AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Kan jeg ta opp fag fra vgs (feks jeg tenkte å ta helsefag fra vg1 og en vg2 linje) uten å gå på noe skole? For jeg kan fint lese og finne pensum på egenhånd. Men er det noen regler som sier at jeg må gå på skole for å ta det? Eller hvordan funker det? OG, kan jeg gjøre dette mens jeg går på universitet et år? Jeg er avhengig av støtte fra lånekassen, lite erfaring -> dårlig med jobb. Anonymkode: e5696...ddc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Du kan ta fag som privatist. Anonymkode: 82ed1...91e
blåfuglen Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 Du kan ta privatisteksamen uavhengig av om du velger å ha undervisning i faget, ja. Om det er like lurt i alle fag er en annen sak. Det kan du selvsagt gjøre ved siden av universitetsstudier, men det vil antakelig bli veldig mye jobb. Hvis vi ser bort fra at du vurderer å ta høyere utdanning samtidig: Om du skulle velge å følge fag som privatist ved en privatistskole som Sonans eller Bjørknes, kvalifiserer du til støtte fra Lånekassen. Det gjør du ikke dersom du tar fagene alene og bare tar eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå