Gå til innhold

Når kommer tiltrekningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det kan være instant tiltrekning, eller den kan komme senere. Man kan feks være venner i lang tid og aldri ha sett hverandre på den måten. Dette er dog ikke tilfellet for meg nå...

Har gått på date med en som egentlig ikke er min «type», og jeg er ikke særlig tiltrukket av han 😕 daten var heeelt fantastisk fin, han er en utrolig flott og god mann. Men jeg føler virkelig INGENTING. Kjemien er ok, men det er ingen tenning eller gnist for meg.

Dette er veldig nytt, jeg har som regel opplevd NOE da jeg har datet tidligere. Jeg prøver å velge kvalitet fremfor bare et pent utseende denne gangen, og er derfor usikker på tiltrekningen kan komme etter hvert? Eller er det nytteløst hvis jeg føler VIRKELIG null ved første date?

Vi deler mye like interesser og finner mange felles plattformer og gode samtaler, men utseendet hans, og for min del hans manglende maskuline og til dels macho utstråling, samt noe utrent (ikke feit, men litt dvask) kropp er veldig nytt for meg. Han er overhodet ikke stygg, det er bare det at disse tingene er helt nytt, og livsstilen hans er en annen enn min (jeg liker trening, fjelltur, toppturer osv). Problemet er min manglende tenning og tiltrekning til mannen. Jeg skulle ønske, men jeg følte virkelig ingenting. Syntes ikke han var verken tiltrekkende eller kjekk, dog god utstråling, flott samtalepartner, snill og omsorgsfull, raus og grei.

Er det vits med en date nr to, tre og fire?

Anonymkode: 313e3...661

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes ikke han var verken tiltrekkende eller kjekk, dog god utstråling, flott samtalepartner, snill og omsorgsfull, raus og grei.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det vits med en date nr to, tre og fire?

Herregud, nei.

Anonymkode: cc94c...44b

• Liker 3
Skrevet

Du forstår vel at dette her er dødfødt? Du kan jo ikke bli sammen med en mann du vemmes av bare fordi han er snill. Dårlig gjort er det også, for han er kansje forelsket i deg. Det kommer til å ende med to barn, pliktsex, siden ikke noe sex og så skilsmisse.

Det er en grunn til at man skiller mellom venner kjærester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på flørt / traff en mann gjennom en lengre periode for noen år siden. Dette var et avstandsforhold så vi traff hverandre ca hver 2. - 3 mnd. Han var veldig "flink" til å chatte...så.den enorme tiltrekningen jeg følte kom pga det. Når jeg traff han... så var det en snill, god mann som jeg egentlig ikke var tiltrukket av. Men så ble det litt "glemt / fortrengt" når vi var hver for oss.

Men.. det ble jo avsluttet med oss pga det. Hadde ikke gått videre om du ikke kjenner noe tiltrekning.

Anonymkode: e81e5...cbc

AnonymBruker
Skrevet

Tiltrekning kommer ved positiv Spenning.

Det er opp til jenta å tillatte gutten å lage Spenning, og det er opp til gutten å Eskalere til Spenning.

Anonymkode: 44a69...df8

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare snakke av personlig erfaring selv om den er minimal, jeg hadde ingen andre før dama mi som jeg traff når jeg var 27. Jeg var vel egentlig mye som den mannen du beskriver, mens hun hadde hatt et langt mer spennende liv enn meg for å si det sånn. Hun var ærlig og sa fra første date at hun likte meg på alle måter som person men klarte bare ikke å tenne på meg sånn sett. Hun ville fortsette å treffe meg men samtidig la det være opp til meg om vi skulle treffes i fall jeg hadde fått større følelser og ikke ville bli såret om hun følte at det ble galt. Vi gikk på flere dater litt over de neste to månedene, et par ganger endte vi opp på sofaen min og klinte litt, men hun var også åpen med meg om at hun datet en annen fyr også. Jeg hadde på det tidspunktet blitt forelsket i henne, og følte ikke at jeg en gang fortjente den tiden jeg fikk tilbrakt med henne så jeg sa aldri noe på det og følte helt ærlig at det satt mindre press på meg og at jeg kunne være meg selv. Var bedre å tilbringe tid med henne enn å være alene. Så på slutten av de månedene gjorde hun det slutt med den fyren og var ganske opprørt når hun ringte meg på telefonen. Dro hjem til henne og hun sa hun følte seg skyldig for hvordan hun hadde håndtert situasjonen vår men sa til henne at jeg hadde jo akseptert alt og var klar over at jeg ikke akkurat var det første opplagte valget hennes. Hun hadde spilt med åpne kort, og sa da til henne men at det hadde ikke jeg gjort og at jeg hadde falt for henne uten å si noe. At jeg faktisk ikke hadde noe problem med at hun hadde en annen fyr i starten, jeg var nervøs når det kom til å ha sex fordi jeg vet hun er vant med menn som vet å ta kontroll og ved at hun fikk føle seg tilfredsstilt seksuelt så fikk jeg gjøre de tingene jeg bestandig hadde drømt om, å få gå å holde hånda hennes i byen, å få holde omkring henne både når jeg følte med nede og oppe, og avsluttet spøkende med å si at kliningen var ikke så værst den heller. 

Hun sa hun hadde begynt å se meg i et annet lys den siste tiden, hun likte måten jeg behandlet henne på, og at jeg normalt sett ikke var typen hennes, men jeg hadde blitt integrert i livet hennes, hun så meg mer som en person som hun hadde begynt å få følelser for. Ansiktet og personligheten min var begynt å bli noe hun ikke klarte å la være å tenke på, nå vet vi at det var fordi hun var på tur å bli forelsket i meg så de tingene hun før mente var så viktig ikke var det hun egentlig så etter når hun fikk oppleve kontrasten. Hun sa på det tidspunktet at hun forsatt ikke viste om dette ville gjøre ting bedre eller verre, men hun ville veldig gjerne ha sex. For å være ærlig var ikke min første gang så veldig bra for det føltes som en eksamen da jeg hadde lest og sett alt jeg kunne komme over for å lære meg å være en så bra elsker så mulig for henne så jeg fikk ikke så mye nytelse av det selv, men på et vis var det bra da jeg ikke kom for fort mens jeg gav henne tre orgasmer gjennom kvelden før jeg overhode begynte å tenke på min egen. Og når vi seriøst ble sammen sa hun at sex opplevelsen første gang var en av de tingene som satte seg bra på plus siden når hun enda var usikker. Følte meg på det tidspunktet mindre redd, så når hun da spurte meg hva jeg kunne tenke meg, og jeg innrømte hvordan jeg egentlig hadde ønsket at min første gang skulle være fikk jeg for første gang oppleve litt rollespill. Noe som vi nå faktisk bruker regelmessig i sexen vår, vi er begge skribenter så vi skriver historier til hverandre og finner måter å utspille dem på og har endt opp med å gjøre ting jeg aldri trodde jeg ville være modig nok til å gjøre men jeg klarer ikke å si nei til henne. 

Skal ikke love at dette kommer til å skje med deg, men om du opplever at han på alle andre måter er en bra fyr og du liker ham på noen som helst måte, så vær ærlig å si at du ikke vet helt hva du føler, eller at han ikke normalt sett er din type men du vil gi dette ihvertfall en liten sjanse til å kan date litt uten at det skal måtte lede til et forhold eller sex med mindre det føles naturlig. Det er mulig at etter andre eller tredje date så er du 100% sikker på at "nei jeg vil aldri kunne falle for han", men hvor mange ganger har det ikke også skjedd at noen har snudd følelsene sine 180 grader også? Jeg har vært forelsket 2 ganger før henne, en falt jeg for sekundet jeg traff henne og andre var ei venninne som etterhvert som jeg ble kjent med henne begynte å like mer og mer tils jeg ikke klarte å slutte å tenke på henne. Så følelser kan komme. 

Anonymkode: d8ee5...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...