AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Jeg fikk skrudd på en knapp i kjøleskapet. Det er en knapp man vrir på, man kan velge mellom 0 - 5. Er det snakk om minusgrader eller vanlig grader? Er det -5 eller 5 grader? Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal stille dne inn. Vil jo ikke at maten skal bli dårlig. Jeg vil ha det på det kaldeste temperatur! Anonymkode: 4d266...2ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤔 Anonymkode: 26e4d...4f9 Jeg vet det høres helt tett ut, men kom borti den knappen og jeg vet ikke hva det sto på før. Så ble det tinet opp mer i kjøleskapet og anne rikke hvordan jeg skal få riktig temp igjen. Anonymkode: 4d266...2ae
Hanne67 Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 (endret) Det skal ikke være minusgrader i kjøleskapet, - da fryser det du har der. 0 - 5 er fra 0 til 5 plussgrader, og jeg har mitt på 4 plussgrader. Noen kjøleskap/kombiskap har en knapp man trykker på for å starte opptining/avriming, så mulig du har kommet borti den? Endret 21. juli 2018 av Hanne67
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, Hanne67 skrev: Det skal ikke være minusgrader i kjøleskapet, - da fryser det du har der. 0 - 5 er fra 0 til 5 plussgrader, og jeg har mitt på 4 plussgrader. Noen kjøleskap/kombiskap har en knapp man trykker på for å starte opptining/avriming, så mulig du har kommet borti den? Ja! jeg har en knapp ved isden av, det skal jeg sepå, takk!! Anonymkode: 4d266...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 4 timer siden, Hanne67 skrev: 0 - 5 er fra 0 til 5 plussgrader, og jeg har mitt på 4 plussgrader. Det trenger det ikke være - noen kjøleskap har det som en gradering av effekt (hvor 5 er høyeste effekt, altså kaldest) mens andre har en gradering hvor 0 kan være kaldest, 5 varmest - men ikke nødvendigvis at tallene representerer samme antall grader. Det vanligste er nok at tallet er selve temperaturen, men det finnes altså unntak! I mitt kjøleskap og i fryseskapet står det °C ved tallene (har ikke bryter, men knapp og lys) som viser tydelig hva som menes. Anonymkode: a43c7...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det trenger det ikke være - noen kjøleskap har det som en gradering av effekt (hvor 5 er høyeste effekt, altså kaldest) mens andre har en gradering hvor 0 kan være kaldest, 5 varmest - men ikke nødvendigvis at tallene representerer samme antall grader. Det vanligste er nok at tallet er selve temperaturen, men det finnes altså unntak! I mitt kjøleskap og i fryseskapet står det °C ved tallene (har ikke bryter, men knapp og lys) som viser tydelig hva som menes. Anonymkode: a43c7...d0b Ts: Hei igjen. Ja, dette kan stemme. Jeg skrudde ned til 2 grader og det begynner å tine så forstår jo ingenting. 2 grader er jo mindre enn 5! Så nå har jeg skrudd opp på 4 og det har isa seg litt til igjen (noe som er bra) Anonymkode: 4d266...2ae
Tvist Skrevet 21. juli 2018 #8 Skrevet 21. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: Hei igjen. Ja, dette kan stemme. Jeg skrudde ned til 2 grader og det begynner å tine så forstår jo ingenting. 2 grader er jo mindre enn 5! Så nå har jeg skrudd opp på 4 og det har isa seg litt til igjen (noe som er bra) Anonymkode: 4d266...2ae Ise seg til? Vil du ha minusgrader i kjøleskapet? 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 On 7/21/2018 at 5:11 AM, AnonymBruker said: Jeg vet det høres helt tett ut, men kom borti den knappen og jeg vet ikke hva det sto på før. Så ble det tinet opp mer i kjøleskapet og anne rikke hvordan jeg skal få riktig temp igjen. Anonymkode: 4d266...2ae Hehe, intet problem. Temperaturskalaen vi bruker er basert på at frysepunktet for vann er på 0 grader, så om temperaturen er under 0 vil mye av væsken du har i kjøleskapet fryse til is. Så du kan vite om det er kaldere enn 0 i kjøleskapet ved å sette et glass vann der og se om det fryser Kelvinskalaen derimot, baserer 0 på det absolutte nullpunkt, dvs alle kjemiske prosesser på molekyl- og atomnivå slutter å fungere Så 0 kelvin er mye kaldere enn 0 celsius 17 hours ago, AnonymBruker said: Ts: Hei igjen. Ja, dette kan stemme. Jeg skrudde ned til 2 grader og det begynner å tine så forstår jo ingenting. 2 grader er jo mindre enn 5! Så nå har jeg skrudd opp på 4 og det har isa seg litt til igjen (noe som er bra) Anonymkode: 4d266...2ae Is i kjøleskapet? Eller mener du at du har en liten fryseboks som er tilknyttet kjøleskapet? Eller hvorfor vil du at det skal ise seg til i kjøleskapet? At det er kaldt er nok, trenger ikke være is der. Anonymkode: 26e4d...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå