Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Å referere til alle som har AP langt oppetter halsen, eller er i mot grunnløs innvandring og hodeløs invitasjon til landet, som Breivik-disipler, er akkurat det man ikke bør, det er 'hitling' og brunpissing.

ABB var og er en gal f*en og måtte han råtne på lukket avdeling til evig tid. Trusler og sjikane mot faktiske ofre er helt forkastelig.

Denne tråden viser dog helt klart hvordan 22. Juli brukes av enkelte for det er verdt, for å brunpisse og kneble meningsmotstandere, klassisk progessiv venstre der altså......og, noe som nettopp skapte en Breivik i sin tid, akkurat det er helt utrolig at ikke noen ser ut til å få med seg på venstresida.

Jo mer dere brunpisser og hitler, jo mer hat skapes jo begge veier.

og ja...AP er et forbanna nepotiskst drittparti som har sine klamme fingre i veldig mye de ikke burde ha, det er et maktparti med profesjonelle politikere og broilere som ikke representerer arbeidere på noe som helst nivå, og DET er det faktisk lov å mene.

Endret av HankySpanky
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, HankySpanky skrev:

Å referere til alle som har AP langt oppetter halsen, eller er i mot grunnløs innvandring og hodeløs invitasjon til landet, som Breivik-disipler, er akkurat det man ikke bør, det er 'hitling' og brunpissing.

ABB var og er en gal f*en og måtte han råtne på lukket avdeling til evig tid. Trusler og sjikane mot faktiske ofre er helt forkastelig.

Denne tråden viser dog helt klart hvordan 22. Juli brukes av enkelte for det er verdt, for å brunpisse og kneble meningsmotstandere, klassisk progessiv venstre der altså......og, noe som nettopp skapte en Breivik i sin tid, akkurat det er helt utrolig at ikke noen ser ut til å få med seg på venstresida.

og ja...AP er et forbanna nepotiskst drittparti som har sine klamme fingre i veldig mye de ikke burde ha, det er et maktparti med profesjonelle politikere og broilere som ikke representerer arbeidere på noe som helst nivå, og DET er det faktisk lov å mene.

Godt skrevet 👏

Anonymkode: 8ac1b...4c7

Skrevet
På 19.7.2018 den 21.48, Mari Y skrev:

Og for foerste gang er det litt vedmodig aa tenke på. 

Det er helt klart tragisk, det som skjedde. Men det jeg synes er mest vedmodig er at hatet ikke er borte. Det verste er hvordan man ser fremmedhat stadig popper opp i ulike kommentarfelt og på nettet. Og hvor lite folk forholder seg til fakta.

Det er ille når folk heier frem politikere som skiller barn fra foreldrene. 

Det er ille når totalitaere krefter trer frem som profiterer på menneskers frykt. 

Det er ille at noen har et behov for å gjøre hele menneske-grupper til syndebukker og skape ytre fiender. Enten de er islamister eller hoyreekstreme muslimhatere. Eller bare muslimfrykt og alle andre grumsete holdninger som ikke skiller individet fra gruppen. 

Synd at tankesettet til Breivik lever i beste velgaande. 

På en annen side er det bra at det også får mye motstand. Det er bra at flere er flinkere til å skrike ut, snakke det imot, motarbeide det. Som man gjorde mot Trumps besoek forleden:

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/trump-uk-visit-latest-london-protests-donald-theresa-may-womens-march-a8446601.html

Dette synes er ufattelig bra gjort. Virkelig bra gjort. 

Og samtidig er det viktig å jobbe med dette hver dag. I skolen. Mot mobbing. Mot rasisme og hat. Skolene er dessverre for daarlige til å takle mobbing i dagens samfunn. Men forhaapentligvis har det blitt bedre på å takle det, fordi oppmerksomheten rundt det er stoerre. Ja til et mer rettferdig og inkluderende samfunn, nei til mobbing, hat og intolleranse. 

Foroevrig bra sagt av Dag Soeraas:

Noe å tygge på for dem som skriver her inne. 

Hvilke totalitære krefter har trått fram i norsk politikk? Såvidt jeg kan se finnes de totalitære kreftene hovedsakelig i Asia og Afrika. 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, HankySpanky said:

Har AP-politikere noensinne vært arbeidere eller kommet fra arbeiderfamilier tro? Ikke Jens, ikke Støre, ikke Gro....de eldre vet jeg ikke...

Anonymkode: 06cb9...b82

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
8 timer siden, HankySpanky skrev:

Jeg mener at man må slutte med denne hatingen. Den skaper ingenting godt.

Så bør du og andre sette deg inn i politikken til Arbeiderpartiet - bare fordi FRP sier det betyr det ikke at AP er for grenseløs innvandring. FRP har gjort det som står i deres makt for å sverte Arbeiderpartiets innvandringspolitikk i lang tid. Det er jo viktig for FRP at de fremstår som frelsere på dette området, for Gud forby at noen ubetydelig til venstre i politikken var helt enig med dem i at vi må ha en restriktiv og rettferdig innvandringspolitikk. Da ville jo de muligens miste velgere som KUN ser FRPs innvandringspolitikk og ikke resten av sakene som de kanskje ikke er fullt så enige med.

Når det gjelder ABB var han en gal tulling med ekstremt ytre høyre sympatier. Jeg er frisk nok i hodet til å forstå at han slett ikke representerer enhver velger til høyre for midten. Er du frisk nok i hodet til å slutte å spre ren løgnpropaganda om venstresiden? Du må gjerne være uenig i politikken - men du må være så vennlig å slutte å spre ren løgn. 

Det var venstresidens ungdom som var på leir den 22. juli 2011. Hadde de ikke vært på den leiren hadde de ikke blitt skutt og drept av en gal morder. Hvordan mener du moderpartiene til ungdomsorganisasjonene skulle tatt dette angrepet? Det var tross alt et politisk motivert budskap med manifest og et klart mål om å utrydde partienes ungdomsrekruttering som var hele grunnen til at angrepet. Hvordan ville partiene på Høyresiden reagert dersom de var utsatt for det samme? Mener du for ramme alvor at man ikke hadde markert årsdagen?

Udokummenterte påstander om et parti er ikke noe annet enn det: udokumenterte påstander. de blir ikke mer sann fordi om de blir gjentatt - verken av deg eller av Listhaug.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har AP-politikere noensinne vært arbeidere eller kommet fra arbeiderfamilier tro? Ikke Jens, ikke Støre, ikke Gro....de eldre vet jeg ikke...

Anonymkode: 06cb9...b82

Nå skal jeg være den første til å innrømme at dagens Arbeiderpartiledelse sliter litt med troverdigheten. Arbeiderpartiet vokste frem som et resultat av fremveksten av arbeiderbevegelsen som et opprør mot kapitalismen.

Jeg er ikke spesielt begeistret for politiske broilere selv, så her har Arbeiderpartiet en jobb å gjøre. 

Gjest Blondie65
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om vi er kritiske til måten ap bruker 22. juli på, betyr det ikke at vi hater dem

Anonymkode: 52ea7...918

Det er mange nok som uttrykker langt mer enn ikke liker - det er mange som uttrykker direkte hat. Dette ser jeg selv daglig på Facebook. Kjekt at du er et unntak.

Gjest Blondie65
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er lei, bare skjønn det da herregud. AP har ødelagt Norge.

Anonymkode: f0a32...e45

Så da er det greit med drapstrusler mot Uttøya ofre? Eller var det ikke det du mente? Jeg er helt for at du skal få være veldig uenig med Arbeiderpartiet. Men jeg synes ikke at drapstrusler mot Uttøya ofre er noe særlig. Så da synes jeg du kan utdype den saken fremfor å rope ut at du er lei AP - som om det er en grunn til å fremsette drapstrusler. Forutsatt at det var det du mente, noe jeg ikke håper.

Gjest Blondie65
Skrevet
10 timer siden, Morten1 skrev:

"de som overlevde merket for livet?" Ja du mener at om media og alle andre nærmest skirker ut og trykker det opp i annsiktet til folk hvert eneste år om at nå kommer 22 juli, hjelper offrene og deres etterlatte? 

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg mente at de er merket fordi de både har mistet noen de er glad i eller er skadet eller pårørende til noen som er skadet. 

Gjest Blondie65
Skrevet
10 timer siden, Morten1 skrev:

Vel jeg tror motsatt, offrene ønsker  jo å få muligheten til å kunne leve ett normalt liv så langt det lar seg gjøre, da mener jeg at det ikke hjelper at aviser og media ellers trykker bilder og feite overskrifter om hendelsen hvert eneste år. De som ønsker å markere det kan jo fint gjøre det, men jeg mener det er feil av media å lage 150 artikler om hendelsen hvert enste år 

Hvilke andre historiske katastrofer mener du også skal feies under teppet og ikke snakkes om? Holocaust? Skuddet på Kennedy? 9/11? Skoleskytingene i USA? Vi markerer disse dagene fordi vi ønsker å lære av dem. Selvsagt er det tungt å være offer og pårørende for en slik hendelse når det skrives om det på årsdagen - det gjelder alle de nevnte. Jeg tror likevel at samholdet med de som er i samme situasjon er viktig.

Skrevet (endret)
12 timer siden, HankySpanky skrev:

WOW. Du vil ha slutt på hat, hitling og brunpiss(?) og skriver dette? Du går jammen foran som et godt eksempel. 

Endret av kjøttkaker
  • Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Blondie65 skrev:

Så bør du og andre sette deg inn i politikken til Arbeiderpartiet - bare fordi FRP sier det betyr det ikke at AP er for grenseløs innvandring. FRP har gjort det som står i deres makt for å sverte Arbeiderpartiets innvandringspolitikk i lang tid. Det er jo viktig for FRP at de fremstår som frelsere på dette området, for Gud forby at noen ubetydelig til venstre i politikken var helt enig med dem i at vi må ha en restriktiv og rettferdig innvandringspolitikk. Da ville jo de muligens miste velgere som KUN ser FRPs innvandringspolitikk og ikke resten av sakene som de kanskje ikke er fullt så enige med.

Når det gjelder ABB var han en gal tulling med ekstremt ytre høyre sympatier. Jeg er frisk nok i hodet til å forstå at han slett ikke representerer enhver velger til høyre for midten. Er du frisk nok i hodet til å slutte å spre ren løgnpropaganda om venstresiden? Du må gjerne være uenig i politikken - men du må være så vennlig å slutte å spre ren løgn. 

Det var venstresidens ungdom som var på leir den 22. juli 2011. Hadde de ikke vært på den leiren hadde de ikke blitt skutt og drept av en gal morder. Hvordan mener du moderpartiene til ungdomsorganisasjonene skulle tatt dette angrepet? Det var tross alt et politisk motivert budskap med manifest og et klart mål om å utrydde partienes ungdomsrekruttering som var hele grunnen til at angrepet. Hvordan ville partiene på Høyresiden reagert dersom de var utsatt for det samme? Mener du for ramme alvor at man ikke hadde markert årsdagen?

Udokummenterte påstander om et parti er ikke noe annet enn det: udokumenterte påstander. de blir ikke mer sann fordi om de blir gjentatt - verken av deg eller av Listhaug.

Problemet til AP er at de har vært et styringsparti i så mange år, og innvandringen har i disse årene vært så høy at deres troverdighet er svekket. Verre er det også med samarbeidspartiene deres (utenom SP), og i alle fall nå. En stemme på AP idag er også en stemme for innflytelse for SV, MDG og muligens også Rødt.

Hatet er overhodet ikke bra, men for at dette i det hele tatt skal være interessant å diskutere må vi se på grunnen til hatet. Folk som sender drapstrusler til politikere er som regel ikke så voldsomt reflekterte, og for dem representerer AP en radikal endring av Norge de siste 50 årene, hvor innvandring er en sentral del av dette.

Drapstrusler og forherligelse av 22. juli er uakseptabelt, mens AP bør passe seg for å slå enda mer politisk mynt på tragedien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Mari Y skrev:

Selvsagt kan man laere av fortiden. Det er derfor vi laerer historie. 

Mvh Floskel

Jada, vi lærer om hva som har skjedd opp gjennom tidene. Gi noen eksempel på at denne lærdommen ble brukt til noe i fremtiden, i relevans til det som diskuteres her.

Anonymkode: 0f377...cf8

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)
5 hours ago, Blondie65 said:

Hva behager?

Jeg har AP langt opp i halsen av helt andre grunner enn innvandringspolitikk.

* Skatt

* Avgift

* "Miljøavgift"

* Mer skatt

* Flere folk i offentlig sektor

* Avgift

* Nepotisme i alle ledd

* Avgift

* Samarbeider med egen-erklærte Marxister og kommunister

* Skatt

* Flyter på navnet "arbeider" i et parti som ikke er noe annet enn broilere

* Nevnte jeg skatter og avgifter?

Forbanna klam-fingret møkkaparti som fortjener å komme under sperregrensa.

Endret av HankySpanky
Gjest HankySpanky
Skrevet
5 hours ago, kjøttkaker said:

WOW. Du vil ha slutt på hat, hitling og brunpiss(?) og skriver dette? Du går jammen foran som et godt eksempel. 

Ja, kaller du dette "hat" får du komme deg til legen.

Skrevet

Hva mener du med fremmedhat? Skal lille Norge godta, ta i mot og hjelpe alle fra fattige og krigsherjet land? Ellers så er det fremmedhat? De fleste er faktisk litt lei og Norge skal være Norge. Blir faktisk forbanna når noen kommer til Norge for å voldta, drepe, banke opp og true. Det samme med de som klager over landet og er utakknemlig idioter når de har fått komme hit for å få hjelp. Til de sier jeg bare kom dere hjem dit dere hører hjemme! Norge er også et kristen land selv om de fleste ikke er det. Det skal aldri bli muslimsk. Det hører hjemme i muslimske land.

Det idioten Breivik gjorde var uansett det verste som har skjedd i Norge. Får lyst å spy av hele fyren. RIP til alle som ble drept.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 minutt siden, Example skrev:

Problemet til AP er at de har vært et styringsparti i så mange år, og innvandringen har i disse årene vært så høy at deres troverdighet er svekket. Verre er det også med samarbeidspartiene deres (utenom SP), og i alle fall nå. En stemme på AP idag er også en stemme for innflytelse for SV, MDG og muligens også Rødt.

Hatet er overhodet ikke bra, men for at dette i det hele tatt skal være interessant å diskutere må vi se på grunnen til hatet. Folk som sender drapstrusler til politikere er som regel ikke så voldsomt reflekterte, og for dem representerer AP en radikal endring av Norge de siste 50 årene, hvor innvandring er en sentral del av dette.

Drapstrusler og forherligelse av 22. juli er uakseptabelt, mens AP bør passe seg for å slå enda mer politisk mynt på tragedien.

Jeg er helt enig i at en venstreside regjering også må gi kompromisser til de betydelig mer innvandrings vennlige partiene SV og Rødt. Men da kan en vel være litt mindre "Hater AP" og litt mer "Hater venstresiden" eller "Hater innvandring og partier som støtter det får ikke min stemme". Eller hva med å ikke hate? Jeg liker ikke det meste av det Sylvi Listhaug står for, men jeg prøver virkelig å unngå å skrive at jeg hater henne eller partiet hun kommer fra. 

Den påståtte politiske mynten den kjøper jeg ikke. Så der får vi være enig om å være uenig.

Skrevet
På 21.7.2018 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Folk er faktisk lei av offermentaliteten til ap. De bør slutte å bruke 22.juli for å få sympati

:klappe:

AnonymBruker
Skrevet
På 21.7.2018 den 23.19, tirben skrev:

Og det var partiets ungdomspolitikere som ble skutt! Må vel kunne si at partiet ble rammet da, når deres framtidige politikere blir drept!

Det er måten ap bruker denne hendelsen på, som er litt ekkel. De tror de fremmer sin egen politikk, men det som skjer, er omvendt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...