Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, Morten1 skrev:

Nettopp, tror heller ikke det er noe gøy for de etterlatte å bli minnet på dette hvert år av pressen og media som skal blåse det opp hvert år.

Tror nok ikke de etterlatte har glemt det! Så dette er ikke en sak som blir rippet opp i. Tror de vil at folk skal huske det uhyrlige som skjedde. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare gjentar hva du sier her.

Det kan faktisk være NØDVENDIG å nøre opp under konflikter, folkens. Røre opp i vannet til det blir brunt og grumsete. Er det ikke dette vi alle vil ha? Konflikt, hat, bitterhet, forakt. Hallo, la oss for all del ikke skape enhet blant det norske folk. Det er NØDVENDIG å nøre opp under gamle sår. Jeg merker jeg blir helt uvel av det giftige hatet fra personer som deg. La det gå. La fortiden være fortiden. La sårene våre gro. Ikke vær som Mari Y. LA DET GÅ!

Anonymkode: 392c2...099

Skal vi bare glemme at Utøya ofre fortsatt blir drapstruet?? Skjønner ikke tankegangen din?

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er faktisk lei av offermentaliteten til ap. De bør slutte å bruke 22.juli for å få sympati

Anonymkode: 52ea7...918

Mener du at de ikke var ofre 22.juli??

Endret av tirben
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tirben skrev:

Mener du ikke var ofre 22.juli??

Det var politikken deres som fremprovoserte terroraksjonen.

Anonymkode: 3a970...c2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tirben skrev:

Mener du ikke var ofre 22.juli??

De som var der var ofrene, ikke partiet. Arbeiderpartiet prøver så hardt

Anonymkode: f0a32...e45

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var Auf ungdom som ble skutt!!!! Det er ingen unnskyldning for det! Like lite som det hadde vært om en hadde møtt opp på Frpu samling og skutt 69 av deres meflemmer pga Frps politikk! 

Endret av tirben
  • Liker 3
Skrevet

De som var der var ofrene, ikke partiet. Arbeiderpartiet prøver så hardt

Og det var partiets ungdomspolitikere som ble skutt! Må vel kunne si at partiet ble rammet da, når deres framtidige politikere blir drept!

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tirben skrev:

Det var Auf ungdom som ble skutt!!!! Det er ingen unnskyldning for det! Like lite som det hadde vært om en hadde møtt opp på Frpu samling og skutt 69 av deres meflemmer pga Frps politikk! 

Som sagt, de ble ene og alene drept pga hatet mot politikken Ap fører. Tragisk, men det forandrer ikke det faktum, likevel.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bosett deg på Grønland i Oslo, plis a

Ha ha, bor ikke så langt unna jeg, da 😂 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Eller rett og slett hat og uvitenhet. Faen når skal folk begynne aa laere at hat uvitenhet er farlig? 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Blondie65 said:

Er det noe i veien med deg? Er det noe du vil snakke om med noen?

Man lar ikke årsdagen for det verste terrorangrepet i Norgeshistorien skli stille og ubemerket hen. Jeg aner ikke hvorfor du tror det er en aktuell problemstilling overhodet. Det skal ALDRI glemmes - like lite som vi glemmer 9. april eller tilsvarende merkedager i Norgeshistoren. 

Jeg forstår at en del mennesker som hater Arbeiderpartiet vender seg i vånde - men nå er det ikke noe å trakte etter å få mange titalls ungdom fra eget parti drept. Så kan dere ikke heller ta bort den jævla navlebeskuende holdningen og heller tenke over hvordan de som opplevde denne dagen har - både de som ble skutt og har etterlatt seg pårørende og de som overlevde merket for livet?

Det blir viktigere og viktigere hvert eneste år å markere denne dagen fordi det tankegodset som fikk denne mannen til å gjøre denne ondskapen lever i beste velgående. 

Nei det er ikke noe problem med meg, hvis du ser under innlegget du siterte så vil du forstå hva meg mener om saken, fler er tydelighvis enig med meg. 

"de som overlevde merket for livet?" Ja du mener at om media og alle andre nærmest skirker ut og trykker det opp i annsiktet til folk hvert eneste år om at nå kommer 22 juli, hjelper offrene og deres etterlatte? 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, tirben said:

Tror nok ikke de etterlatte har glemt det! Så dette er ikke en sak som blir rippet opp i. Tror de vil at folk skal huske det uhyrlige som skjedde. 

Vel jeg tror motsatt, offrene ønsker  jo å få muligheten til å kunne leve ett normalt liv så langt det lar seg gjøre, da mener jeg at det ikke hjelper at aviser og media ellers trykker bilder og feite overskrifter om hendelsen hvert eneste år. De som ønsker å markere det kan jo fint gjøre det, men jeg mener det er feil av media å lage 150 artikler om hendelsen hvert enste år 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, en del av dette hatet er det en grunn til, det er ikke tilfeldig at Breivik er fra Oslo. Jeg er ikke fra Oslo, men har jo sett hvordan det har forandret seg fra 90-tallet. Allerede på 90-tallet var det jo frykt pga gjengvoldtekter, og det var ikke nordmenn som utførte dem for å si det sånn. Så at gærninger får vann på mølla av innvandringen er vel ikke så rart.

Anonymkode: 06cb9...b82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Mari Y skrev:

Man må jo kunne laere av fortiden. 

Man kan ikke lære av fortiden. Det ville forutsatt at verden ikke var i endring. Det er den og gammel lærdom fra fortiden blir fort irrelevant.

Floskel.

Anonymkode: 0f377...cf8

Skrevet

Man kan ikke lære av fortiden. Det ville forutsatt at verden ikke var i endring. Det er den og gammel lærdom fra fortiden blir fort irrelevant.

Floskel.

Anonymkode: 0f377...cf8

Selvsagt kan man laere av fortiden. Det er derfor vi laerer historie. 

Mvh Floskel

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Mari Y skrev:

Ha ha, bor ikke så langt unna jeg, da 😂 

Løkka tells ikke

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Morten1 skrev:

Vel jeg tror motsatt, offrene ønsker  jo å få muligheten til å kunne leve ett normalt liv så langt det lar seg gjøre, da mener jeg at det ikke hjelper at aviser og media ellers trykker bilder og feite overskrifter om hendelsen hvert eneste år. De som ønsker å markere det kan jo fint gjøre det, men jeg mener det er feil av media å lage 150 artikler om hendelsen hvert enste år 

Nå dreier ikke innlegget seg kun her om selve 22 Juli men Breiviks tankesett. Breivik er ikke den eneste som har begaatt ekstreme handlingene de senere aarene pga et slikt tankesett:https://theblast.com/florida-school-shooter-instagram-page-deleted/

Det sies i alle fall at Florida-skyteren hadde lignende tankegods som Breivik. 

For ikke å snakke om angrepet i Trollhattan:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/1En7X/svenske-medier-anton-lundin-pettersson-21-sto-bak-sverdangrepet

Jeg tenker i tillegg på all den dritten i leser i kommentarfeltet av grumsete holdninger. Folk som ikke lenger bryr seg om fakta. At USA har fått en politiker som noerer opp under folks frykt ved å fortelle dem akkurat det de helst vil hoere. I USA har man folk som hevder at Obama er en slags hemmelig muslim. Selv om det faktisk er helt feil:

http://www.politifact.com/punditfact/statements/2016/jul/19/antonio-sabato-jr/obama-not-absolutely-muslim-rnc-speaker-claims/

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, en del av dette hatet er det en grunn til, det er ikke tilfeldig at Breivik er fra Oslo. Jeg er ikke fra Oslo, men har jo sett hvordan det har forandret seg fra 90-tallet. Allerede på 90-tallet var det jo frykt pga gjengvoldtekter, og det var ikke nordmenn som utførte dem for å si det sånn. Så at gærninger får vann på mølla av innvandringen er vel ikke så rart.

Anonymkode: 06cb9...b82

ABB vokste opp på Skøyen i Oslo,  og det er et område som ikke akkurat var preget av innvandrere da han vokste opp. Det vet jeg, da jeg bodde der selv på den tiden. Dessuten vil jeg påpeke at selv om det bor flere flerkulturelle i Oslo enn andre steder i Norge, så er det faktisk minst fremmedhat der. Ironisk, ikke sant? 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løkka tells ikke

Nå bor ikke jeg på Grunerlokka, heller, men til og med der toerr jeg påstaa at du kan komme utfor en og annen innvandrer(så sjokkerende 😂). 

Og Satan, du er god på oversikten må jeg si. Det finnes mange flere steder som ligger i naerheten av Groenland. Hoert om Toyen? Gamlebyen? De finnes, ja 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Mari Y skrev:

Nå bor ikke jeg på Grunerlokka, heller, men til og med der toerr jeg påstaa at du kan komme utfor en og annen innvandrer(så sjokkerende 😂). 

Og Satan, du er god på oversikten må jeg si. Det finnes mange flere steder som ligger i naerheten av Groenland. Hoert om Toyen? Gamlebyen? De finnes, ja 😉 

Jeg bor i nærheten sjæl og tro meg jeg vet, kommentaren min var ment på kødd, Mari Y. Det er ikke godt nok å bo i nærheten av Grønland, du må bo PÅ Grønland. Du vil trives sååå godt der, bare hør på meg mari Y, og du vil en gang for alle bli lykkelig. Følg hjertet ditt og flytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...