst. 

Hva har du i poeng?

AnonymBruker
Skrevet

I noen tilfeller kan det lønne seg å jobbe og ta opp fag, istedenfor å gå løs på en studie som du kanskje ikke vil trives i.

Jeg har også søkt fra restplassen, og har også takket nei til en studie.

worst case scenario; så skal jeg fortsette å jobbe og kanskje ta ett fag og prøve igjen neste år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også ha gått for å ta opp fag enn å ta et studieår med noe som interesserer meg midt i ræva. Og du vil kun få 2 poeng for 60 stp. Dvs at du har 40 stp neste år med 2 alderspoeng og 2 studiepoeng. 

Anonymkode: db897...b54

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville også ha gått for å ta opp fag enn å ta et studieår med noe som interesserer meg midt i ræva. Og du vil kun få 2 poeng for 60 stp. Dvs at du har 40 stp neste år med 2 alderspoeng og 2 studiepoeng. 

2 poeng er nå en del. Kan absolutt være mindre arbeid (og billigere!) å ta 60 studiepoeng på høyere utdanning enn å ta opp fag. Med mindre man trenger mer enn 4 poeng ville jeg ha gått for studier. Da får man også en forsmak på studier og kan få et godt nettverk gjennom året. Det er slettes ikke slik når man tar opp fag. 

Anonymkode: 04a01...b6c

• Liker 1
Skrevet

Det kan fort ta en uke. Lærerstedene behandler alle søknadene :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Pottah skrev:

Det kan fort ta en uke. Lærerstedene behandler alle søknadene :) 

Det er lenge å vente..

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 poeng er nå en del. Kan absolutt være mindre arbeid (og billigere!) å ta 60 studiepoeng på høyere utdanning enn å ta opp fag. Med mindre man trenger mer enn 4 poeng ville jeg ha gått for studier. Da får man også en forsmak på studier og kan få et godt nettverk gjennom året. Det er slettes ikke slik når man tar opp fag. 

Jeg vil påstå TS trenger mer enn 4 poeng da han/hun har 35 poeng og studiet TS søkte på var over 50 stp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får man mail fra samordna eller selve skolen? Er veldig spent nå..

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får man mail fra samordna eller selve skolen? Er veldig spent nå..

Litt usikker, men man får Mail om det i hvertfall + du kan alltid sjekke på samordna opptak. Ringte skolen jeg søkte på og de sa man skulle få svar i morgen 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det handler ikke bare om det en gang. Er avhengig av å bo i student bolig, og det er begrenset med antall studiesteder som er tilknyttet til studentboligen. Dvs jeg kan ikke ta opp fag, fordi de støtter ikke privat- gymnasier eller noen som helst skoler der man kan forbedre fagene sine på. De studiestedene jeg søkte ledige studier på er tilknyttet til dem, så ting er enklere sånn sett. Så for å si det sånn så må jeg nesten velge et studie jeg kanskje ikke er så veldig interessert i, for å gjøre bolig situasjonen bedre. Dessuten er det ikke så ille med de studiene jeg valgte 😂 funker fint det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...