AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Noen som har 2 eller flere katter? Helst innekatter.. må du ha 2 eller flere kattedoer? Går kattene bra sammen? Anonymkode: 4106d...91c
Gjest Vk92 Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Jeg har tre katter. De er stortsett innekatter(ute maks 4 timer pr dag, å inne hele tiden fra januar-mars). De klarer seg fint med to kattedoer. Har prøvd å ha tre do, men den ene blir ikke brukt da. De er alle sammen bestevenner, å kjempeglade i hverandre.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 2 minutter siden, Vk92 skrev: Jeg har tre katter. De er stortsett innekatter(ute maks 4 timer pr dag, å inne hele tiden fra januar-mars). De klarer seg fint med to kattedoer. Har prøvd å ha tre do, men den ene blir ikke brukt da. De er alle sammen bestevenner, å kjempeglade i hverandre. Så om jeg har 2, så er det nok med 1 toalett? Har nemlig ikke plass til et til i gangen. ts Anonymkode: 4106d...91c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 4 katter!! Ikke innekatter, men ut-inn-ut-inn katte. De har 4 kasser på vinteren, og to på somméren. På sommeren er 3'av de nesten ikke inne. Bare inne noen timer, spiser, sover, koser så ut igjen! De går veldig bra sammen. De har også to kattevenner som kommer innom på besøk, en av de pleier gjerne å være her noen dager etter avtale med eier. Den andre bor i huset ved siden av, så den tusler hjem igjen. Anonymkode: bdaa7...c37
Tvist Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om jeg har 2, så er det nok med 1 toalett? Har nemlig ikke plass til et til i gangen. ts Anonymkode: 4106d...91c Det må du nesten teste ut. Det er kattene som bestemmer om det er nok eller ikke, hvis ikke skjønner du det. Ville renset det ofte.
Gjest Vk92 Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om jeg har 2, så er det nok med 1 toalett? Har nemlig ikke plass til et til i gangen. ts Anonymkode: 4106d...91c Det kan holde med ett ja, men mange katter foretrekker å tisse på ett do, å gjøre nr to på ett annet do. Du har ikke mulighet til å sette ett do på ett annet rom da? Vi bruker everclean kattesand, å vi kjenner aldri lukt.
lehangolta Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 5 katter, går inn og ut som de vil, med unntak om sommeren - da er de ute hele døgnet og fores ute. Ingen kattedo inne, de går ut når de må noe. Hadde kattedo til unntak noen år, men katta var over 20 år så da var det greit å ha do inne. Bor forøvrig på gård. Ville ikke klart å ha 5 katter som innekatter luktmessig.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, Vk92 skrev: Det kan holde med ett ja, men mange katter foretrekker å tisse på ett do, å gjøre nr to på ett annet do. Du har ikke mulighet til å sette ett do på ett annet rom da? Vi bruker everclean kattesand, å vi kjenner aldri lukt. har hørt det.. min gamle katt tisset i det ene hjørnet og bæsjet i det andre ts Anonymkode: 4106d...91c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 Har 2 katter. De går ute, men når foreldrene passer dem er de kun inne. Da har vi 2 doer. 1 i hver etasje. Uten det ene så bæsjer minstepusen inne. I min egen lille leilighet går det greit å ha begge inne med bare 1 do. Anonymkode: bec02...03f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 2 ute-inne katter. Har ikke kattedo til dem. De elsker hverandre, men er TOTALT forskjellige. Den ene er inne 90% av tiden, og elsker å ligge på fanget og ligger gjerne mellom med meg og kjæresten når han ligger over. Den andre er 90% ute, ingen fang-katt(men kosete og snill som dagen er lang) og nekter å være i nærheten av folk han ikke kjenner så godt, spesielt menn. Kattene mine lekesloss av og til, største vasker minsten og minsten er sjef. De sover ilag og spiste ilag(men nå i det siste spiser minsten først også størsten.) Anonymkode: e0fa4...d84
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 Jeg har to innekatter og kun en do. Vi skifter sand flere ganger i uken og kaster bæsjen så fort vi ser/lukter den. De går godt overens Anonymkode: 105af...f51
282_NaughtySpark Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 Tommelfingerregelen er at man skal ha så mange kattedoer som antall katter, pluss 1. Jeg har to innekatter, men sliter også med litt plassmangel, så har kun to doer, og det funker fint hos oss, men det kan jo også være veldig individuelt fra katt til katt. Noen katter vil ikke gå i kassa hvis det er noe i den fra før av f.eks, og noen katter velger seg "sin" do, og vil kun gå i den osv. Heldigvis bruker begge mine begge doene om hverandre, og protesterer heller ikke om det ligger noe der fra før, men hunkatten har tidligere protestert ved å tisse andre steder hvis jeg har vært skikkelig sløv og ikke tømt så ofte som jeg burde... Så du må nesten bare se det an, og hvis du kun har plass til den ene må man også være mer påpasselig med å tømme den
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #13 Skrevet 20. juli 2018 Hadde tidligere to innekatter. De var søsken og hadde ingen problemer med å dele do. Men hadde jeg tatt til meg to forskjellige ville jeg nok hatt flere doer, 2-3 avhengig av plass Anonymkode: 3b8dc...226
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #14 Skrevet 20. juli 2018 Har to katter selv og har to doer. Regelen er generelt en do pr katt pluss 1. Men nå bor jeg i en liten leilighet. De er innekatter, men det er begrenset hvor mye plass jeg har til kattedoer. De er brødrer, oppdratt sammen, og går også godt sammen, så har ingen do problemer med dem. Men hadde jeg hatt et stoet hus hadde jeg nok hatt en tredje, slik som «regelen» sier. 😸 Anonymkode: 1404f...cfc
tussi84 Skrevet 20. juli 2018 #15 Skrevet 20. juli 2018 Har 3 katter, 2 doer. De er stort sett inne, men det hender de går ut en kort tur på maks 30 min og så inn igjen. Kattene går stort sett godt overens, krangler sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #16 Skrevet 20. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har 2 eller flere katter? Helst innekatter.. må du ha 2 eller flere kattedoer? Går kattene bra sammen? Anonymkode: 4106d...91c Jeg har to katter men de er ikke inne katter, de er begge 8 år og går bra sammen med de to hundene jeg har. De er inne på vinterstid, menn på sommeren vil de bare ut og kommer hjemom jevnlig for mat. Har bare en kattedo til de. Anonymkode: 36b7a...4ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå