AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #21 Skrevet 20. juli 2018 Tupperware sine matboksen! Finnes i flere varianter, også med flere rom i! Anonymkode: a2a24...504
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #22 Skrevet 20. juli 2018 Vi bruker disse fra Bama. To rom, og ofte på tilbud til 10 kr rundt skolestart (Joker, Kiwi, Meny, Spar). Anonymkode: 5407d...f20 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #23 Skrevet 20. juli 2018 Masse av dette ser bra ut. Må bare advare om bokser med 6-7-8 rom med forskjellig mat i hvert kammers. Spesielt yngre barn blir forvirret av det. Greit at dere lager fine matpakker, ingenting feil med det. Men ikke gjør det for komplisert for barna deres. Anonymkode: 84cc4...4ce 2
Mammabamma Skrevet 20. juli 2018 #24 Skrevet 20. juli 2018 Vi bruker camelbak og contigo flasker og er fornøyd med begge. Favorittmatboksene er kaza sine og de fra Bama. Vi har veldig mange matbokser for noen er perfekte til et par skiver mens noen passer best på tur. Traktoren og ugla fra Blafre ble fort pensjonert for de er håpløse å sette på lokket. Lego sine er også gode.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #25 Skrevet 20. juli 2018 Hva slags flaske er best for at en på 1 år skal klare å drikke av den? Ser at de fleste har 2-3 år som anbefalt alder. Anonymkode: 93313...063
Arkana Skrevet 20. juli 2018 #26 Skrevet 20. juli 2018 Sistema har de klart beste matboksene. De har mange forskjellige typer til ulike behov. Solide og kan vaskes i maskin. Av flasker er foreløpig favoritt Camelbak. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #27 Skrevet 20. juli 2018 Til så liten en, som 14 måneder, ville jeg skaffet en matboks som lett å åpne selv. Sånn type som de selger på XXL/Nille/Jernia og egentlig overalt, med diverse tegnefilmfigurer på. Sånn: https://www.xxl.no/disney-matboks-bla/p/1075862_1_style Det er utrolig stas for barn å kunne åpne matpakken selv. Disse er også små nok til å ha i sekken når de skal ut på tur, senere. Mange av de matboksene som er populære hos foreldrene, er ikke praktiske for de minste barna (de traktor og ugle f.eks, eller sistema). Vannflaskene, Camelback er veldig populære - og kjekke for barna, for de, igjen, kan åpne de selv, og de er lette å hente og bære med håndtak. Men de minste barna tygger i stykker den gummidelen, og den er dyr å kjøpe, like dyr som flaska selv. Jeg har allikevel endt på disse flasker til mine barn, forde de er mest varige og praktiske for de små. Og med små jeg mener barn fra 1 til 4 år. Anonymkode: a0edf...b29
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #28 Skrevet 21. juli 2018 Angående spørsmål om stor matboks eller flere matbokser: For små barn er det lurest med flere matbokser. Ellers smaker de litt på alt, roter med pålegg og griser rundt. Da blir ikke matboksen så fristende til måltid nr to, med halvspiste tomater og agurkskiver, sammenblandet pålegg og yoghurt over det meste Anonymkode: 0b713...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #29 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 9.37, AnonymBruker skrev: Mini på 14 mnd skal begynne i barnehagen. Vil gjerne ha en god matboks som har plass til brødskive/frukt, og en liten yogurt. Gjerne 2 adskilte rom. Noen som har tips? Hva slags drikkeflaske er lett å bruke for de minste, samt enkel å rengjøre/tåler oppvaskmaskin? Anonymkode: 93313...063 Et lite tips, komplettapotek.no har 30 % på alle varer i dag og i morgen. Du får fine og gode drikkeflasker til 30 % for både små og store. Kjøp flere både drikkeflasker og matbokser slik at du slipper å vaske hver dag. https://www.komplettapotek.no/search?q=Drikkeflaske Anonymkode: 2842f...db1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #30 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 11.17, allice skrev: Siden dere erfarne matboks mennesker svarer her... hvilken matboks kan romme 9-10 brødskiver? Eller bruker dere 3 forskjellige på en dag? (Frokost, lunsj, 2 maten) 10 brødskiver til en dag i barnehagen...? Hjelpes! Jeg har seks barn som alle går eller har gått i barnehage og har aldri noen gang sendt med 10 brødskiver til en dag. Hvis de har behov for så mye mat så må man jo variere veldig. Hvis ikke så blir de jo veldig matleie etterhvert. Anonymkode: 4ae0d...938 3
allice Skrevet 21. juli 2018 #31 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 10 brødskiver til en dag i barnehagen...? Hjelpes! Jeg har seks barn som alle går eller har gått i barnehage og har aldri noen gang sendt med 10 brødskiver til en dag. Hvis de har behov for så mye mat så må man jo variere veldig. Hvis ikke så blir de jo veldig matleie etterhvert. Anonymkode: 4ae0d...938 Han er 5 og har myyye energi🙈 hjemme spiser han ca 3 skiver til hvert måltid, og han får lange dager i barnehagen. I den forgie barnehagen (som de ansatte smurte mat til hvert måltid med det pålegget ungen ønsket der og da) spiste han ca det samme. Lurer fælt på hvordan det kommer til å gå med å ha med seg niste til alle måltider..
Nemo<33 Skrevet 21. juli 2018 #32 Skrevet 21. juli 2018 Disse flaskene kan anbefales!😁 God kvalitet og lett for ungen og drikke av tuten selv! https://www.fruugo.no/camelbak-eddy-barna-vinter-edition-flaske-400ml-12oz-sole-bevis-vannflaske/p-14229907-29605020 Disse matboksene er også fine med mange rom og de finnes i forskjellige størelser og farger!https://www.med24.no/kjoekken/drikkeflasker-og-matbokser/madkasser/sistema-matboks-slimline-quaddie-1-5l
Sushi Skrevet 24. juli 2018 #33 Skrevet 24. juli 2018 På 20.7.2018 den 11.17, allice skrev: Siden dere erfarne matboks mennesker svarer her... hvilken matboks kan romme 9-10 brødskiver? Eller bruker dere 3 forskjellige på en dag? (Frokost, lunsj, 2 maten) Jeg ville aldri sendt med så mye brødmat, men uansett ville jeg gått for en egen matboks til hvert måltid.
allice Skrevet 24. juli 2018 #34 Skrevet 24. juli 2018 34 minutter siden, Sushi skrev: Jeg ville aldri sendt med så mye brødmat, men uansett ville jeg gått for en egen matboks til hvert måltid. Hva vil du anbefale av lunsj til en 5 åring som spiser mye da? 😊 spørr for å få litt tips, for jeg er helt blank på dette området. Han (jeg) var så heldig at barnehagen stod for alle måltidene i den forgie 😊
Sushi Skrevet 24. juli 2018 #35 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, allice skrev: Hva vil du anbefale av lunsj til en 5 åring som spiser mye da? 😊 spørr for å få litt tips, for jeg er helt blank på dette området. Han (jeg) var så heldig at barnehagen stod for alle måltidene i den forgie 😊 Jeg sender aldri med brød til mine, siden de får et brødmåltid i barnehagen/på SFO. Sender for eksempel med ostebiter, småbokser med laksepålegg, tyrkisk yoghurt, hjemmelaget müsli, spekeskinke/-pølse, oliven, kokte egg, rå grønnsaker, smoothieposer, nøtter, matmuffins... Kommer ikke på mer nå siden det er ferie 😛 Tilpasser jo etter hva ungene liker best. Høres slitsomt ut at dere må sende med all maten! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #36 Skrevet 24. juli 2018 Jeg syns sistema har god kvalitet, og den fra bama. Av flasker liker jeg best helt vanlige flasker med lokk/tut, ikke sugerør og fancy greier. Vi har ca tusen matbokser og drikkeflaske 😂 Anonymkode: f1195...1ac
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #37 Skrevet 24. juli 2018 7 timer siden, allice skrev: Hva vil du anbefale av lunsj til en 5 åring som spiser mye da? 😊 spørr for å få litt tips, for jeg er helt blank på dette området. Han (jeg) var så heldig at barnehagen stod for alle måltidene i den forgie 😊 Vi bruker mye omeletter, youghurt med forskjellig musli og fiskekaker. Anonymkode: decdc...d66 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #38 Skrevet 24. juli 2018 7 timer siden, Sushi skrev: Jeg sender aldri med brød til mine, siden de får et brødmåltid i barnehagen/på SFO. Sender for eksempel med ostebiter, småbokser med laksepålegg, tyrkisk yoghurt, hjemmelaget müsli, spekeskinke/-pølse, oliven, kokte egg, rå grønnsaker, smoothieposer, nøtter, matmuffins... Kommer ikke på mer nå siden det er ferie 😛 Tilpasser jo etter hva ungene liker best. Høres slitsomt ut at dere må sende med all maten! oj, det var gode tips. Hva slags bokser med laks kjøper du? Når kan de få nøtter? Anonymkode: decdc...d66
Sushi Skrevet 24. juli 2018 #39 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: oj, det var gode tips. Hva slags bokser med laks kjøper du? Når kan de få nøtter? Anonymkode: decdc...d66 Varmrøkt laks, kommer i store og små bokser av samme type som makrell i tomat (som det også går an å sende med ). Nøtter kan de få når de klarer å tygge dem skikkelig, det er vel anbefalt å vente til de er over 3 år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #40 Skrevet 5. mai 2021 On 7/20/2018 at 6:35 PM, AnonymBruker said: Jeg har god erfaring med de flaskene. Mest på grunn av at de holder tett. Vi går mye på tur. Men de er ett hersk å vaske! Mange deler og prøve å sette de sammen.Vi vasker vannflaskene i barnehagen Anonymkode: 84cc4...4ce ? Blafreflaskene har flaske og kork og går i oppvaskmaskinen. Børster gjennom korken med sugerørsbørste en gang iblant utover dette.. De holder er av metall og holder en evighet. Anonymkode: 1d745...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå