Gå til innhold

Leggsmerter ved trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg går veldig mye, og mer nå enn før sommeren startet. Spesielt i oppoverbakker eller ved løping får jeg relativt store smerter bak på leggen, det føles ut som at det på en måte "strammer" ved leggmuskelen. Er dette normalt, eller bør jeg oppsøke lege? Eller begge deler?

Er dessverre litt overvektig, og har egentlig ignorert smertene hittil, men tenkte det var greit å spørre om råd og/eller erfaringer her nå som jeg er mer aktiv enn tidligere.

Bare for ordens skyld vil jeg tilføye at disse smertene kommer uavhengig av skotøy, men er mer intense ved bruk av flate/tynne sko enn kraftigere sko med støtdemping. Jeg får også ofte vondt i anklene, og på vristen, om dette kan ha noen sammenheng med smertene i leggen vet jeg ikke. 

Anonymkode: fa21c...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Edit: Her ble det en feil. 

Endret av Collan
noe
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Du må tøye ut når du er varm. Det kan også være lurt å gå/løpe minst mulig på asfalt da det belaster meg. Men tøy, tøy og tøy. 

Anonymkode: 3407b...4fa

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Du må tøye ut når du er varm. Det kan også være lurt å gå/løpe minst mulig på asfalt da det belaster meg. Men tøy, tøy og tøy. 

Anonymkode: 3407b...4fa

Okai, takker for råd! 

Anonymkode: fa21c...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...