Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken ristype er sunnest? Det er jo både hvit, brun og rød og sikkert flere typer ris. Polert og upolert.....Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke de mørke som er upolerte? Det er ihverfall rå upolert naturris som er sunnest. Men det så er det ikke færre kalorier enn hurtigris, det er bare mer fiber.

Gjest Gjesta
Skrevet

Naturris er sunnest, ja, pga at den har lavere glykemisk indeks enn polert ris, og har mye mer vitaminer, mineraler og fiber. Av de polerte ristypene er basmatiris sunnest (jeg vet ikke hvorfor, men har lest det utallige ganger; den har lavere GI enn f.eks jasminris).

Skrevet

villris skal være ganske sunn

Skrevet

Upolert ris er sunnest! Enkelt og greit.

Gjest girly
Skrevet

...jeg har bare lagt merke til basmati,jasmin og hurtig ris i butikken jeg... :o får man takk i den sunne på rimi osv? hvilket merke er det og hva heter den? glad i ris,så vil gjerne få i meg den sunne risen......

Gjest Gjesta
Skrevet

Naturris/råris får du i helsekostbutikker; jeg har aldri sett det i normale dagligvarebutikker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ultra har økologisk naturris/råris.

Skrevet

har hørt at basmatiris er bra, men synes den smaker ekkelt, og i tillegg blir jeg kvalm av den nøtte lukta. Sverger til jasminris, det er jo ikke sånn at jeg gafler i meg store mengder ris hver dag :ler:

Skrevet

Meny har også naturris.

Kjøper all ris i innvandrerbutikkene i by'n jeg. Mye billigere og bedre. De har godt utvalg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...