Gjest fimlene Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 hei jeg tok fram bildesamlinga mi og skulle til å lime og kose meg. da sjønte jeg hvorfor jeg har bilder liggende. jeg ble bare trist og lei av å se på mange av disse bildene. de vekker minner som gjør meg trist. har lyst å lage noe ekstra fint av bildene og fokusere på det som eventuelt kan være vakkert. slik som min nydelige mann, datter, sønn etc. er usikker på om det nytter eller om jeg bare bør la det være og ta nye bilder og skape nye minner. tror at et album også kanskje kan hjelpe til å bearbeide dårlige minner. noen erfaringer
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #2 Skrevet 8. mars 2005 Det er nesten noe du selv må finne ut av, og vi vet jo ikke hva det er bilder av som gir hvilke minner. Jeg var kommet noen år på etterskudd med album, og satte igang for et par år siden. Jeg har i albumet svært lite bilder fra året før jeg traff min samboer. Da jeg satt med albumet var jeg altså samboer. Og valgte enkelt og greit å ikke lime inn bildene av eksen. Det var et forhold som varte et knapt år, og jeg ønsket rett og slett ikke å lime inn de bildene. Jeg ønsket ikke egentig å minnes denne delen av livet mitt, så jeg luket dem ut. Jeg har stort sett "luket ut" minnene også jeg, og tenker lite på den tiden. Det var ikke et vondt forhold eller noe, men de tok slutt (jeg valgte å gjøre det slutt) og jeg traff han jeg nå deler livet mitt mer og velger langt heller å fokusere på det. Hadde det vært et mer langvarig/seriøst forhold hadde det blitt annerledes. Hadde det tatt slutt mellom meg og sambo nå hadde jeg ikke kastet alle disse bildene fra disse fire åra. Men et knapt år i et avstandsforhold ble annerledes. Men, du må nesten selv finne ut hva du vil gjøre med bildene dine. Slik jeg fant ut at for meg var disse bildene ikke noe jeg ønsket å ta vare på. Det var rett for meg. Hva som er rett for deg vet bare du
Gjest fimlene Skrevet 8. mars 2005 #3 Skrevet 8. mars 2005 Takk for svar ja det er nok slik at det er bare jeg som vet svarene, men er usikker på hva jeg skal gjøre. Det er slik at jeg kan luke ut bildene, men minnene vil alltid være der. Det er minner om mitt eget bryllup hvor det oppstod krangling mellom min og hans familie. Det er trist og sårt å tenke på at det skulle oppstå på vår dag. Tror ingen mente det (håper ihvertfall det) men alle var veldig stresset. Når jeg tenker etter så er det vel slik at siden jeg ikke kan luke de bort fra minneboka eller fra min hukommelse så er det vel kanskje lurt å få laget et flott album. Albumet kan være min historie slik jeg så den og slik jeg velger å se den. Man kan jo forme sin historie ved å fokusere på det "positive" slik du skriver over. Jeg er jo lykkelig gift og vi har barn som vi gjerne vil fortelle om bryllupet til. Kanskje vi kan få inn litt humor om det som gikk "galt", for de vil jo sikkert få høre om fadesene også. Heldigvis var det ikke vi som stod for disse. Vi sa jo "ja"....
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #4 Skrevet 8. mars 2005 Da synes jeg du skal fokuser på det positive ja. Dere ble gift, dere sa ja, du har en flott mann. La DET være fokuset. For det gikk jo bra Synd at du har så triste minner om den dagen, men som du sier, de minne blir ikke borte uansett. Så lag et album med fokus på de gode minnene som finnes innimellom der
Gjest fimlene Skrevet 8. mars 2005 #5 Skrevet 8. mars 2005 ja nå er jeg i gang med masse nydelige bilda også masse humor. Æ skal klare det. å komme over disse minnene. vi skal skape vår lykkelige historie. for vi e lykkelige og veldi glad i hverandre. skal kjøpe masse scrapbook utstyr sånn at det blir ekstra fint. Rart hvor godt det var å skrive om dette. takk for ditt eksempel også
Gjest miau Skrevet 8. mars 2005 #6 Skrevet 8. mars 2005 Jeg har kastet en del bilder, rett og slett fordi jeg får dårlig magefølelse av dem. Jeg er helt enig at man bør fokusere på det positive! Ingen vits i å fokusere på det negative, da den negative følelsen vil vokse. Heller motsatt. Noen ting er det godt å le av etterpå, selv om det var fælt da det hendte, da.. Lykke til med fiiint album
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå