AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Mini på 14 mnd skal begynne i barnehagen. Vil gjerne ha en god matboks som har plass til brødskive/frukt, og en liten yogurt. Gjerne 2 adskilte rom. Noen som har tips? Hva slags drikkeflaske er lett å bruke for de minste, samt enkel å rengjøre/tåler oppvaskmaskin? Anonymkode: 93313...063
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Ta isåfall med drikkeyoghurt hvis ikke barnet klarer å spise selv med skje. Anonymkode: ee54b...7c8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta isåfall med drikkeyoghurt hvis ikke barnet klarer å spise selv med skje. Anonymkode: ee54b...7c8 Det spises ikke yogurt enda, men jeg vil ha muligheten til det i matboks uansett.. Anonymkode: 93313...063
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 Dra til nærmeste butikk og se hva de har? Det finnes utallige varianter. Hvis du skal ha noe fancy, er det et matboksmerke som heter Sistema som har mye forskjellig, selges på div kjøkkenutstyrbutikker bl a. Ellers er de silikonboksene med ulike rom som bl a Susanne Kaluza eller hva hun heter blitt poppis, men de er mindre holdbare og gulner. Men uansett kommer du nok til å drukne i matbokser etterhvert Populære bursdagsgaver, samt at man finner en ny variant selv, og at det ofte er premie/gratis fra OBOS, Skofus osv. Så er det praktisk å ha litt ulike, ikke sikkert du vasker opp hver dag f eksm Tror ikke du trenger legge noe mer tankevirksomhet i det enn å dra til nærmeste butikk som selger sånt og ljøpe en. Anonymkode: 0b713...424
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #5 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dra til nærmeste butikk og se hva de har? Det finnes utallige varianter. Hvis du skal ha noe fancy, er det et matboksmerke som heter Sistema som har mye forskjellig, selges på div kjøkkenutstyrbutikker bl a. Ellers er de silikonboksene med ulike rom som bl a Susanne Kaluza eller hva hun heter blitt poppis, men de er mindre holdbare og gulner. Men uansett kommer du nok til å drukne i matbokser etterhvert Populære bursdagsgaver, samt at man finner en ny variant selv, og at det ofte er premie/gratis fra OBOS, Skofus osv. Så er det praktisk å ha litt ulike, ikke sikkert du vasker opp hver dag f eksm Tror ikke du trenger legge noe mer tankevirksomhet i det enn å dra til nærmeste butikk som selger sånt og ljøpe en. Anonymkode: 0b713...424 *kjøpe Anonymkode: 0b713...424
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dra til nærmeste butikk og se hva de har? Det finnes utallige varianter. Hvis du skal ha noe fancy, er det et matboksmerke som heter Sistema som har mye forskjellig, selges på div kjøkkenutstyrbutikker bl a. Ellers er de silikonboksene med ulike rom som bl a Susanne Kaluza eller hva hun heter blitt poppis, men de er mindre holdbare og gulner. Men uansett kommer du nok til å drukne i matbokser etterhvert Populære bursdagsgaver, samt at man finner en ny variant selv, og at det ofte er premie/gratis fra OBOS, Skofus osv. Så er det praktisk å ha litt ulike, ikke sikkert du vasker opp hver dag f eksm Tror ikke du trenger legge noe mer tankevirksomhet i det enn å dra til nærmeste butikk som selger sånt og ljøpe en. Anonymkode: 0b713...424 Nja, hører stadig folk klager over det jeg. Og du nevner jo negative ting med den ene typen selv Det er nettopp det jeg vil unngå, så da styrer jeg unna den du skriver at er lite holdbar. Og de minste har ikke like lett for å drikke av alle slags flasker. Så vilt gjerne ha flere tips Anonymkode: 93313...063
Sushi Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 Vi bruker Sistema sine matbokser. De har flere forskjellige varianter, noen med flere rom, samt småbokser som passer oppi. Jeg pleier å kjøpe store bøtter tyrkisk yoghurt og ha over i de små, runde boksene (f.eks med litt vaniljepulver), heller enn å kjøpe småyoghurter. Flaskene vi bruker er Camelback sine barneflasker. Jeg synes de er ganske håpløse og ekle, men de er gode å drikke av for ungene. Andre flasker som funker bra er faktisk Imsdal sine miniflasker (sånne man kjøper med vann i på butikken). 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, hører stadig folk klager over det jeg. Og du nevner jo negative ting med den ene typen selv Det er nettopp det jeg vil unngå, så da styrer jeg unna den du skriver at er lite holdbar. Og de minste har ikke like lett for å drikke av alle slags flasker. Så vilt gjerne ha flere tips Anonymkode: 93313...063 Lite holdbar som i "lokket gulnet etter fem år" Mener bare at du uansett ender opp med flere typer, så du trenger ikke legge så mye tankevirksomhet i å finne den optomale, eneste ene matboksen. Bare kjøp en som ser ut til å dekke behovet ditt... Problemet er vel snart at du får for MANGE matbokser, og de blir jo aldri utslitt (bortsett fra gulna lokk). Vi har fortsatt matbokser fra barnehagestart foe femten år siden.... Anonymkode: 0b713...424 2
allice Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 Siden dere erfarne matboks mennesker svarer her... hvilken matboks kan romme 9-10 brødskiver? Eller bruker dere 3 forskjellige på en dag? (Frokost, lunsj, 2 maten)
Gjest BearMama Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 https://www.med24.no/kjoekken/drikkeflasker-og-matbokser/madkasser/sistema-matboks-bento-box-lunch-1-65-l-1-stk
Kim91 Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 Barerips selger gode drikkeflaske med navn( camelback) . De er veldig grei å ha i baenehagen 😊
saltyliquorice Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 Anbefaler disse, matboksen har tre rom. Et stort til brødskiver o.l., et som kan brukes til en yoghurt og et som kan brukes til frukt/annet. Flaskene er tette, men du må skru på toppen riktig. Hilsen barnehageansatt 1
atropos Skrevet 20. juli 2018 #13 Skrevet 20. juli 2018 Den store matboksen fra blafre har plass til yoghurt. Men den er veldig stor, så hvis du tenker at barnet ditt skal etterhvert pakke boksen i sekken selv, er den litt for stor synes jeg. Vi bruker metallboksene fra samme merke. De er akkurat passe til to-tre brødskiver og en snax. Vi bruker drikkeflaske fra contigo. Fikk tak i en i stål slik så det ikke blir plastsmak på vannet. Før det brukte vi sugerørflaske fra avent.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #14 Skrevet 20. juli 2018 Når barnet er så lite så spiller funksjon liten rolle i starten. Du vil ha en grei matboks som holder seg lukket. Ville kikket på Sistema sine, de har mye utvalg på Obs. De er praktiske i str og enkle å åpne/lukke så de kan holde lenge. Etterhvert som barnet blir større og mer selvstendig så blir det viktigere med nettopp dette. At boksen lett kan åpnes, holde seg tett og at barnet kan lukke den selv. Styr unna de fancy, myke silikonmatboksene som alle vil ha. Lego og andre (feks ugle/traktorformede)matbokser har store lokk som må dras opp, krever mye motorikk og gir mye frustrasjon for de som ikke mestrer dette selv. Anonymkode: a10ab...ba3
Zinatara Skrevet 20. juli 2018 #15 Skrevet 20. juli 2018 Ungene mine har aldri brukt drikkeflaske i barnehagen. Her drakk de fra kopp fra de startet egentlig. De helte en liten skvett oppi koppen slik at det ikke ble så mye søl og ungene lærte raskt å drikke av kopp.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #16 Skrevet 20. juli 2018 2 timer siden, saltyliquorice skrev: Anbefaler disse, matboksen har tre rom. Et stort til brødskiver o.l., et som kan brukes til en yoghurt og et som kan brukes til frukt/annet. Flaskene er tette, men du må skru på toppen riktig. Hilsen barnehageansatt Jeg er en annen barnehageansatt,og synes de lokkene på de Blafre-boksene er vonde å få av og på. Og flaskene ødelegges fort Anonymkode: f586b...3e4 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 20. juli 2018 #17 Skrevet 20. juli 2018 Camelbak eller Blafre sine metallflasker. Contigo har fine bokser
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #18 Skrevet 20. juli 2018 Styr unna blafre drikkeflasker og matbokser (spesielt de som er utformet som ulike dyr, traktor osv). De er helt håpløse for barn å håndtere selv. Hilsen ansatt i barnehagen. Anonymkode: 59719...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #19 Skrevet 20. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en annen barnehageansatt,og synes de lokkene på de Blafre-boksene er vonde å få av og på. Og flaskene ødelegges fort Anonymkode: f586b...3e4 Jeg har god erfaring med de flaskene. Mest på grunn av at de holder tett. Vi går mye på tur. Men de er ett hersk å vaske! Mange deler og prøve å sette de sammen.Vi vasker vannflaskene i barnehagen Anonymkode: 84cc4...4ce 1
Minlillelykke Skrevet 20. juli 2018 #20 Skrevet 20. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en annen barnehageansatt,og synes de lokkene på de Blafre-boksene er vonde å få av og på. Og flaskene ødelegges fort Anonymkode: f586b...3e4 De flaskene har holdt 2 barnehageår for eldste hos oss. Camelback derimot er noe skikkelig møkka flasker. Vi elsker avent koppen og vil bruke de etter storebror på minsten. Jepp, de er fortsatt like fine etter 3 år 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå