Gå til innhold

Ønsker å bli betalt anonymt. Er Visa-gavekort et alternativ? Andre ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å bli betalt anonymt, ingenting ulovlig. Har hørt fra andre som begir seg ut på dette feltet at de tar Visa-gavekort, har lest litt om det, men det virker som om Visa-gavekort er noe du får fysisk i hånda(ikke noe jeg ønsker). Er også urolig for om kjøperen av gavekortet får opp hvor beløpet har blitt brukt noe sted.

Er det andre muligheter der senderen får null info om meg? 

Anonymkode: e8909...cff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kun kryptovaluta og selv der må du være forsiktig

Anonymkode: 1761b...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en av disse som selger bilder eller noe slikt av deg selv så vil jeg forresten minne deg på hvor mye info som ofte følger med et bilde - husk å wipe slik info før du sender bilder

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en av disse som selger bilder eller noe slikt av deg selv så vil jeg forresten minne deg på hvor mye info som ofte følger med et bilde - husk å wipe slik info før du sender bilder

Ingen bilder. La oss si jeg skal selge klær som skal sendes i posten :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

opp

AnonymBruker
Skrevet

Sokkeartikkelen slår til og inspirerer, ja. Bra jobba NRK. 

En giver av gavekort, visa eller annet, vil ikke kunne få opp hva pengene brukes til. Men det er like greit med kontanter da? Eller bruk ebay o.l hvor personopplysninger blir skjult for kjøper. 

Anonymkode: 9ebed...201

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sokkeartikkelen slår til og inspirerer, ja. Bra jobba NRK. 

En giver av gavekort, visa eller annet, vil ikke kunne få opp hva pengene brukes til. Men det er like greit med kontanter da? Eller bruk ebay o.l hvor personopplysninger blir skjult for kjøper. 

Anonymkode: 9ebed...201

Jeg har ikke lest den - har visst om denne "businessen" siden internett ble til, omtrent. Takk for informativt svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bilder. La oss si jeg skal selge klær som skal sendes i posten :)

Hvorfor så engstelig for å selge brukte og nyvaskete klær? Om ingen skal vite hvem du som selger er, passer du vel på at ditt DNA ikke finnes på klærne også vel?

Anonymkode: 751d7...87d

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så engstelig for å selge brukte og nyvaskete klær? Om ingen skal vite hvem du som selger er, passer du vel på at ditt DNA ikke finnes på klærne også vel?

Tror folk som har råd til å ta en DNA-test har bedre ting å gjøre på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal jo selge brukte truser skjønner du vel. 🤦‍♀️

Anonymkode: eee1a...da4

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk som har råd til å ta en DNA-test har bedre ting å gjøre på.

Tror du, trådstarter, at dine kjøpere ikke har råd til det det koster for å DNA--teste saker og ting?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skal jo selge brukte truser skjønner du vel. 🤦‍♀️

Anonymkode: eee1a...da4

Eller svette sokker? Hvorfor ikke registrere eget firma ts? Svette-Sokker A/S. Du betaler vel skatt av fortjenesten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker å bli betalt anonymt, ingenting ulovlig. Har hørt fra andre som begir seg ut på dette feltet at de tar Visa-gavekort, har lest litt om det, men det virker som om Visa-gavekort er noe du får fysisk i hånda(ikke noe jeg ønsker). Er også urolig for om kjøperen av gavekortet får opp hvor beløpet har blitt brukt noe sted.

Er det andre muligheter der senderen får null info om meg? 

Dette er vel ulovlig dersom du tjener en viss sum på det uten å betale skatt  og andre avgifter til staten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ihht kampanjen mot skatteunndragelse, er det enkelt for rette vedkommende å finne hvem du er ettersom du er så smart å poste opplysningene på et åpent forum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ulovlig dersom du tjener en viss sum på det uten å betale skatt  og andre avgifter til staten. 

Om man tjener over 50 000 i året tror jeg det er. Har ikke tenkt å bli rik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme som ts. Ikke noe ulovlig, men vil ikke helt vedkjenne meg offentlig ifht fremtid arbeidsgiver at jeg selger brukte nylonstrømper. 

Blir vel ca 20 000 i året. Som er under grensa for å måtte skatte av hobbyvirksomhet. 

Anonymkode: dcc15...733

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme som ts. Ikke noe ulovlig, men vil ikke helt vedkjenne meg offentlig ifht fremtid arbeidsgiver at jeg selger brukte nylonstrømper. 

Blir vel ca 20 000 i året. Som er under grensa for å måtte skatte av hobbyvirksomhet. 

Hobby? :sjokkbla: :skratte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å spar kvitteringer for utgifter og inntekter ifm denne "hobbyen" da, i tilfelle du blir sjekket eller kommer over grensen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hobby? :sjokkbla: :skratte:

Ja. Det er hobbyen min. Noen er swingers som hobby. Noen skriver erotiske noveller dom hobby. Noen maler bilder som hobby. Noen skriver kanskje noe om overgrep eller lignende en avis vil betale for. Noen driver med horoskop. 

Jeg kan komme på utrolig mange fullstendig lovlige ting, som man allikevel ikke vil knytte navnet sitt til. 

Noen av oss har til og med karrierer der navnet vårt ikke bør få altfor mange treff på google. Uansett hvor lovlig ting er, så bør ikke interesser og fritid lett kunne knyttes opp mot navnet. 

Jeg selger ikke strømper, eller noe annet jeg har nevnt her! men fulgte på trådens tema om noe helt lovlig. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er hobbyen min. Noen er swingers som hobby. Noen skriver erotiske noveller dom hobby. Noen maler bilder som hobby. Noen skriver kanskje noe om overgrep eller lignende en avis vil betale for. Noen driver med horoskop. 

Jeg kan komme på utrolig mange fullstendig lovlige ting, som man allikevel ikke vil knytte navnet sitt til. 

Noen av oss har til og med karrierer der navnet vårt ikke bør få altfor mange treff på google. Uansett hvor lovlig ting er, så bør ikke interesser og fritid lett kunne knyttes opp mot navnet. 

Jeg selger ikke strømper, eller noe annet jeg har nevnt her! men fulgte på trådens tema om noe helt lovlig. 

Beklager. Jeg trodde du var ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...