Gå til innhold

Hvem kan jeg snakke med? Hjelp, desperat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å få sortert litt tanker rundt fremtiden min, alt er et kaos for meg nå. Har kommet inn på førstevalget mitt, men vurderer sterkt å takke nei. Jeg har en jobb nå og kan fortsette fremover, men pga det fysiske kravet til jobben og at det ikke er noen utsikter til fast ansettelse der vil jeg se meg om etter noe annet. Har vært student og bor derfor nå hjemme i sommer, så jeg må finne et sted å bo til høsten også. Føler meg helt håpløs. Skole er et trygt valg, men jeg tviler på at jeg klarer å fullføre mer enn et semester (psykisk). Men så er jeg redd for jobbutsiktene når jeg ikke har noen utdannelse eller spesielle talenter jeg kan komme meg fremover med. 

Jeg trenger noen å prate med om jobbmuligheter så jeg kan ta et valg (fristen for å svare på skoleinntaket er om 6 dager). Kan et bemanningsbyrå hjelpe meg eller gi meg et lite innblikk i mulighetene jeg har? Jeg skulle gjerne ha pratet med noen om hvordan jeg føler det og få noen råd og litt hjelp, men er veldig flau over hvordan ting er nå så jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med... Jeg gikk et år yrkesfag på vgs før jeg tok studiespesialisering, så jeg ønsker også å prate med noen om muligheten til å gå videre med yrkesfag og bli lærling, men jeg aner ikke hvor jeg henvender meg nå om sommeren?! 

Anonymkode: 739a1...fe0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med Karrieresenteret på skolen der du har fått plass, evt på en annen skole hvis det er nærmere. 

Anonymkode: 212ed...adb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med Karrieresenteret på skolen der du har fått plass, evt på en annen skole hvis det er nærmere. 

Anonymkode: 212ed...adb

Vil/kan de hjelpe meg selv om jeg ikke kommer til å begynne på skolen da? 

Anonymkode: 739a1...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Du har helt frem til skolestart, altså om lag en måned til. Bare takk ja, og heller bestem deg "for real" ved skolestart. 

Anonymkode: 81101...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...