AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Har søkt rundt på nettet uten å helt forstå dette med utregning av sykepenger. Skjønner hvis man har fast lønn at dette kan være litt lettere. Har hatt variabel inntekt så skjønner ikke helt hvordan de regner ut hva jeg skal ha utbetalt. fått utbetaling nå som jeg føler i representerer hva jeg til vanlig tjener. Regner de utifra den siste ordinære lønningen? altså 4 ukene før sykemelding? eller går de lenger tilbake i tid. (jeg hadde "uheldigvis" praksis gjennom skolen i 2 mnd som jeg fikk endel mindre utbetalt en hva min stillingsprosent tilsier også en "vanlig" lønn før jeg ble sykemeldt.) Kan man ringe nav å spørre om inntektsgrunnlaget som har blitt sendt inn av arbeidsgiver? Synes også det blir trukket veldig mye i skatt også i forhold til min vanlige tabelltrekk. Neste det dobbelte. Jeg har søkt om foreldrepenger og er redd det blir feil i og med at sykepengene er feil. Takk for alle som gidder å svare da dette henger over med som en mørk sky Anonymkode: c1edf...e7a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har søkt rundt på nettet uten å helt forstå dette med utregning av sykepenger. Skjønner hvis man har fast lønn at dette kan være litt lettere. Har hatt variabel inntekt så skjønner ikke helt hvordan de regner ut hva jeg skal ha utbetalt. fått utbetaling nå som jeg føler i representerer hva jeg til vanlig tjener. Regner de utifra den siste ordinære lønningen? altså 4 ukene før sykemelding? eller går de lenger tilbake i tid. (jeg hadde "uheldigvis" praksis gjennom skolen i 2 mnd som jeg fikk endel mindre utbetalt en hva min stillingsprosent tilsier også en "vanlig" lønn før jeg ble sykemeldt.) Kan man ringe nav å spørre om inntektsgrunnlaget som har blitt sendt inn av arbeidsgiver? Synes også det blir trukket veldig mye i skatt også i forhold til min vanlige tabelltrekk. Neste det dobbelte. Jeg har søkt om foreldrepenger og er redd det blir feil i og med at sykepengene er feil. Takk for alle som gidder å svare da dette henger over med som en mørk sky Anonymkode: c1edf...e7a ja. Anonymkode: 9817e...85c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #3 Skrevet 20. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ja. Anonymkode: 9817e...85c Nei det gjør de nok ikke. Har man fast inntekt gjør det det, men ved variabel inntekt må det regnes ut snitt over en representativ periode. Det er arbeidsgiver som skal gjøre utregningen og det er vanlig å bruke snitt av siste 3,6 eller 9 mnd. TS du kan ringe NAV og få informasjon om hva arbeidsgiver har rapportert til NAV på inntektsopplysningsskjemaet. Anonymkode: 58f87...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå