AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Jeg og samboeren min har planer om å gifte oss i utlandet, kun oss to. Da tar vi selve "bryllupet" og bryllupsreisen i ett. Planen var å gjøre det på sommeren, siden det er da jeg har lengst ferie. Men jeg ser at alle de stedene vi ønsker å reise til har mye dårlig vær på den tiden (regnsesong og fare for tyfoner, blant annet). Det ideelle hadde da vært å reise på vinteren. Men vi har ikke lyst til å kun ha halvannen uke på oss, vil helst ha tre uker. Tenker derfor på muligheten for å søke om utvidet juleferie (uten lønn selvfølgelig), slik at vi får tre uker til sammen. Jeg har kun jobbet ett år som lærer (årsvikariat). Har nå fått fast stilling ved en ny skole fra august. Har derfor ingen å spørre om mulighetene for å ta ekstra ferie. Hadde vært helt supert om noen med erfaring med å ta ut ekstra ferie kunne ha svart! Tenker for øvrig på å gifte oss juleferien 2019, slik at jeg vil ha god tid mtp å eventuelt søke om ekstra ferie. Anonymkode: 986cc...6c7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Læreren til barnet mitt tok ihvertfall ferie i to uker og dro på bryllupsreise til sør Amerika i januar/februar 😊 Anonymkode: 2e999...f7e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Læreren til barnet mitt tok ihvertfall ferie i to uker og dro på bryllupsreise til sør Amerika i januar/februar 😊 Anonymkode: 2e999...f7e Takk for svar! Det viser jo at det ikke er helt umulig 😀 Rektor ved den nye skolen virker veldig allright, så krysser fingrene for at ekstra ferie kan bli innvilget! Anonymkode: 986cc...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 Det er ganske strengt. Men i forbindelse med store hendelser som ditt eget bryllup, pleier vel de fleste skoler å være greie. Men jeg tror ikke du skal søke om så veldig mye mer enn én uke permisjon. Med mindre du har avspasering til gode etter leirskole, reiser med elever osv, har vi jo mer enn nok avspasering ellers i året. Ellers har jeg inntrykk av at det varierer fra skole til skole. Jeg har jobbet på samme VGS i Akershus i ti år og fikk innvilget en uke i forbindelse med vinterferien i fjor og et bryllup (ikke mitt eget), og var to uker i Maldivene. Helt nydelig. Min nærmeste leder er helt super på sånt. Men flere venninner som jobber i Osloskolen har fått blankt avslag på lignende permisjonssøknader. Og kjæresten min (også Osloskolen) fikk ikke én dag ekstra (fredag) for å reise til sin brors bryllup i Skottland. Anonymkode: 8d12c...d7c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske strengt. Men i forbindelse med store hendelser som ditt eget bryllup, pleier vel de fleste skoler å være greie. Men jeg tror ikke du skal søke om så veldig mye mer enn én uke permisjon. Med mindre du har avspasering til gode etter leirskole, reiser med elever osv, har vi jo mer enn nok avspasering ellers i året. Ellers har jeg inntrykk av at det varierer fra skole til skole. Jeg har jobbet på samme VGS i Akershus i ti år og fikk innvilget en uke i forbindelse med vinterferien i fjor og et bryllup (ikke mitt eget), og var to uker i Maldivene. Helt nydelig. Min nærmeste leder er helt super på sånt. Men flere venninner som jobber i Osloskolen har fått blankt avslag på lignende permisjonssøknader. Og kjæresten min (også Osloskolen) fikk ikke én dag ekstra (fredag) for å reise til sin brors bryllup i Skottland. Anonymkode: 8d12c...d7c Takk for svar! Jeg tenker vel å søke om halvannen uke, da blir det totalt 3 uker juleferie. Men for all del - jeg blir veldig glad om takknemlig for én uke (eller bare noen dager ekstra)! Anonymkode: 986cc...6c7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 Tror nok det kommer veldig an på ledelsen og ønskene til andre kolleger. Jobber i Osloskolen og her er ledelsen som regel veldig greie på dette. Mange av kollegene mine har fått innvilget 1-2 uker ubetalt ferie uten at dette har vært noe problem så lenge det ikke krasjer med veldig hektiske perioder der det allerede er et stort vikarbehov. Eget bryllup er jo dessuten en ganske stor hendelse som sannsynligvis ikke gjentas hvert år, så selv om du havner hos en ledelse som er litt restriktive på å innvilge dette, så vil jeg tro at det går fint så lenge du forhører deg i god tid og det ikke er mange andre som har søkt om fri de samme dagene. Anonymkode: af6c8...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå