Fillern88 Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Hei! Ønsker å høre fra dere som har gått fra to til tre barn, eller stoppet på to barn, Og grunnen. Dere som har tre, kan dere helt ærlig fortelle om hvordan det er / har gått ? Har to barn selv. Veksler annenhver dag på om jeg ønsker en til eller ikke. Jeg synes det er ganske slitsomt til tider nå, men drømmer allikevel om et barn til. 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Venter 3 nå. Har 2 jenter, venter en gutt 😊 Bare det gjør det verdt det for meg 😂😂 + selvsagt at jeg gleder meg til babytida igjen. Og tror jentene mine vil ha godt av å bli litt ner selvstendige i hverdagen. Jeg elsker unger, spesielt mine egne ❤️ selv om jeg kunne drept dem i blant😂 Anonymkode: ebab9...764
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Har 3 stk på 1,3 og 6 år. Dagene er kaos! Og ett sant helvette av og til.. mellomste er sjalu på begge søsknene og er midt i "trassen". Det er krangling,slossing,skriking og hyling. Leker og klær over alt er det også.. Men samtidig så er det mye kjærlighet,latter,glede,vennskap og rampestreker på høyt plan 😄 jeg elsker det! blir dog utrolig sliten av og til og lurer på hva i all verden jeg tenkte på.. gleder meg til de er lott større og roen senker seg litt,til de er store nok til å sitte i ro en hel film mens vi koser oss med pizza og snop i helgene 😍 Anonymkode: 445e7...71f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 Grunnen til at jeg ikke velger tre barn er at jeg ikke vil en så stor del av livet bare blir stress, og rutine. Når man endelig har kommet på føttene etter en stund med baby/småbarn så frister det ikke å begynne på nytt. Det skal mye til å angre på selve barnet. Du vil bli glad i det som du er med dine andre barn. Men alt koker ned på hvordan du vil at hverdagen, og livet ditt skal være. Noen koser seg med å få mange barn, men jeg tror min livskvalitet ville gått ned ved å begynne på det stresset igjen. Høres helt klart hyggelig ut med flere barn, men vet av erfaring hva jeg begir meg ut på. Flere barn koster mer penger, gir flere år med stress, mer oppfølging og ansvar. Har du lyst til å kaste deg ut i det så få et barn til. Frister det ikke så er det supert med to barn også. Anonymkode: 9ff04...06d 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 Har tre barn som nå er 14 år, 12 år og 7 år. Det er helt perfekt! Minste på 7 år gjorde familien komplett. Jeg har alltid tenkt jeg skulle ha tre barn og angrer ikke. Hverdagene er ikke kaos i det heletatt, men ja, du har jo litt å drive med, men det er bare moro. Anonymkode: 6ec09...dad 1
Fillern88 Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2018 Takk for svar 😃 etter å ha sovet tre timer i natt pga to unger som våkner annenhver gang, så frister det lite med en til 😂 men i morgen Har jeg sikkert ombestemt meg igjen 😝
La Luna Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 Myyyye jobb siden de voksne nå vil være i undertall. Er ikke bare å ta hver sin unge og gjøre noe. Men det spørs jo også på hva slags unger du har. Rolige/aktive/kranglete/perlevenner/osv. Det er uansett verdt det, kjærligheten overvinner alt 😊
QBee Skrevet 21. juli 2018 #8 Skrevet 21. juli 2018 Jeg synes det går over all forventning med tre. Men mine er 10, 6 og 9 mnd, så her er det relativt stor aldersforskjell. Kunne ikke tenkt meg å hatt dem nærmere i alder. Man får jo sikkert sine egne rutiner på ting uansett, men jeg synes det er veldig greit å kunne være en voksen pr barn mens de er små. Vi har sluppet unna alt av sjalusi og sånt mot minstemann, hun er solstråla til hele familien (dog ser jeg at de største begynner å bli litt mindre vennlig innstilt etter hvert som den minste både kan blande seg i leken deres og får sin egen vilje). Klart det blir enda travlere med tre. Enda viktigere å være strukturert på oppfølging av aktiviteter, skole, BHG osv. Men de store blir jo stadig større og klarer mer selv.
Fillern88 Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2018 Nå er det under 3 år mellom mine to. Og det er jammen hektisk. Minste er utrolig betatt av storesøster, mens storesøster kan være kjærlig, sjalu, leken og voldsom. Er stort sett snill mot lille, men merker at sjalusien har blitt større etter at minste har blitt mer mobil, krabber rundt, har egne leker osv.. nå er vi jo midt i treårstrassen i tillegg, og den er virkelig tøff 😱 er i utgangspunktet en meget aktiv treåring, så trass i tillegg blir noen dager veldig utmattende. Men allikevel greier jeg ikke helt bestemme meg for om jeg er ferdig med unger 😬
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #10 Skrevet 21. juli 2018 Jeg har to barn i småskolen + en ettåring. Jeg angrer ikke, men helt ærlig er det MYE mer jobb med tre enn med to. Jeg innser selvsagt at vi nå er midt i den mest arbeidssomme perioden, med ettåring som er svært aktiv men har null forståelse for risiko... det vil bli bedre om ca ett år. Det er ikke til å stikke under en stol at vi har begynt på nytt, og jeg føler innimellom (ofte) at vi har rykket tilbake til start. Vi hadde akkurat begynt å få tilbake litt av friheten da vi fikk nummer tre. Det er også mye vanskeligere med barnevakt til tre enn til to. Vi angrer ikke altså, vanskelig å angre på den fine, lille fyren vi var så heldige å få. 😃 Og vi gikk inn i det med åpne øyne. Ikke noe av det jeg har skrevet over kom som et sjokk. Men jeg skal innrømme at kombinasjonen skolebarn (lekser + aktiviteter) og ettåring er tøffere enn jeg hadde sett for meg (de to første kom relativt tett så de har vært på samme stadium på mange måter lenge). Anonymkode: cf695...3c2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #11 Skrevet 21. juli 2018 Hos oss blir det bare to. Ikke fordi vi tror det blir så veldig mye tyngre med tre barn enn to, men fordi vi ønsker litt mer økonomisk frihet. To barn er litt dyrere enn ett, men tre barn er mye dyrere enn to. Spesielt når det gjelder ferieturer. Ting er rett og slett lagt bedre opp for familier på fire enn familier på fem. Anonymkode: 42aa8...91e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #12 Skrevet 21. juli 2018 Vi vurderte lenge å bli tre, men ender på to. Det er vanskelig nok som det er å skaffe overnatting for begge i helgene om vi skal noe, de har jo vært gjennom hele perioden med trass, sjalusi og nattbesøk, og nå er det nye utfordringer med venner og utvikling av personlighet, hvor man sammenlikner seg med andre (skolealder). Opplever at jeg er løvemamma og det er en jobb i seg selv, å passe på at barna dine har det bra. Den oversikten ønsker jeg å beholde, samtidig som jeg skal ha ork til å følge opp deres fritidsaktiviteter, lekser, jobb og hus, klesvask og alt det praktiske, i tillegg til egentid for å lade opp. Har en helse som ikke alltid spiller på lag og. Vi har fått oss valp istedet for et nytt barn, og det er godt for ungene, de viser omsorg og empati - slik de ville gjort for et søsken og den berikelsen det ville gitt. Men for oss og våre rammer så har vi altså valgt bort nr 3. Anonymkode: 0695f...250
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #13 Skrevet 21. juli 2018 Vi fikk tre og det gikk fint. Litt hektisk mens det stod på, men vi innrettet oss. Nå er de voksne og barnebarna begynner å komme. Fantastisk bonus! Anonymkode: b3254...546
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #14 Skrevet 21. juli 2018 9 timer siden, Fillern88 skrev: Hei! Ønsker å høre fra dere som har gått fra to til tre barn, eller stoppet på to barn, Og grunnen. Dere som har tre, kan dere helt ærlig fortelle om hvordan det er / har gått ? Har to barn selv. Veksler annenhver dag på om jeg ønsker en til eller ikke. Jeg synes det er ganske slitsomt til tider nå, men drømmer allikevel om et barn til. 🙂 Har to barn 16 og 21. Far er sterilisert Det var aldri aktuelt med flere da vi faktisk forstår at livet er mer enn bare å ta vare på barn. Man skal ikke leve gjennom barna men også ha et liv som individ, som partner og som familie i helhet. Syns det er trist med de som har mange barn og ikke forstår at livet er så mye mer. Flott med barn, flott å være en familie men husk også at det er flott å være et individ. Tipper at alle dere hønemødre her inne kommer til å "elske" innlegget mitt Anonymkode: 1741f...33f 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #15 Skrevet 21. juli 2018 I vår familie har vi tidvis tre små på 5, 4 og 3 år - da er det full rulle fra de slår opp øynene til de legges på lading igjen på kvelden, for de sover ikke, de lader og når de er ferdig er det 100% på til det er tomt igjen på kvelden. Det er derfor de er hos oss av og til, fordi det er mye for mor som er enke og hun trenger lades litt hun også og det fungerer fint, men i starten var det et sjokk for systemet hver gang de kom, det er nesten to år siden de startet komme og jeg kan av og til fortsatt kjenne sjokket over tre små orkaner som kommer inn døren 😂 og det får meg av og til over på tanken om hvor glad jeg er for at det ikke er hverdagen min hele tiden. Jeg ville nok ikke bevisst valgt få tre så tette barn men jeg ser at de har stor glede av hverandre og er veldig knyttet til hverandre så med litt mer avstand kanskje tre ikke er så ille. Det skal sies vi ikke har egne barn, kanskje derfor de små orkanene er et sjokk for systemene våre? Anonymkode: 3feb2...f66 3
Fillern88 Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #16 Skrevet 21. juli 2018 Takk for svar. 🙂 jeg ser jo den. Har egentlig ikke tenkt så mye over den økonomiske biten, men ser jo det at det er klart det blir veldig dyrt med SFO, barnehage, ferier osv.. og dette med fritid. Vi har aldri barnevakt og har ikke familie som stiller opp. Det er klart ar det vil vel bli enda vanskeligere med tre stykk. Har også tenkt en del på dette med energinivå. Og noen dager er jeg så på felgen at jeg nesten hulker. Så er vel kanskje greit å stikke fingern i jorda, og være glad for å ha to friske fine barn. Snart får man litt mer av fritiden og søvnen tilbake. Og ser jo det at det kanskje ikke er like gøy å begynne på nytt da 😅
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #17 Skrevet 21. juli 2018 Har to sønner på 7 og 9 år, og vil ikke ha flere. Babytiden og når de var mindre var et helvete. Begge fikk kolikk og begge var skikkelig ille i trassalderen. Et mareritt med mye hyling, krangling, rabalder, stress, slåssing far og mor utslitt osv. Nå har be begge roet seg mye og frister ikke å gå igjennom helvete igjen. Holder med to barn 😊 Anonymkode: 3fff7...397
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #18 Skrevet 21. juli 2018 Her blir det nok kun 2 stk. Den opprinnelige planen var å få en til ganske kjapt etter nr 2, da det er 6 år mellom 1 og 2. Men nr 2 har vært mye syk, mye våkenetter, mye sykehus og forholdet vårt ble nedprioritert og sexlivet var ikke eksisterendes. Samtidig fikk samboeren min skrekken for flere barn. Nå er minste straks 3 år, ting har begynt å gå seg til, men nå orker ikke vi å begynne på nytt. Vi angrer litt på at vi ikke sto i det å kjørte på med nr 3 som var planen, slik vi ble ferdig. Så her blir det kun 2 barn 😊 Anonymkode: 31760...a15
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #19 Skrevet 21. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: I vår familie har vi tidvis tre små på 5, 4 og 3 år - da er det full rulle fra de slår opp øynene til de legges på lading igjen på kvelden, for de sover ikke, de lader og når de er ferdig er det 100% på til det er tomt igjen på kvelden. Det er derfor de er hos oss av og til, fordi det er mye for mor som er enke og hun trenger lades litt hun også og det fungerer fint, men i starten var det et sjokk for systemet hver gang de kom, det er nesten to år siden de startet komme og jeg kan av og til fortsatt kjenne sjokket over tre små orkaner som kommer inn døren 😂 og det får meg av og til over på tanken om hvor glad jeg er for at det ikke er hverdagen min hele tiden. Jeg ville nok ikke bevisst valgt få tre så tette barn men jeg ser at de har stor glede av hverandre og er veldig knyttet til hverandre så med litt mer avstand kanskje tre ikke er så ille. Det skal sies vi ikke har egne barn, kanskje derfor de små orkanene er et sjokk for systemene våre? Anonymkode: 3feb2...f66 Hva snakker du om? Barn, ikke deres barn, systemene, er her av og til, har barn, har barn av og til, ikke bevisstvalg, enke, familien vår?? Anonymkode: 07200...358 1
Fillern88 Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #20 Skrevet 21. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva snakker du om? Barn, ikke deres barn, systemene, er her av og til, har barn, har barn av og til, ikke bevisstvalg, enke, familien vår?? Anonymkode: 07200...358 De er sikkert homestart familie eller lignende avlastning. Høres ut som de er avlastere for en enke med tre tette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå