AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #1 Skrevet 19. juli 2018 Er 10 dpo og har testet negativt på graviditetstest i går og i dag morges. Lørdag skal jeg i utdrikningslag. Da er jeg 12 dpo. IKM er først tirsdag. Er usikker på om jeg bør drikke alkohol på lørdagen eller ikke. Kan jo fortsatt være gravid selv med negativ test lørdag morgen. Hva ville dere gjort? Hvor stor skade kan alkohol så tidlig i et evt svangerskap gi? Får jeg positiv test vil jeg såklart ikke røre en dråpe Anonymkode: 63413...188 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #2 Skrevet 19. juli 2018 Drikker alkohol som vanlig frem til positiv test. Gidder ikke avstå fra noe som kanskje ikke engang er nødvendig å avstå fra. Man deler ikke blod med celleklumpen så tidlig,nesten ALLE drikker alkohol før de vet de er gravide. Anonymkode: 83dd2...4ea 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #3 Skrevet 19. juli 2018 Egget deler ikke blodgjennomstrømming med mora før flere uker på vei. Anonymkode: ef077...fea
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #4 Skrevet 19. juli 2018 Er testen negativ, så tar du deg en fest. Anonymkode: b949b...431
Marisana Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 Drakk alkohol på IKM, var ingen prøver, så jeg tenkte ikke engang over at mensen var forsinket. Drakk åtte cidere. Er i dag 19+4, med ei frisk og fin lita frøken. Har ikke hatt noen komplikasjoner. Har drukket kaffe gjennom hele svangerskapet også, så det skal nok gå bra å nyte alkohol frem til du har positiv test. Unødvendig å leve som om du er gravid før du faktisk er det, da stresser du nok kroppen mer enn nødvendig også Lev heller som gravid den dagen testen viser at du er gravid
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 Tusen takk for svar alle sammen! Har jo veldig lyst til å ta noen glass på lørdagen, men er jo livredd for å ødelgge noe da graviditet står øverst på prioriteringslisten Blir litt sprudlevann tenker jeg da hvis ikke test i morgen eller lørdag er positiv. Trenger jo ikke ta den helt ut heller TS Anonymkode: 63413...188
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 Man drikker da ikke alkohol mens man prøver å unnfange. Sjokkert over at så mange tar så lett på det. Tror dere at dere får høre historiene om de som har fått barn med alkoholskade som følge av oppførselen sin? Anonymkode: fe79f...096 1
Marisana Skrevet 20. juli 2018 #8 Skrevet 20. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man drikker da ikke alkohol mens man prøver å unnfange. Sjokkert over at så mange tar så lett på det. Tror dere at dere får høre historiene om de som har fått barn med alkoholskade som følge av oppførselen sin? Anonymkode: fe79f...096 Jeg har hørt om dem. Moren min jobber med barn som har fått skader som følge av alkoholmisbruk i svangerskapet - og disse har fått skadene pga jevnlig bruk gjennom hele svangerskapet, ikke som følge av at mor drakk et par glass vin to-tre dager før hun forventer mens. Det er veldig mange uplanlagte barn her i verden, og veldig mange av mødrene til disse igjen har både røyket og drukket før positiv test. Hvis man skal leve som om man er gravid før man faktisk er det, vil jo det være fryktelig slitsomt for de som bruker litt lenger tid enn et par måneder før de får det til. Til og med leger sier jo at man fint kan leve som vanlig i tiden før positiv test. Unntaket her er vel de som sliter og som må ha hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #9 Skrevet 20. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man drikker da ikke alkohol mens man prøver å unnfange. Sjokkert over at så mange tar så lett på det. Tror dere at dere får høre historiene om de som har fått barn med alkoholskade som følge av oppførselen sin? Anonymkode: fe79f...096 Man kan ikke skade barnet før det har blitt ett barn. Man deler ikke noe som helst med «barnet» på dette stadiet som denne tråden handler om,slutt å spre falsk informasjon Anonymkode: 83dd2...4ea 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #10 Skrevet 20. juli 2018 12 dpo vil en test nesten alltid gi riktig svar Anonymkode: 2d749...576
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2018 #11 Skrevet 20. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 12 dpo vil en test nesten alltid gi riktig svar Anonymkode: 2d749...576 Tar en test lørdag morgen da, skal være ca 12 dpo. Hvis fortsatt negativ skal det vel være i greit med et glass eller tre utover dagen 😅 TS Anonymkode: 63413...188
Gjest Sisti Skrevet 20. juli 2018 #12 Skrevet 20. juli 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: Egget deler ikke blodgjennomstrømming med mora før flere uker på vei. Anonymkode: ef077...fea Det har ingenting å si, etterhvert som alkohol tas opp i ALLE celler i kroppen - også et befruktet egg. Det finnes studier som blant annet viser en mulig sammenheng mellom alkohol rett etter befruktning og blant annet ADHD. Så det er ikke problemfritt. Med det sagt, hvis en test var helt blendahvit 12 dpo ville jeg stolt på det.
Gjest LiMaSK Skrevet 21. juli 2018 #13 Skrevet 21. juli 2018 Jeg lever "som normalt" inntil jeg får positiv test, det blir jo forferdelig slitsomt å leve som jeg er gravid før jeg faktisk er det..
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #14 Skrevet 21. juli 2018 Hadde blendahvit test imorges, så da ble det noen glass med sprudlevann ikveld🍾 Forhåpentlogvis siste dråpe alkohol på leeenge😊 Anonymkode: 63413...188
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #15 Skrevet 21. juli 2018 Hadde jeg aldri gjort med mindre jeg gjorde som deg og testet samme morgen. Men så liker jeg ikke alkohol da. Jeg føler ikke jeg ofrer noe som helst ved å avstå fra alkohol. Hva med alkoholfri vin/cider/øl. Hvorfor må det være alkohol liksom? Anonymkode: 46658...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå