AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Lure på om du har lyst til å svare meg på noen spm hva jobber du som? Hva er lønnen din? Hvordan var utdannelsen? (Var det tunge fag, hva skrev du om i bachelor oppgaven?) er det noe du skulle ønske noen fortalte deg før utdannelsen? Anonymkode: 9cc24...516
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lure på om du har lyst til å svare meg på noen spm hva jobber du som? Hva er lønnen din? Hvordan var utdannelsen? (Var det tunge fag, hva skrev du om i bachelor oppgaven?) er det noe du skulle ønske noen fortalte deg før utdannelsen? Anonymkode: 9cc24...516 Selvsagt! Sosionomer er jo snille mennesker Jobber som rådgiver på et sykehus Lønnen er 550.000 men stiger snart litt Utdanningen min tok jeg i Stavanger. Veldig bra. Noen fag er helt drepen, men det aller meste syns jeg er utrolig interessant. KOmmer jo an på hva du er opptatt av. Selv er jeg interessert i juss og syns den delen av studiet var ekstra spennende. Syns også det som omhandler barne - og familievern er veldig ok. Praksisen var også helt ok, men skulle ønske jeg havnet på et sted mer etter mitt eget ønske. Jeg skulle ønske jeg visste at det er et krevende studie mentalt sett. Vi var 120 da vi begynte på første året, men bare 80 av oss fullførte. Altfor mange hoppet av grunnet psykisk stress og ubearbeidede saker. Jeg slet meg gjennom første året, da jeg ble voldtatt året før. Skulle nok ha jobbet meg litt mer ut av dette,før jeg begynte på et slikt studie. Skulle også ønske jeg hadde fått vite mer om mulighetene for all videreutdanning og karrieremuligheter. Jeg har i dag mye videreutdanning og vurderer desto mer. Sosionom er et "bredt" yrke, dvs du kan brukes til mye og kan litt om mye. Jeg liker å spesialisere meg og det er fullt mulig Var det klargjørende? spør igjen om du lurer. Anonymkode: ab951...b92 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt! Sosionomer er jo snille mennesker Jobber som rådgiver på et sykehus Lønnen er 550.000 men stiger snart litt Utdanningen min tok jeg i Stavanger. Veldig bra. Noen fag er helt drepen, men det aller meste syns jeg er utrolig interessant. KOmmer jo an på hva du er opptatt av. Selv er jeg interessert i juss og syns den delen av studiet var ekstra spennende. Syns også det som omhandler barne - og familievern er veldig ok. Praksisen var også helt ok, men skulle ønske jeg havnet på et sted mer etter mitt eget ønske. Jeg skulle ønske jeg visste at det er et krevende studie mentalt sett. Vi var 120 da vi begynte på første året, men bare 80 av oss fullførte. Altfor mange hoppet av grunnet psykisk stress og ubearbeidede saker. Jeg slet meg gjennom første året, da jeg ble voldtatt året før. Skulle nok ha jobbet meg litt mer ut av dette,før jeg begynte på et slikt studie. Skulle også ønske jeg hadde fått vite mer om mulighetene for all videreutdanning og karrieremuligheter. Jeg har i dag mye videreutdanning og vurderer desto mer. Sosionom er et "bredt" yrke, dvs du kan brukes til mye og kan litt om mye. Jeg liker å spesialisere meg og det er fullt mulig Var det klargjørende? spør igjen om du lurer. Anonymkode: ab951...b92 Tusen takk 😁 veldig greit å vite at jeg må forberede meg mentalt! Jeg ser for meg at en solid plan er alfa omega for å ikke jobbe meg ihjel siste tiden fordi jeg brått ser at jeg har dårlig tid. Jeg skal lese mer om karrieremuligheter og videreutdanning. Vurderer å skaffe meg en «perm» med oversikt over alt mulig, det er jo en jungel av informasjon der ute. Det er nettop alle valgene jeg vil ha som gjør at jeg vurderer denne utdannelsen mer og mer! Jeg har slitt med mine ting jeg også. Men jeg føler nå for første gang at jeg endelig vil takle en slik utdannelse. Har også heldigvis en helt super samboer som er helt fantastisk flink til å motivere Anonymkode: 9cc24...516
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 Bare hyggelig Du stiller smarte spørsmål og det er lurt å forberede seg så godt man kan. Å ha med seg litt livserfaring i bagasjen er bare en fordel når man skal jobbe med mennesker, men det må altså være bearbeidet før du tar fatt på studiet Må og må, men det er en stor fordel for å klare studiet i alle fall. Høres ut som du er klar. Kjør på og lykke til Anonymkode: ab951...b92
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig Du stiller smarte spørsmål og det er lurt å forberede seg så godt man kan. Å ha med seg litt livserfaring i bagasjen er bare en fordel når man skal jobbe med mennesker, men det må altså være bearbeidet før du tar fatt på studiet Må og må, men det er en stor fordel for å klare studiet i alle fall. Høres ut som du er klar. Kjør på og lykke til Anonymkode: ab951...b92 Jeg er helt avhengig av å være forberedt på alt 😅 å jeg er innstilt på å klare å skille «mine erfaringer» fra personen jeg snakker med, så jeg ikke blir for påvirket men fremdeles klarer å se mennesket. Takk for svar 😁 Anonymkode: 9cc24...516
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 Det var et enkelt og greit studie. Deltok på alle forelesningene og fulgte med. Det var nok til å få gode karakterer og fungere fint i jobb. Har også tatt master + noe videreutdannelse Anonymkode: dafc6...9a2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 Jobber innen rusfeltet. Tjener 370 000 i året, som er minstelønn for en sosionom. Trives greit Anonymkode: 30361...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå