Gå til innhold

Hvordan komme raskt i ketose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har levd ketogent i ca 6 måneder. Nå i ferien valgte jeg å slippe opp litt og leve på lavkarbo men ikke i ketose, det ble for stress.

hvordan kommer jeg meg raskest mulig i ketose igjen? Spørsmålet er altså ikke hvordan jeg kommer meg i ketose, for det vet jeg, men finnes det en metode å komme raskere i ketose på? eks med trening, spesiell mat etc?

Anonymkode: 5e930...3d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med null karbohydrater og minimalt annet kommer du i ketose på 2-3 dager. Drikk masse vann. Om det er sunt så kjapt er jo et annet spørsmål. Men det merker du sikkert selv siden du tidligere har vært i ketose.

Anonymkode: 8fcff...879

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at (hard) trening funker bra, etter et par timer har man vel brukt opp glykogenlagrene i kroppen? 

Anonymkode: 9e867...1a5

Skrevet
På 21.7.2018 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Med null karbohydrater og minimalt annet kommer du i ketose på 2-3 dager. Drikk masse vann. Om det er sunt så kjapt er jo et annet spørsmål. Men det merker du sikkert selv siden du tidligere har vært i ketose.

Anonymkode: 8fcff...879

Hvordan spiser man 0 karbohydrater? Det meste av matvarer har vel noe karbohydrater i seg? Kun nysgjerrig. 

AnonymBruker
Skrevet

Faste gjør at du raskt kommer i ketose

Anonymkode: e767e...daf

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Inwe skrev:

Hvordan spiser man 0 karbohydrater? Det meste av matvarer har vel noe karbohydrater i seg? Kun nysgjerrig. 

Kjøtt, fisk, ost, egg og noe grønt har lite til ingen karbohydrater i seg. Til og med sukkerfri brus er uten karbs.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...