Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 22.7.2018 den 0.42, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke lære av fortiden. Det ville forutsatt at verden ikke var i endring. Det er den og gammel lærdom fra fortiden blir fort irrelevant.

Floskel.

Anonymkode: 0f377...cf8

Man laerer aldri historie uten grunn. Man laerer det for å skjønne hvordan verden henger sammen... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.7.2018 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nærheten sjæl og tro meg jeg vet, kommentaren min var ment på kødd, Mari Y. Det er ikke godt nok å bo i nærheten av Grønland, du må bo PÅ Grønland. Du vil trives sååå godt der, bare hør på meg mari Y, og du vil en gang for alle bli lykkelig. Følg hjertet ditt og flytt

H

nonymkode: f0a32...e45

Har nå gått mange nok ganger forbi Groenland uten at noe har skjedd. Så naere Groenland faktisk. Aakebergveien fungerer som 'bro-overgang' naermest. 

• Liker 1
Skrevet
På 21.7.2018 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Det var politikken deres som fremprovoserte terroraksjonen.

Anonymkode: 3a970...c2b

Så om noen hadde angrepet FPU skal vi da bare si at det var politikken som fremprovoserte det? Hva med å ta ansvar for egne handlinger? 

• Liker 1
Skrevet
På 22.7.2018 den 2.20, HalldirV2 skrev:

Hvilke totalitære krefter har trått fram i norsk politikk? Såvidt jeg kan se finnes de totalitære kreftene hovedsakelig i Asia og Afrika. 

Da  burde du lese deg opp litt. Og ikke bare med utgangspunkt i islamistiske krefter:

https://www.thelocal.fr/20170425/who-are-the-eight-million-voters-expected-to-back-le-pen

http://time.com/5236089/hungary-viktor-orban-clash-eu/

Og i det siste:

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/11/2019/Politikk/frp-ere-vil-samarbeide-med-sverigedemokraterna

Synes du ikke det er litt urovekkende at et tidligere nazistisk parti er noe Frp vil forsoeke aa samarbeide med? 

• Liker 1
Skrevet
På 23.7.2018 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Det er måten ap bruker denne hendelsen på, som er litt ekkel. De tror de fremmer sin egen politikk, men det som skjer, er omvendt

Anonymkode: 52ea7...918

Hvordan mener du at de 'bruker' 22 Juli? 

• Liker 2
Skrevet
On 7/20/2018 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Kunne ikke vært mer enig. Det er på tide å komme seg videre og ikke holde på med å være i fortiden. Det er trist det som skjedde, men daglig skjer det drap og andre ting, som faktisk er like viktig å sette lys på.

Jeg liker heller ikke måten ap bruker denne dagen for å få støtte.

Anonymkode: 52ea7...918

Enig.

22. Juli var et angrep på AP og AUF, og ikke et angrep på Norge i den forstand. Breivik hadde et hat til AP og AUF, som han mente var pådrivere for å få gi islam fotfeste i Norge. Jeg tror AP og AUF og deres sympatisører vil utnytte 22. Juli til å få støtte for dems politikk. Å si at dette var et terrorangrep mot Norge, er upresist og direkte feil, etter mitt syn. La følelsene ligge og analyser heller hva Breivik egentlig sa, riktig, hvis det ikke har blitt gjort.

Å la denne dagen bli en del av læreplanen blir bare bakvendt. Jeg stiller spørsmålstegn til hvorfor vi alltid skal huske det negative som skjer mot venstresiden og islam, men en skal hele tiden glemme og ikke bli fortalt det negative som venstresiden og islam gjør mot andre.

F.eks så skal vi hele tiden skille mellom en IS ekstremist og en vanlig muslim, men når det gjelder en etnisk Norsk som er  innvandringsmotstander, så blir ordet nazist\nynazist brukt flittig, uansett om personen ikke nødvendigvis er en nazi-sympatisør eller rasist. Det må skilles mellom innvandringsmotstander og nazist eller rasist.

Å ikke være enig med innvandringen og globaliseringen, er helt ok. Det har ingenting med rasehat å gjøre, men om å bevare vår identitet, kulturarv og fremtid for vårt eget folk. Påtvunget aksept, lager bare problemer.

Skrevet
22 minutter siden, Mari Y skrev:

Da  burde du lese deg opp litt. Og ikke bare med utgangspunkt i islamistiske krefter:

https://www.thelocal.fr/20170425/who-are-the-eight-million-voters-expected-to-back-le-pen

Og i det siste:

https://www.dn.no/nyheter/2018/07/11/2019/Politikk/frp-ere-vil-samarbeide-med-sverigedemokraterna

Synes du ikke det er litt urovekkende at et tidligere nazistisk parti er noe Frp vil forsoeke aa samarbeide med? 

Hverken Le Pen eller SD er totalitære Mari, da vet du ikke hva begrepet innebærer. Man kan til nød frykte Orban, først og fremst fordi Øst-Europa har en relativ lang tradisjon med totalitarisme, spesielt kommunistiske regimer. SD har tidligere hatt enkelte nazistiske innslag i sin tidelige fase ja, men de er for lengst ryddet bort. AP har jo selv leflet med kommunismen, og ikke minst SV. Eller hva med senterpartiet, som har røtter i Bondepartiet som Vidkun Quisling var en del av i sin tid. Svært mange partier har svin på skogen, men som nå tilhører fortiden. 

Skrevet (endret)
På 25.7.2018 den 1.14, HalldirV2 skrev:

Hverken Le Pen eller SD er totalitære Mari, da vet du ikke hva begrepet innebærer. Man kan til nød frykte Orban, først og fremst fordi Øst-Europa har en relativ lang tradisjon med totalitarisme, spesielt kommunistiske regimer. SD har tidligere hatt enkelte nazistiske innslag i sin tidelige fase ja, men de er for lengst ryddet bort. AP har jo selv leflet med kommunismen, og ikke minst SV. Eller hva med senterpartiet, som har røtter i Bondepartiet som Vidkun Quisling var en del av i sin tid. Svært mange partier har svin på skogen, men som nå tilhører fortiden. 

Om ikke totalitaere, så er de i alle fall veldig på hoyresiden, og tydeligvis ganske reaksjonaere. Man kan også komme med en forklaring som at 'alle partier har leflet med', men SD ser isaafall ikke ut til å ha forlatt ideologien. Bare moderert seg. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/25/2018 at 12:31 AM, Mari Y said:

Har nå gått mange nok ganger forbi Groenland uten at noe har skjedd. Så naere Groenland faktisk. Aakebergveien fungerer som 'bro-overgang' naermest. 

Da er det sikkert helt trygt der.

Anonymkode: 06cb9...b82

Skrevet
På 26.7.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Da er det sikkert helt trygt der.

Anonymkode: 06cb9...b82

Jeg opplever det i alle fall slik. Og de fleste overfallsvoldtekter osv skjer utenfor Sentrum, såvidt jeg vet. Men ingen omraader er fullstendig trygge, uansett hvor du bor. 

Skrevet
På 25.7.2018 den 1.13, TrekStar skrev:

Enig.

22. Juli var et angrep på AP og AUF, og ikke et angrep på Norge i den forstand. Breivik hadde et hat til AP og AUF, som han mente var pådrivere for å få gi islam fotfeste i Norge. Jeg tror AP og AUF og deres sympatisører vil utnytte 22. Juli til å få støtte for dems politikk. Å si at dette var et terrorangrep mot Norge, er upresist og direkte feil, etter mitt syn. La følelsene ligge og analyser heller hva Breivik egentlig sa, riktig, hvis det ikke har blitt gjort.

Apropos dette kom det et veldig interssant innlegg fra en 22. juli overlevende hos Aftenposten nylig.

Sitat

1. AUF og Arbeiderpartiets eierskap til terrorhandlingene

Selvsagt skal AUF og Arbeiderpartiet ha en form for eierskap til disse handlingene. Å si at det var et angrep på AUF og Arbeiderpartiet er på mange måter helt rett.

Samtidig glemmer man ofte noe helt essensielt når man snakker om dette: nemlig det faktum at ikke alle som overlevde, lenger har en relasjon til Ap eller AUF. Ikke minst er det langt ifra alle pårørende og etterlatte som har noen form for tilhørighet til Ap eller AUF.

Når man velger å snakke om 22. juli som noe som utelukkende rammet et politisk parti og deres medlemmer, utestenger man rammede som ikke føler at de hører til den kategorien.

Syv år senere, når mange kanskje har meldt seg ut, byttet parti eller sluttet å være politisk aktive, bør man tenke over hvordan man formulerer seg.

Hun har flere punkter, men jeg er så enig med henne. Det er viktig å huske på at dette ikke er kun for Ap. Sjansen er svært stor for at veldig mange av de pårørende til de drepte (og skadde) på Utøya overhodet ikke stemmer Ap. Med tanke på mange av de overlevendes alder er sannsynligheten også stor for at en del har byttet politisk ståsted de siste årene.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/qnBWVw/I-kjolvannet-av-nok-en-22-juli--Julie-Iversen

Skrevet
På 21.7.2018 den 10.08, T-Rex skrev:

Sett ham på ignore-lista, sånn som jeg har gjort.

Ham? Jeg er da en dame, og hva er det du mener er så splittende(om du ikke har lest hele innlegget)? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/25/2018 at 12:41 AM, Mari Y said:

Og i det siste:

Nei, sverigedemokratene er ikke et nazistisk parti.

Anonymkode: 2de4a...667

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Mari Y said:

Ham? Jeg er da en dame, og hva er det du mener er så splittende(om du ikke har lest hele innlegget)? 

Du stempler alle som ikke vil,ha den spinnville innvandringspolitikken du ønsker som nazzer, slemminger, styggingrr, jævler og gud vet hva.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sverigedemokratene er ikke et nazistisk parti.

Var og de har tydeligvis ikke forlatt mye av tankesettet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du stempler alle som ikke vil,ha den spinnville innvandringspolitikken du ønsker som nazzer, slemminger, styggingrr, jævler og gud vet hva.

Og hva har dette med det jeg skrev aa gjoere? Er det ikke litt flaut aa skrive 'ham' når Mari er et jente-navn, ikke et gutte-navn? 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dem som er mer eller mindre bare kritiske. Det er de harde motstanderne jeg har et problem med, fordi de eier emnen til å se 'graasoner'. Jeg tror de mer moderate innvandrings-kritiske holder seg mer unna kommentafelt,fordi det er braakete nok som det er. 

Endret av Mari Y
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mari Y said:

Var og de har tydeligvis ikke forlatt mye av tankesettet. 

Finnes ingen ting nazistisk med sd. Du kommer med fake news og grunnløse påstander. Sd er Sveriges håp.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mari Y said:

Ikke dem som er mer eller mindre bare kritiske. Det er de harde motstanderne jeg har et problem med, fordi de eier emnen til å se 'graasoner'. 

Det gjør du heller ikke selv. Og hvorfor kan du ikke bruke norske tegn? Blir det for nasjonalistisk for deg?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ingen ting nazistisk med sd. Du kommer med fake news og grunnløse påstander. Sd er Sveriges håp.

Det er derfor jeg sier at de var, men at mye av tankesettet har de ikke forlatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...