Gjest GiftMann38 Skrevet 21. juli 2018 #21 Skrevet 21. juli 2018 (endret) Jeg er for full stopp i innvandringen fra ikke-vestlige land. At ABB mente det samme lever jeg godt med. Jeg tviler på at folk på venstresiden i Norge er spesielt fornøyde med å dele tankesettet til Stalin eller Hitler (ønsket om en stor velferdsstat, ønsket om å kneble meningsmotstandere), men man kan ikke skifte mening bare fordi den sammenfaller med gærninger på enkelte områder. Endret 21. juli 2018 av GiftMann38
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #22 Skrevet 21. juli 2018 https://www.dagbladet.no/kultur/det-farlige-ap-hatet/70032906 Anonymkode: b742d...bae 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #23 Skrevet 21. juli 2018 Den artikkelen bør leses av flere her inne. Anonymkode: b742d...bae 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #24 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den artikkelen bør leses av flere her inne. Anonymkode: b742d...bae Folk er faktisk lei av offermentaliteten til ap. De bør slutte å bruke 22.juli for å få sympati Anonymkode: 52ea7...918 9
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #25 Skrevet 21. juli 2018 17 timer siden, Testosteron skrev: Ironisk at du selv gjør akkurat det samme. Og det er tydeligvis beste argument du kan komme med?
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #26 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk er faktisk lei av offermentaliteten til ap. De bør slutte å bruke 22.juli for å få sympati Anonymkode: 52ea7...918 I fall du glemte det var det AUF som faktisk ble rammet. Det var hatet mot Arbeiderpartiet som var bakgrunnen for Breiviks angrep. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #27 Skrevet 21. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Fytti grisen altså. Dette må være et historisk lavmål her på KG.. Mari Y, du kan dra den splittende retorikken din der pepperen gror. Til alle dere andre der ute. Fuck venstre-høyre aksen. La oss kjempe mot mennesker som Mari Y. La oss heller stå sammen. La oss skape en bedre fremtid for barna våre, uten splittelse og hat. Vi er alle nordmenn, vi er alle mennesker. Hvis vi klarer å stå sammen, så vil vi klare å skape en bedre fremtid. Anonymkode: 392c2...099 Kom gjerne med et logisk ressonnement på at jeg er splittersk. Helst ved å ikke hevde at jeg skal bekjempes Anonymkode: c732e...714 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #28 Skrevet 21. juli 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: 22 juli var en katastrofe for hele det norske folk. Det knuste oss alle at noe så grusomt kunne skje. Å nøre opp under konflikter, som Mari Y gjør helt bevisst her, er både uetisk og ekstremt usmakelig. Hvis du ikke klarer å forstå det, så er du en del av problemet. Har du noe mer eeh, øøh, æææhh å tilføre her eller? Anonymkode: 392c2...099 Nei, det gjorde det ikke. Det er en del av mediahysteriet i etterkant som mediene her tjent godt på. Anonymkode: 7af9e...0f4 2
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #29 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 16.25, AnonymBruker skrev: Og mandag er det den 23. juli Anonymkode: 52ea7...918 Likevel.
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #30 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 17.07, AnonymBruker skrev: Kunne ikke vært mer enig. Det er på tide å komme seg videre og ikke holde på med å være i fortiden. Det er trist det som skjedde, men daglig skjer det drap og andre ting, som faktisk er like viktig å sette lys på. Jeg liker heller ikke måten ap bruker denne dagen for å få støtte. Anonymkode: 52ea7...918 Man må jo kunne laere av fortiden. 1
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #31 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 16.32, Morten1 skrev: Kan vi ikke la denne dagen gå forbi oss uten at det skal skrikes ut hvert år om at nå er det 22 juli.... Et lite tips: Les hele innlegget foer du kommenterer. Kanskje ikke en dum ide 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #32 Skrevet 21. juli 2018 9 minutter siden, Mari Y skrev: I fall du glemte det var det AUF som faktisk ble rammet. Det var hatet mot Arbeiderpartiet som var bakgrunnen for Breiviks angrep. Jeg trodde det var hatet mot APs politikk som var motivet, jeg? Anonymkode: 3a970...c2b 2
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2018 #33 Skrevet 21. juli 2018 På 20.7.2018 den 16.32, Morten1 skrev: Kan vi ikke la denne dagen gå forbi oss uten at det skal skrikes ut hvert år om at nå er det 22 juli.... Er det noe i veien med deg? Er det noe du vil snakke om med noen? Man lar ikke årsdagen for det verste terrorangrepet i Norgeshistorien skli stille og ubemerket hen. Jeg aner ikke hvorfor du tror det er en aktuell problemstilling overhodet. Det skal ALDRI glemmes - like lite som vi glemmer 9. april eller tilsvarende merkedager i Norgeshistoren. Jeg forstår at en del mennesker som hater Arbeiderpartiet vender seg i vånde - men nå er det ikke noe å trakte etter å få mange titalls ungdom fra eget parti drept. Så kan dere ikke heller ta bort den jævla navlebeskuende holdningen og heller tenke over hvordan de som opplevde denne dagen har - både de som ble skutt og har etterlatt seg pårørende og de som overlevde merket for livet? Det blir viktigere og viktigere hvert eneste år å markere denne dagen fordi det tankegodset som fikk denne mannen til å gjøre denne ondskapen lever i beste velgående.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2018 #34 Skrevet 21. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: 22 juli var en katastrofe for hele det norske folk. Det knuste oss alle at noe så grusomt kunne skje. Å nøre opp under konflikter, som Mari Y gjør helt bevisst her, er både uetisk og ekstremt usmakelig. Hvis du ikke klarer å forstå det, så er du en del av problemet. Har du noe mer eeh, øøh, æææhh å tilføre her eller? Anonymkode: 392c2...099 Jasså. I forhold til enkelte politikere langt ute på høyre siden så er dette barnemat. Men både Mary Y og komikeren hun har valgt å la seg representere med har lov til å ha en mening. Du også.
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #35 Skrevet 21. juli 2018 16 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg forstår det. Samtidig tror jeg dette er en dato de selv husker, selv om de ikke blir minnet på det. Er i foerste omgang ikke bare det som skjedde den dagen som får meg til å tenke. Det er alle de tingene som bare har skjedd de to siste aarene og som er i ferd med å skje flere steder i Europa. Foer ignorerte jeg Breiviks tankesett som en faktor, men nå i det siste har det gått opp for meg at dette tankesettet boer ikke oversees. Det er skremmende at så mange deler de samme holdningene selv om man selvsagt aldri ville tydd til vold. http://www.hlsenteret.no/aktuelt/2017/resultater-holdningsundersokelse.html At 48 % mener at 'muslimer må selv ta ansvar for muslimhets' er en skremmende tankegang. At man ser oekende oppslutning rundt hoyrevridde partier nedover i Europa er et tegn på at tankesettet til Breivik er dessverre ikke borte 1
Mari Y Skrevet 21. juli 2018 Forfatter #36 Skrevet 21. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var hatet mot APs politikk som var motivet, jeg? Anonymkode: 3a970...c2b Det også.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #37 Skrevet 21. juli 2018 2 timer siden, Blondie65 skrev: Er det noe i veien med deg? Er det noe du vil snakke om med noen? Man lar ikke årsdagen for det verste terrorangrepet i Norgeshistorien skli stille og ubemerket hen. Jeg aner ikke hvorfor du tror det er en aktuell problemstilling overhodet. Det skal ALDRI glemmes - like lite som vi glemmer 9. april eller tilsvarende merkedager i Norgeshistoren. Jeg forstår at en del mennesker som hater Arbeiderpartiet vender seg i vånde - men nå er det ikke noe å trakte etter å få mange titalls ungdom fra eget parti drept. Så kan dere ikke heller ta bort den jævla navlebeskuende holdningen og heller tenke over hvordan de som opplevde denne dagen har - både de som ble skutt og har etterlatt seg pårørende og de som overlevde merket for livet? Det blir viktigere og viktigere hvert eneste år å markere denne dagen fordi det tankegodset som fikk denne mannen til å gjøre denne ondskapen lever i beste velgående. Fordi om vi er kritiske til måten ap bruker 22. juli på, betyr det ikke at vi hater dem Anonymkode: 52ea7...918 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #38 Skrevet 21. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk er faktisk lei av offermentaliteten til ap. De bør slutte å bruke 22.juli for å få sympati Anonymkode: 52ea7...918 Utøya-ofre får drapstrusler. Vil ikke kalle det offer-mentalitet. Les artikkelen du. Anonymkode: b742d...bae 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #39 Skrevet 21. juli 2018 På 19.7.2018 den 21.48, Mari Y skrev: Og for foerste gang er det litt vedmodig aa tenke på. Det er helt klart tragisk, det som skjedde. Men det jeg synes er mest vedmodig er at hatet ikke er borte. Det verste er hvordan man ser fremmedhat stadig popper opp i ulike kommentarfelt og på nettet. Og hvor lite folk forholder seg til fakta. Det er ille når folk heier frem politikere som skiller barn fra foreldrene. Det er ille når totalitaere krefter trer frem som profiterer på menneskers frykt. Det er ille at noen har et behov for å gjøre hele menneske-grupper til syndebukker og skape ytre fiender. Enten de er islamister eller hoyreekstreme muslimhatere. Eller bare muslimfrykt og alle andre grumsete holdninger som ikke skiller individet fra gruppen. Synd at tankesettet til Breivik lever i beste velgaande. På en annen side er det bra at det også får mye motstand. Det er bra at flere er flinkere til å skrike ut, snakke det imot, motarbeide det. Som man gjorde mot Trumps besoek forleden: https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/trump-uk-visit-latest-london-protests-donald-theresa-may-womens-march-a8446601.html Dette synes er ufattelig bra gjort. Virkelig bra gjort. Og samtidig er det viktig å jobbe med dette hver dag. I skolen. Mot mobbing. Mot rasisme og hat. Skolene er dessverre for daarlige til å takle mobbing i dagens samfunn. Men forhaapentligvis har det blitt bedre på å takle det, fordi oppmerksomheten rundt det er stoerre. Ja til et mer rettferdig og inkluderende samfunn, nei til mobbing, hat og intolleranse. Foroevrig bra sagt av Dag Soeraas: Noe å tygge på for dem som skriver her inne. Bosett deg på Grønland i Oslo, plis a Anonymkode: f0a32...e45 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #40 Skrevet 21. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utøya-ofre får drapstrusler. Vil ikke kalle det offer-mentalitet. Les artikkelen du. Anonymkode: b742d...bae Vi er lei, bare skjønn det da herregud. AP har ødelagt Norge. Anonymkode: f0a32...e45 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå