AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #1 Skrevet 20. juli 2018 Ønsker å bli betalt anonymt, ingenting ulovlig. Har hørt fra andre som begir seg ut på dette feltet at de tar Visa-gavekort, har lest litt om det, men det virker som om Visa-gavekort er noe du får fysisk i hånda(ikke noe jeg ønsker). Er også urolig for om kjøperen av gavekortet får opp hvor beløpet har blitt brukt noe sted. Er det andre muligheter der senderen får null info om meg? Anonymkode: e8909...cff
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #2 Skrevet 20. juli 2018 Kun kryptovaluta og selv der må du være forsiktig Anonymkode: 1761b...2e9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Hvis du er en av disse som selger bilder eller noe slikt av deg selv så vil jeg forresten minne deg på hvor mye info som ofte følger med et bilde - husk å wipe slik info før du sender bilder Anonymkode: 1761b...2e9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #4 Skrevet 20. juli 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er en av disse som selger bilder eller noe slikt av deg selv så vil jeg forresten minne deg på hvor mye info som ofte følger med et bilde - husk å wipe slik info før du sender bilder Anonymkode: 1761b...2e9 Ingen bilder. La oss si jeg skal selge klær som skal sendes i posten Anonymkode: e8909...cff 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #6 Skrevet 20. juli 2018 Sokkeartikkelen slår til og inspirerer, ja. Bra jobba NRK. En giver av gavekort, visa eller annet, vil ikke kunne få opp hva pengene brukes til. Men det er like greit med kontanter da? Eller bruk ebay o.l hvor personopplysninger blir skjult for kjøper. Anonymkode: 9ebed...201
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #7 Skrevet 20. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sokkeartikkelen slår til og inspirerer, ja. Bra jobba NRK. En giver av gavekort, visa eller annet, vil ikke kunne få opp hva pengene brukes til. Men det er like greit med kontanter da? Eller bruk ebay o.l hvor personopplysninger blir skjult for kjøper. Anonymkode: 9ebed...201 Jeg har ikke lest den - har visst om denne "businessen" siden internett ble til, omtrent. Takk for informativt svar. Anonymkode: e8909...cff 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen bilder. La oss si jeg skal selge klær som skal sendes i posten Anonymkode: e8909...cff Hvorfor så engstelig for å selge brukte og nyvaskete klær? Om ingen skal vite hvem du som selger er, passer du vel på at ditt DNA ikke finnes på klærne også vel? Anonymkode: 751d7...87d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så engstelig for å selge brukte og nyvaskete klær? Om ingen skal vite hvem du som selger er, passer du vel på at ditt DNA ikke finnes på klærne også vel? Anonymkode: 751d7...87d Tror folk som har råd til å ta en DNA-test har bedre ting å gjøre på. Anonymkode: e8909...cff 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så engstelig for å selge brukte og nyvaskete klær? Om ingen skal vite hvem du som selger er, passer du vel på at ditt DNA ikke finnes på klærne også vel? Anonymkode: 751d7...87d Hun skal jo selge brukte truser skjønner du vel. 🤦♀️ Anonymkode: eee1a...da4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror folk som har råd til å ta en DNA-test har bedre ting å gjøre på. Anonymkode: e8909...cff Tror du, trådstarter, at dine kjøpere ikke har råd til det det koster for å DNA--teste saker og ting? Anonymkode: 751d7...87d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skal jo selge brukte truser skjønner du vel. 🤦♀️ Anonymkode: eee1a...da4 Eller svette sokker? Hvorfor ikke registrere eget firma ts? Svette-Sokker A/S. Du betaler vel skatt av fortjenesten? Anonymkode: 751d7...87d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #13 Skrevet 20. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å bli betalt anonymt, ingenting ulovlig. Har hørt fra andre som begir seg ut på dette feltet at de tar Visa-gavekort, har lest litt om det, men det virker som om Visa-gavekort er noe du får fysisk i hånda(ikke noe jeg ønsker). Er også urolig for om kjøperen av gavekortet får opp hvor beløpet har blitt brukt noe sted. Er det andre muligheter der senderen får null info om meg? Anonymkode: e8909...cff Dette er vel ulovlig dersom du tjener en viss sum på det uten å betale skatt og andre avgifter til staten. Anonymkode: 751d7...87d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #14 Skrevet 20. juli 2018 Ihht kampanjen mot skatteunndragelse, er det enkelt for rette vedkommende å finne hvem du er ettersom du er så smart å poste opplysningene på et åpent forum. Anonymkode: 751d7...87d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #15 Skrevet 20. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel ulovlig dersom du tjener en viss sum på det uten å betale skatt og andre avgifter til staten. Anonymkode: 751d7...87d Om man tjener over 50 000 i året tror jeg det er. Har ikke tenkt å bli rik. Anonymkode: e8909...cff 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #16 Skrevet 20. juli 2018 Jeg lurer på det samme som ts. Ikke noe ulovlig, men vil ikke helt vedkjenne meg offentlig ifht fremtid arbeidsgiver at jeg selger brukte nylonstrømper. Blir vel ca 20 000 i året. Som er under grensa for å måtte skatte av hobbyvirksomhet. Anonymkode: dcc15...733
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #17 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på det samme som ts. Ikke noe ulovlig, men vil ikke helt vedkjenne meg offentlig ifht fremtid arbeidsgiver at jeg selger brukte nylonstrømper. Blir vel ca 20 000 i året. Som er under grensa for å måtte skatte av hobbyvirksomhet. Anonymkode: dcc15...733 Hobby? Anonymkode: 751d7...87d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #18 Skrevet 20. juli 2018 Husk å spar kvitteringer for utgifter og inntekter ifm denne "hobbyen" da, i tilfelle du blir sjekket eller kommer over grensen... Anonymkode: 751d7...87d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #19 Skrevet 20. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Hobby? Anonymkode: 751d7...87d Ja. Det er hobbyen min. Noen er swingers som hobby. Noen skriver erotiske noveller dom hobby. Noen maler bilder som hobby. Noen skriver kanskje noe om overgrep eller lignende en avis vil betale for. Noen driver med horoskop. Jeg kan komme på utrolig mange fullstendig lovlige ting, som man allikevel ikke vil knytte navnet sitt til. Noen av oss har til og med karrierer der navnet vårt ikke bør få altfor mange treff på google. Uansett hvor lovlig ting er, så bør ikke interesser og fritid lett kunne knyttes opp mot navnet. Jeg selger ikke strømper, eller noe annet jeg har nevnt her! men fulgte på trådens tema om noe helt lovlig. Anonymkode: dcc15...733
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #20 Skrevet 20. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er hobbyen min. Noen er swingers som hobby. Noen skriver erotiske noveller dom hobby. Noen maler bilder som hobby. Noen skriver kanskje noe om overgrep eller lignende en avis vil betale for. Noen driver med horoskop. Jeg kan komme på utrolig mange fullstendig lovlige ting, som man allikevel ikke vil knytte navnet sitt til. Noen av oss har til og med karrierer der navnet vårt ikke bør få altfor mange treff på google. Uansett hvor lovlig ting er, så bør ikke interesser og fritid lett kunne knyttes opp mot navnet. Jeg selger ikke strømper, eller noe annet jeg har nevnt her! men fulgte på trådens tema om noe helt lovlig. Anonymkode: dcc15...733 Beklager. Jeg trodde du var ts. Anonymkode: 751d7...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå