Gå til innhold

Ha katten inne eller ute når vi er bortreist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå er det snart tid for en liten familieferie fra heimen men er litt uenige hva vi skal gjøre med pus. Vi skal være borte fra fredag til søndag.

Vi har avtale med en vi kjenner som skal komme se til katten et par ganger om dagen og fylle skålene. Den skal ha tilgang til tørrfôr og vann hele døgnet.

Det vi nå strides om er om det er best å kun ha katten inne eller ikke. Jeg vil helst ha han inne, så vi vet hvor han er, men synes likevel synd på han om han ikke kan lufte seg. Hun som skal passe han kan slippe han ut om morgenen og inn om kvelden. Problemet er jo da om han ikke dukker opp og blir ute et helt døgn uten mat. Min bedre halvdel vil ha han ute hele helgen.

Anonymkode: dd62d...a29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Nå er det snart tid for en liten familieferie fra heimen men er litt uenige hva vi skal gjøre med pus. Vi skal være borte fra fredag til søndag.

Vi har avtale med en vi kjenner som skal komme se til katten et par ganger om dagen og fylle skålene. Den skal ha tilgang til tørrfôr og vann hele døgnet.

Det vi nå strides om er om det er best å kun ha katten inne eller ikke. Jeg vil helst ha han inne, så vi vet hvor han er, men synes likevel synd på han om han ikke kan lufte seg. Hun som skal passe han kan slippe han ut om morgenen og inn om kvelden. Problemet er jo da om han ikke dukker opp og blir ute et helt døgn uten mat. Min bedre halvdel vil ha han ute hele helgen.

Kommer ikke pus hjem for å,spise ute da? Om dere har terrasse, så kan kattevakten sette mat og drikke under ett bord, stol eller lignende? 

Vi har brukt kattevakt flere ganger, og de har sluppet ut kattene på morgenen, og inn igjen på kvelden, de som har møtt opp på,trappa da. Vi har flere katter.

nå på sommeren så pleier kattevakta å sette ut mat til de på kvelden, de som ikke går inn. 

Anonymkode: 553e4...45e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke pus hjem for å,spise ute da? Om dere har terrasse, så kan kattevakten sette mat og drikke under ett bord, stol eller lignende? 

Vi har brukt kattevakt flere ganger, og de har sluppet ut kattene på morgenen, og inn igjen på kvelden, de som har møtt opp på,trappa da. Vi har flere katter.

nå på sommeren så pleier kattevakta å sette ut mat til de på kvelden, de som ikke går inn. 

Det kan jo være et alternativ å sette det ute dersom han ikke kommer inn. Men jeg er også litt bekymret for glupske nabokatter og rotter.

Skrevet

La et vindu stå åpent, eller anskaff dere katteluke.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være et alternativ å sette det ute dersom han ikke kommer inn. Men jeg er også litt bekymret for glupske nabokatter og rotter.

Da ville jeg hatt den inne i helga. Så slipper dere å bekymre dere for pus mens dere er bortreist. 

• Liker 1
Skrevet

Katten dør ikke om den ikke får mat i løpet av 1 døgn. De klarer seg en stund uten mat.  Drikke kan feks stå ute i tillegg til inne, så den i alle fall har tilgang på vann. 

• Liker 1
Skrevet

Her er kattene ute om natta nå på denne årstiden. 

Når vi er på ferie så gjør vi det sånn at naboen vår slipper kattene inn om morgenen og ut igjen til kvelden. De står alltid på trappa klar for å komme inn å få mat hver morgen. 

Har alltid tørrfôr og vann fremme, pluss de deler en pose våtfor hver morgen når vi er borte. Våtfor er favoritten over alt, så ingen problem med at de ikke kommer om morgenen. 

Kattene våre er relativt bedagelige av seg, så etter ei natt ute og en god frokost så soves det i mange timer. De er heller aldri langt unna huset når de er ute

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det vi gjør når vi skal på sommerferie er å sette en stor balje full med kattemat ute, og hiver katten ut.

Skrevet
2 minutter siden, strynejenta skrev:

det vi gjør når vi skal på sommerferie er å sette en stor balje full med kattemat ute, og hiver katten ut.

Så det dere egentlig gjør er å gi blaffen i katten og gjetter på at den kanskje kommer tilbake? Har dere dyr får dere enten droppe ferie eller skaffe folk til å passe den. Du skulle aldri hatt dyr.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, strynejenta skrev:

Uten tilsyn? Håper noen melder dere til MT i så tilfelle. Man kan få over 17000,- i bot for å reise fra katten/e sin/e slik.

Anonymkode: aaad2...089

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, strynejenta skrev:

Da håper jeg noen melder deg til mattilsynet for det er ikke lov. Katten skal ha tilsyn hver dag. Man får høye bøter ved å forlate katten sånn. 

Anonymkode: e0e3c...d71

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...