Gå til innhold

Hunnkatt eller hannkatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt hannkatter, har hatt 6 stk til sammen i mitt liv. Har ingen erfaring med hunnkatter, men vurderer nå å få meg en. Jeg vil også kastrere, for å unngå p-piller og slikt unødvendig tull. Vil hun da roe seg? Har hørt at hunnkatter jamrer og blir helt snål når det er på tide å parre seg. Det bråket orker jeg ikke og jeg skal kastrere. Men vil kastrering fjerne dette problemet? 

Anonymkode: 78fb2...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil fjerne problemet, om du kastrerer helt, DVs fjerner livmor og alt.

Da får hun ikke løpetid mer.

Jeg har en rasekatt (innekatt) frøken på 8mnder som fikk sin første løpetid for en mnd siden, og hun var klin kokos, aldri sett noe lignende før.

Hylte døgnet rundt og lå og jamret seg konstant, klar for parring.

Gav henne p-piller og hun ble normal igjen.

Til høsten blir det kastrering på henne.

Anonymkode: 0b367...d3c

AnonymBruker
Skrevet

Ja! De får ikke løpetid, så du slipper den jamringa og skrikinga hele tiden.

Anonymkode: 3897f...55c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare hatt hunnkatter og skal aldri ha noe annet. Eneste grunnen til at mine prater er fordi jeg snakker med de, og da snakker vi bare pip. Kasterte hunnkatter bryr seg kun om mat, søvn og eier. Og jakt alt etter hvor mye instinkt de har.

Anonymkode: 209ed...7e9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare hatt hunnkatter og skal aldri ha noe annet. Eneste grunnen til at mine prater er fordi jeg snakker med de, og da snakker vi bare pip. Kasterte hunnkatter bryr seg kun om mat, søvn og eier. Og jakt alt etter hvor mye instinkt de har.

hannkattene mine snakker også, spesielt han jeg har nå :P 

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hannkattene mine snakker også, spesielt han jeg har nå :P 

ts

Så lenge prating ikke plager deg så kommer du til å like hunnkatter også😊

AnonymBruker
Skrevet

Kastrering fjerner den jamringen som de får når de har løpetid :) Kastrer henne ved 6 mnd alder så går det fint. Det finnes noen dyrleger som av en eller annen grunn bare steriliserer enda, så du må forsikre deg om at de kastrerer (fjerner livmor og eggstokker). Ved sterilisering klippes kun egglederne og de vil fortsatt komme i løpetid. 

Anonymkode: 252f9...f13

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våre er to av hver. Noen skikkelig skravlebøtte alle sammen. Og her snakker vi ikke noen små ynkelige pip.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Våre er to av hver. Noen skikkelig skravlebøtte alle sammen. Og her snakker vi ikke noen små ynkelige pip.

Nå er ikke katten min ynkelig da, men er lys i stemmen. Trenger ikke gaule til meg for å få oppmerksomheten😁

Skrevet

Hadde hunkatt som lita, å for ei bitch :( Fikk meg hannkatter da jeg flytta for meg selv, å er fornøyd med det. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...